Viser søkeresultater 21 til 30 av 41
Tråd: Levaxin og vektøkning
-
18-09-06, 20:46 #21
Det skulle vært interessant å vite, ja! Fortell, fortell!!!
Er det forresten vanlig å være konstant sulten når vi har denne sykdommen? Jeg har hatt "ulvehunger" siden jeg begynte med medisiner for noen år siden (så det er kanskje ikke rart jeg legger på meg). Prøver å være forsiktig , men føler at jeg aldri blir mett......
-
18-09-06, 21:35 #22
Når jeg har forhøyt stoffskifte blir jeg veldig sulten. Dessverre er jeg ikke av dem som raser ned i vekt når jeg er hyper snarere tvert i mot.
-
18-09-06, 21:38 #23
Prøvde å følge en slik kur engang minnes jeg.... Er et frokost menneske, så det ble det vanskeligste for meg. Brød er jo ondskapen selv
Tror jeg spiste riskaker istedet, men det smakte igrunn py, prøvde å overbevise meg selv om at det var fantastisk. Hadde vært fint med noen enkle tips , Lisa
-
18-09-06, 22:56 #24
For kvinner er den øvre grense 15 g karbo om dagen, for menn 20g.
En vanelig dag kan f.eks se slik ut: frokost: en avokado med skinke og rømme eller egg og bacon. kaffe eller te med suketter
Lunch: blandet salat med ost og skinke, fetaost eller skalldyr
Middag: kjøtt, fisk eller kylling med grønnsaker til
Kvelds: litt nøtter, 2fiberrik med pålegg eller litt brie og valnøtter
man kan drikke f.eks pepsi-max og annet uten sukker
Dette er bare et eksempel, og det er etterhvert helt greit å kutte ut brød og poteter og slikt fordi man er så mett hele tiden og alt suget er borte, også sukkersuget.
Det som har vært vanskelig for meg er å ikke spise frukt, men det hører med og dette er en kur som har en tidsbegrensning så det er greit.
Så...kutt ut brød,poteter,frukt og alt med sukker i. Sjekk karboinnhold i alt og hold deg under 15 g pr dag.
Bruk kremfløte, seterrømme og ekte majones, dette er "lov". Vi trenger fett for å forbrenne fett.
viktig å ikke fokusere på det du ikke skal spise men å se på alt det gode det er lov å spise; egg, ost, fisk, kjøtt grønnsaker og salater og mye mer, men dette er hovedbestanden.
håper dere ble litt klokere på det praktiske hjørnet
poenget med å spise så lite karbo er at kroppen skal komme i ketose, d.v.s at den går over på ren fettforbrenning. klarer du det kan jeg garantere at det blir resuktater.
-
18-09-06, 23:14 #25
-
18-09-06, 23:14 #26
Ja, tusen takk! Høres jo ikke så ille ut. Melk og youghurt er ikke lov eller? er en smule avhengig av melkeprodukter...
Tror det du sier om fokus er veldig sant, lett å fokusere på det man går glipp av. Noen andre frokostforslag?
masmas
-
18-09-06, 23:16 #27
Tusen takk Lisa. Har printet ut! Handler i morgen.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
19-09-06, 13:22 #28
Før brukte man mye det som vi kallte superkompensjon, eller karbo overshoot før idrettskonkurranser på over en times varighet. Det begynte 7 dager før konkurransedagen. Da kjørte vi lange utmattende treningsøkter uten at vi spiste noe som kunne minne om karbohydrater i 3 dager. Så slappet vi sterkt av på treninga og spiste masse karbohydrater. Tanken var at man da skulle overfylle karbolagerene til konkurransen.
Men dette er nok ekstremt. Jeg har gjort det mange ganger og det var ikke alltid vellykket fordi jeg hadde lett for å bli syk etter 3.dagen uten karbo.
Jeg tror nok vi trenger littegranne, men er i all hovedsak enig i at vi overforbruker karbohydratrik mat. Vikingene brukte neper og beter isteden for poteter. Det er mye sunnere for oss. På en middagstallerken kan poteter lett byttes ut med feks kålrabi uten at dette forringer smaksopplevelsen.
Poteten så ikke vi noe til før prester som hadde vært på missionsmark i søramerika brakte denne med seg hjem - og på død og liv skulle dytte den på oss !
Poteten ble ikke populær før en luring fant ut av at det gikk an å laga sprit av den
Da måtte jo gå an og eta den også.
Logisk ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-09-06, 15:39 #29
Jeg har prøvd Atkinson dietten som jo er en labkarbo diett. For meg var det ikke bra. Jeg har aldri følt meg så elendig i hele mitt liv.
Jeg mener ikke at det ikke kan være bra for andre det er vel sånn med alt.
-
19-09-06, 16:33 #30
Etter selve treninga starter retitusjonsperioden hvor utslitte muskelfibere skal erstattes med nye og energilagerene skal fylles opp igjen. Hvis det er viktig at dette gjøres så raskt som mulig kommer man ikke utenom protein og karbohydratrik mat. Uten dette blir man støl i lang tid noe som jo hindrer en i å holde en høy daglig enegiutfoldelse.
Men i perioder man ikke trener har man jo litt andre behov. Da blir jo ikke disse kravene så påtrengende og det er en fordel at en bruker av depotene til å dekke kroppens basalbehov, og ikke fyller opp fettdepotene fordi en spiser for mye karbohydrater.
Jeg har en mistanke om at vi som har hypothyreose ikke omsetter det lagrede fettet like lett som andre. Det virker som det blir vanskeligere for kroppen å få tak i det, og kroppens energibehov dekkes i det vesentlige av det daglige karbohydratinntaket.
Jeg tror det er derfor mange av oss får vansker med en lavkabodiett når denne inneholder for få karbohydrater.
Men det er sikkert en fordel om en kan finne ut hvor lite kabohydrat en kan greie seg med.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Vektøkning
Av Bille i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 16Siste melding: 26-02-07, 20:35 -
Ft4 og vektøkning
Av moor i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 11Siste melding: 01-08-06, 07:35 -
Vektøkning...
Av Hsn i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 9Siste melding: 04-07-06, 15:00
Svar med sitat
Bokmerker