Viser søkeresultater 21 til 30 av 226
Tråd: Operert for graves -94
-
30-04-06, 22:29 #21
Stemmer det. Lupus er en relativt sjelden sykdom, og symtomene kan noen ganger bare komme i perioder, det er ikke alltid de er tilstede hele tiden.
-
01-05-06, 09:05 #22
hei finn. lupus er en betennelsestilstand,kan angripe hud,nyre,lunge og skjoldkjertel.kanskje det forklarer mitt problem med svingende stoffskifte.
-
01-05-06, 09:26 #23
Det har mange felles symptomer med stoffskiftet, og det er nok ikke lett å skille disse fra hverandre. Lupustilstanden kan variere mye og det er vel kanskje tretthetssymptomene som er mest like.
Fant en link du kanskje har sett ? http://www.fou.uib.no/fd/1998/f/126002/• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-05-06, 14:03 #24
Heisann
Har en bekjent som fikk Lupus for en tid tilbake. Da hun var veldig bekymret leste jeg noe om dette i noen medisin/sykdomsbøker jeg har. Så vidt jeg husker, så finnes der minst to typer Lupus. Den ene er ikke særlig alvorlig, mens den andre er det. Den alvorlige kan angripe diverse organer. Til vår lettelse, så hadde min bekjent den milde varianten (men om denne kan utvikle seg til den alvorlige, det vet jeg ikke).
Selv ble jeg sendt til en slags medisiner-dude for noen år tilbake. Jeg har bl.a. Hashimotos, autoimmun gonadesvikt og ITP - alle autoimmune sykdommer. Han lette da etter Lupus eller en annen underliggende sykdom som fremkaldte alt dette som jeg har. Men han fant ikke noe...
Var vel ikke store hjelpa dette, men...."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
01-05-06, 15:28 #25
Mener du har rett i at det finnes to typer lupus. Tror den ene ( minst alvorlige) bare angriper huden, mens den andre SLE ( systemisk lupus erytomatosus) kan angripe ulike indre organer. Man får da symptomer etter hvilket organ som er angrepet.
-
01-05-06, 15:46 #26
Puh.... godt å høre, er så senil. Har masse i hodet, men klarer ikke å sortere det.
Kan også huske det med den lette angriper huden. Min bekjent tåler f.eks. ikke direkte sollys mer.
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
06-06-06, 12:49 #27
prøvesvar-igjen....
Nu står det heilt stillt, TSH-0,44 og Fritt thyroxin-23 Fritt trijod.-4,8
betyr det at æ ytterlig bør gå litt ned på medisindosen med levaxin.(urolig,nervøs,skvetten,vonde muskler,vond hals,trøtt osv.)
kan det være lurt og ta vekk bare litt,slik man øker forsiktig?
-
06-06-06, 13:10 #28
Det kommer litt an på hvor du trives best. Altså hvilke verdier som er best for deg. Dette er jo fine verdier. Det kan være lurt å se det an litt ? Gi kroppen god tid til å tilpasse seg hormontilstanden. Om verdiene er påvei ned så går de kanskje enda litt ned selv om du beholder dosen. Det gjør jo heller ikke noe om fT3 går litt opp ?
Symptomene du nevner kan henge lenge i :(• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
09-06-06, 08:07 #29
Innleggelse
Skal endelig innlegges for videre utredning,revmatologen.
Noen med stoffskifteplager som har utviklet sjøgrens,lupus eller wegners?
-
09-06-06, 23:59 #30
Ikke jeg, som jeg vet om.
Men lykke til - til deg
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Dere som er operert! Bergen eller Stavanger? Hvor er de beste kirurger?
Av irina i forumet OperasjonssalenSvar: 4Siste melding: 13-11-11, 09:25 -
Operert for kreft
Av Tuppelura i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 12Siste melding: 10-08-10, 19:56 -
Jeg ble operert i to omganger
Av Idea i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 2Siste melding: 09-08-10, 15:58 -
Jeg ble operert for tre uker siden.
Av ANNEM i forumet OperasjonssalenSvar: 3Siste melding: 26-03-10, 16:14 -
Operert.....
Av Hege i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 12Siste melding: 12-08-05, 08:40
Svar med sitat

Bokmerker