Viser søkeresultater 21 til 30 av 33
Tråd: Jeg føler meg mislykket
-
14-09-06, 11:54 #21
Ja, det er jo noe å reflektere over Marianne. Min situasjon er slik at jeg har en jobb jeg helst skal fungere i og da nytter det ikke om kroppen fungerer sånn nogenlunde eller ikke i det hele tatt. Nå fungerer ikke kroppen .
Prøvene er med T4 på 31 ( 12-22) T3 9 ( husker ikker referanseområdet) og TSH ikke målbart. Jeg vet dette er høyt, men har fungrert bra på slike mållinger før. Har prøvd noen dager uten medisiner og da har jeg bare ligget i sengen og ikke klart å stå opp omtrent. Magen er merkbart treigere så jeg får vel prøve med tabletter igjen da.
I dag var jeg på en privatlegevakt og det var ikke noe utbytte av det. legen kunne bare fortelle meg at Amour hadde han ikke hørt om og at han ikke kunne særlig om stoffskifte. Det var det visstnok ingen leger i denne byen som kunne ( Stavanger) så han kunne ikke anbefale meg en annen lege. NÃ… HAR JEG VIRKELIG LYST TIL Ã… GI OPP . SYKEMELDINGS DAGENE RASER AVGÃ…RDE OG JEG BLIR IKKE BEDRE.
-
14-09-06, 14:04 #22
Man skal ikke gi råd her. Men nå skriver jeg hva jeg ville ha gjort om jeg var i din situasjon.
For det første ville jeg ha startet forsiktig med medisin igjen. Og for det andre så ville jeg ha prøvd å få til en dialog med legen, og få ham til å sykmelde deg iallefall 2 mndr i gangen. Du blir jo bare stresset av å tenke jobb når du er så syk. Det er lett å lese av innlegget ditt.
Vet at du sliter i forhold til nærmeste familie når det gjelder sykmelding. Ikke lett for andre å sette seg inn i dette selvfølgelig. Men greier du å gi blanke f...i hva alle rundt deg tenker, og bare konsentrere deg om deg selv? Hvis jeg skal leke psykolog her så tror jeg at du trenger RO og HVILE og slippe dette jobbstresset.
Vet jeg ordlegger meg klønete, men kan du ikke prøve å overbevise legen om at han MÃ… gi deg mer tid? Er han så umulig? Langtidssykmelding er en ordning som eksisterer! Nå har jeg ikke hostet opp noen paragrafer, men snakker av erfaring.
Bare noen fattige ord fra meg. Jeg håper det ordner seg for deg cat!• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
14-09-06, 19:10 #23
Det er ikke så godt å svare på Marianne, men spørsmålet ditt opptar mange. Jeg må si jeg har prøvs begge deler, og er like klok (les dum)
Jeg stiller også spørsmålet om men må igjennom en tid med for høy dose for å finne dosen sin ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-09-06, 21:10 #24
Takk skal dere ha.
Du har nok rett Yvette. Jeg får se hvordan det ligger an når denne perioden er ferdig. Kommer nok til å spørre om lengre sykemelding om jeg ikke er i fin form og da bør det skje et under litt fort.
Aner ikke hvor vanskelig eller ikke legen kommer til å være men jeg tenker at det kanskje er litt hans skyld siden han ba meg la være å ta medisin og jeg har vært enda værre de siste dagene.:(
-
14-09-06, 22:02 #25
Synes godt du kan nevne det ja! Sammen med hele sykehistorien din ellers. Ikke gi deg! Tenk deg godt om og finn ut hva som er best for DEG akkurat nå, og sykmelding er ikke noe nederlag når man er syk.
Opprinnelig skrevet av cat
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
15-09-06, 12:55 #26
Takk Yvette.

I dag har jeg endelig følt meg noe bedre. Merkelig nok er det fordi jeg gjør motsatt av det legen har sagt og har begynt med medisiner igjen. Så får se da om det fortsetter om jeg fortsatt tar medisin
De siste dagene har jeg blødd mye og det har vært skremmende. Blødd fra nesen, fra små katteklor og bitt når "sjefen" vil at jeg skal stå opp, fra munnen når jeg pusser tennene, kastet opp blod og blødd fra underlivet når jeg ikke skulle. Har det noe med sykdommen å gjør`?
I så fall står det noe sted så jeg kan vise legen min for dette skal han få høre om i så fall
-
21-09-06, 19:48 #27
Jeg føler meg mislykket
Jeg er sykemeldt og jeg gruer meg virkelig til å begynne å jobbe igjen. Tenker at det er jo ingen vits. Jeg har bestemt meg for å be om ny sykemelding dersom legen ikke vil skrive ut Armour til meg.
Det igjen gir meg dårlig samvittighet, de andre på jobb får jo mer arbeid, men de er jo friske da. Jeg tenker at det er jo ingen vits i å jobbe en uke for så å bli syk igjen. Da er det nemlig slutt på medisinen.
Likevel gir det meg dårlig samvittighet. Jeg orker nemlig ikke begynne med å styre med Levaxin igjen. Det er så vidt det hjelper, og alle kiloene jeg møysommelig har klart å ta av kommer til å komme tilbake som et skudd.
Men med enT4 på 0 er det vel ikke mulig å gå på jobb eller selv om jeg ikke trenger tenke så velig mye på jobben så...
Nå skal jeg ikke sutre mer. Men skal skrive i morgen hvordan det har gått hos Dr. anti Armour
-
23-09-06, 14:34 #28
Det gikk veldig dårlig hos legen. Det ble til at jeg måtte si at jeg ikke kunne gå dit mer da han sa at han ikke ville skrive ut medisinene ( TSH var som vanlig for lav!!!)
Har skrevet dette i en annen tråd også. Da jeg hadde sagt dette ville han fortsatt ikke skrive det ut. ( Han er like sta som meg tror jeg
)
Da kunne jeg jo ikke be om sykemelding siden jeg ikke skulle gå der mer. Har skiftet fastlege og håper at den nye vil skrive det ut.
Skal dit om 10 dager. Hvordan det skal gå med meg på jobb vet jeg ikke. gråt da jeg kom hjem fra legen på fredag. Jeg får satse på cola light med kaffe. Og så blir det mye grønnsaker fremover. Jeg vil ikke gå opp igjen alle kiloene.
Håper at alle leger som ikke vil skrive ut Armour ender opp med hypotyrose som ikke lar seg avhjelpe med Levaxin. Onnskapsfull jeg??
Jeg er trett og sur i dag som dere kanskje har forstått.
-
23-09-06, 14:35 #29
Det gikk veldig dårlig hos legen. Det ble til at jeg måtte si at jeg ikke kunne gå dit mer da han sa at han ikke ville skrive ut medisinene ( TSH var som vanlig for lav!!!)
Har skrevet dette i en annen tråd også. Da jeg hadde sagt dette ville han fortsatt ikke skrive det ut. ( Han er like sta som meg tror jeg
)
Da kunne jeg jo ikke be om sykemelding siden jeg ikke skulle gå der mer. Har skiftet fastlege og håper at den nye vil skrive det ut.
Skal dit om 10 dager. Hvordan det skal gå med meg på jobb vet jeg ikke. Gråt da jeg kom hjem fra legen på fredag. Jeg får satse på cola light med kaffe. Og så blir det mye grønnsaker fremover. Jeg vil ikke gå opp igjen alle kiloene.
Håper at alle leger som ikke vil skrive ut Armour ender opp med hypotyrose som ikke lar seg avhjelpe med Levaxin. Onnskapsfull jeg??
Jeg er trett og sur i dag som dere kanskje har forstått.
-
23-09-06, 16:50 #30
Veit du hva Cat, DET ER JAMENSEMEG LOV!!!!!
Opprinnelig skrevet av cat
Føler det på samme måten selv, men prøver meg igjen på mandagen på denne nederlanske legen som like i nærleiken, tenkte jeg skulle ringe først, for gir han det ikke ut så skifter jeg heller ikke til han, men fortsetter å ringe rundt.
MEN LYKKE TIL A CAT!!!!!Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
Svar med sitat
Bokmerker