Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 27 av 27
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Tusen takk til dere alle sammen for kommentarer og gode råd. Jeg diskuterer med meg selv og kommer til den konklusjon at jeg fortsetter ennå en tid fremover.

Jeg har nettopp økt dosen fra 1 1/2 grain til 2 grain. Hvis jeg skal prøve med litt Levaxin for å få opp fT4 - bør jeg i så fall vente til 2-graindosen har "stabilisert" seg? Noen som har erfaring med det? Tatt 2 grain noen dager bare. Merker ingen forskjell. Litt høyere puls om morgenen, men vet ikke om det skyldes doseøkningen.

3 mndr er kanskje ikke så lenge? n`Finn - du skriver at stoffskiftesystemet er tregt. SÃ… tregt at jeg ennå ikke har fått full uttelling på Armour? Legen min har kapitulert når det gjelder TSH. Han VAR opptatt av denne. Ikke nå lenger.

Jeg skjønner at tålmodighet gjelder ved bruk av Armour også, men jeg har det jo ikke så verst da. Tenkte jeg ville fortelle min erfaring med Armour så langt. Temaet heter "Ulemper med Armour". Ingen ulemper hos meg - bortsett fra den lave fT4-verdien, som jeg ikke helt vet hva gjør med meg. Merker det ikke ennå iallefall. Men jeg kan kanskje, på sikt, gå meg på en smell om den synker mer??
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av baremei
    Synker FT4 til under 15-16 synker også formen, uavhengig av de andre prøvene.

Jeg ville gitt det litt lenger tid, siden du tross alt merker noe. Og vurdert et lite tilskudd av Levaxin (25mcg/dag) UTEN å redusere på Armourdosen.

Og jeg ville til og med vært så frekk at jeg prøvde det selv før jeg hadde fortalt det til legen min hvis han ikke er typen til å godta det du sier uten videre. Min gjør det, så vi hadde blitt enige om både dosering og oppfølging, men jeg har jo hatt litt flaks med ham.
    Hvor fort synker formen når fT4 synker? Jeg lurer på hva jeg kan ha i vente om jeg ikke øker dosen? Med en fT4 på 12 nå så føler jeg meg bra, men vil det vare? Går det galt til slutt?

Og - jeg har 150µg Levaxin liggende. Hvis jeg deler en tablett i 4 og tar 1/4 (37,5 µg) i tillegg til 2 grain Armour, er det for mye økning? Noen som har peiling? Jeg føler meg på usikker grunn. Nytter ikke å snakke med legen om en slik kombinasjonsbehandling så jeg må prøve det ut selv.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

De pleier å si at 25 eller 50µ tillegg er vanlig å prøve. Mange gjør det slik.
    Men det er alltid noen som har det helt greit med en ft4 i nedre halvdel.

baremei Gjest

Standard

Så lenge du føler deg bra ville jeg latt dosen være som den er. Men vær bare obs på om formen synker - alle de bitte små tegnene er lette å overse. Etter så mange år hender det fremdeles at jeg bommer og burde økt tidligere, men nå går det i det minste ikke like lang tid før jeg skjønner tegninga.

Jeg begynte med å legge til levaxin på 25mcg, og brukte vel neste et helt år på å jobbe den opp til 75mcg.
    Kjenner jeg at formen synker og alle slags unnskyldninger av typen "det er sikkert bare..." er brukt opp og det har gått mer enn et par uker tar jeg blodprøve.

Har FT4 da sunket siden sist øker jeg litt igjen. Om jeg øker på Armour eller Levaxin avhenger av litt forskjellige ting som alt i alt kan kalles å slikke på pekefingeren og stikke den i været for å se hvilken vei det blåser.
    Jeg diskuterer med legen, også jobber vi oss frem til hva vi skal prøve.

Sånn fungerer det for meg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Takker for svar. Det surrer så mange tanker omkring dette. Greitt å få noen tilbakemeldinger. VELDIG greitt å høre hva dere tenker og gjør.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Må slenge meg inn på her med min erfaring med Armour.

Jeg startet med kombinasjonen 1G armour og 100mcg levaxin, hmm, tror jeg, nå må jeg nesten søke litt i innleggene mine for å se hva jeg startet med....
    Skal vi nå se, etter å ha gått igjennom innlegg, så startet jeg med 60mg armour og 100mcg levaxin, så gikk jeg ned til 75mcg levaxin uten å endre dosen med armour og da ble jeg dårlig ! Fikk vondt over alt i kroppen og holdt på å bli gal....
    Da gikk jeg over til kun å bruke armour, trappet litt opp og endte på 2,5G, men fordi jeg er så svimmel, gikk jeg ned på dosen igjen.
    Har gått ned fra 2.5G til 2.25G og nå ned til 2G, men svimmelheten blir ikke helt borte. Jeg snorker som ett H..... :evil: og føler meg ikke spes. uthvilt om morningen....
    Jeg har bestemt meg for å starte med en liten dose levaxin igjen, 25mcg, og se hvordan formen blir fremover.
    Skal forøvrig ta blodprøver imorra, så det blir spennende å se hvordan de er nå.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Leya
    Skal forøvrig ta blodprøver imorra, så det blir spennende å se hvordan de er nå.
    Hei igjen Leya! Kan du poste prøvesvarene dine når du får de? Så får jeg sammenligne. Vurderer litt Levaxin selv. Var hos legen min i dag. Han sa at blodprøvene mine var fine, at han er ikke så opptatt av lav fT4 bare jeg føler meg bra. Han sa at de stort sett bare ser på TSH ved HYPOthyreose. Jeg sa ingenting om Armourbruken min. Ser det an litt til.

Side 3 av 3 Først 123

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn