Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 28 av 28
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg går som de med lavt stoffskifte på Levaxin.
    Hvorfor de ikke medisinerer deg er underlig. Men jeg har ikke et svar til deg heller. Gjerne de mener at utslagene ikke er store nok til å bruke Neo-Morkasole (ikke stavet riktig kan jeg tenke meg ). Håper noen med mer erfaring en meg kan gi deg noen gode råd. Jeg vet ikke nok... desverre...
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

4 dager til jeg skal på sykehuset,nå gleder jeg meg veldig,ønsker SÃ… sterkt at legen skal fortelle meg at det er medisiner å få for dette.

Hvis jeg får medisiner som hjelper for dette,at jeg kan begynne å være våken og tilstede igjen, kose meg med barna mine, føle ro og behag inni meg og alt annet som er normalt...da skal jeg kose meg så mye.
    men, hva skal jeg gjøre hvis jeg IKKE kan få noen slags medisin?

Har ennå ikke fått noen barnehageplass.
    Mannen min var i barnehagen igår og snakket med styreren der, får plass så fort noen slutter. Hvis det ikke imellomtiden kommer nye høyere prioriterte barn.

Det er vondt å gå med følelsen av å ikke kunne ta seg av datteren min på den måten hun trenger også, det blir en glede å vite at hun kan leke og more seg med andre barn , ikke bare sitte her å se på tv.

Jeg hadde knapt hørt om stoffskifteproblemer jeg før min søster ble syk, høyt stoffskifte.
    Jeg viste ingenting om det.
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Ei lita øy på vestlandet
    Meldinger
    84

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av sandra
    jeg kjenner jeg blir sint også når jeg er syk,sint forde alt tar for lang tid,kroppen min slites i stykker,min evne til å være god mor og kone reduseres...det er SKIKKELIG HØYE PRISER Ã… BETALE.
    .
    Sånn føler jeg det også!

Jeg skal ta MR av hodet neste søndag (privatklinikk). Legen min lurer sikkert også på om det er noe med hypofysen min..... Og så venter jeg på svar på diverse hormonprøver, bl.a. kortisol

Lykke til på sykehuset sandra!
    Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

jeg har også tatt ct ,veksthormon osv, men endokrinologen sier ingenting vet du, det gjør meg egentlig litt forbannet.
    Han henviste til ct for å undersøke hypofysen, så gir han ingen beskjed om resultatet, bortsett fra en ny henvisning til sykehuset.
    Har ikke hørt noe ang prøven på veksthormon heller.

Jeg tror jeg er for mild og snill jeg, tror jeg må vise tydligere denne irritasjonen min til han.

Hvis jeg ikke får noen slags medisin etter sykehusbesøket nå, så tror jeg jeg kommer til å bli skikkelig sint åsså.

Hvis det viser seg at jeg har binyrebarksvikt, så tror jeg det kommer av alt dette surret de ikke har giddet finne ut av med stoffskiftet, at jeg har gått for lenge med ubehandlet stoffskifte.

Leser på forumet her om personer som har fått medisiner med mineprøveverdier, med bra resultat.

uff, dette ble negativt, men jeg er frustrert.
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

Endelig er dagen på sykehuset overstått og jeg venter på resultatene.
    Synachentest er noe som gjøres for å lage en kunstig stressituasjon for kroppen.
    De tok først en blodprøve FØR de sprøytet inn synachen,deretter etter 30 min og 60 min, cortisol skal da stige i blodet.
    Det rare var at jeg ble helt varm inni magen, og sovnet mens jeg lå der å ventet.
    Senere ble jeg undersøkt av lege.

Jeg er selvfølgelig veldig spent på resultatet.

Hva om dem sier at alt er ok? hva gjør jeg da?
    Hva bør jeg være obs på om jeg blir medisinert for både stoffskifte og binyrer?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Ei lita øy på vestlandet
    Meldinger
    84

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av sandra
    Det rare var at jeg ble helt varm inni magen, og sovnet mens jeg lå der å ventet.
    Synes dette hørtes litt rart ut....... Er det ikke slik at en skal bli litt sånn "på allørten" når kroppen blir utsatt (kunstig her da) for stress? synes det tyder på at det er noe som er som det ikke skal være jeg.....

Er i grunnen litt interessant og følge med deg, fordi jeg holder på og bli utredet for de samme tingen som deg.

Legen min har vist også en mistanke om slitne binyrer, eller i hvertfall at det er noe tull med hormonbalansen av en eller annen grunn. (grunnen er muligens at jeg ikke har sovet en hel natt på 1,5 år pga en liten som ikke sover...)
    Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

Endelig har jeg fått svar på prøvene mine:normal binyrebarkfunksjon,men skal starte på Neo mercazole??for høyt stoffskifte.

Jeg er selvfølgelig glad for å få medisiner, men er samtidig litt redd, for jeg føler meg veldig som Anne ma.

Tenk om jeg har slik blokkerende TRAS? Da blir det vel helt feil med Neo?

Hva skjer med binyrebarken min når jeg har lav cortisol og starter på Neo?

Kan binyrebarken min være helt fin MED lav Cortisol??

Jeg vet jeg egentlig skal stole på Endokrinologen, men jeg er tankefull og føler meg ikke helt trygg på dette nå.

Jeg har lest at hvis du har lav cortisol så kan man bli syk av stoffskiftemedisin.

Jeg greier liksom ikke hely å stole på at dette er riktig.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Har du blokkerende TRAS så finner du ut av det ganske fort, for du vil bli mye dårligere innen noen uker. Da blokkerer du jo enda mer av T4 produksjonen i kjertelen.
    Det er ingen prøver som kan skille mellom stimulerende eller blokkerende TRAS, så det er ingenting endoen kan gjøre med det. Og jeg selv har jo ikke en diagnose som en endo har gitt meg. Jeg har lest og hørt meg frem til det på egenhånd.
    Jeg har lest at de med Hashimotos kan ha TRAS (bare 1 kilde) ellers sier indremedisineren på Aker at det er Graves hypotyreose hvis du har TRAS. Jeg vet jo ikke hva som er korrekt eller ikke.. Vanskelig det der...

Jeg synes at du bare skal følge det endoen sier. Du finner fort ut om du får for lite hormon i kroppen hvis du går på Neo. Jeg har også lest at i tidlige faser av sykdommene kan symptomene være like. Så det er god sjanse for at endoen din har rett Vær positiv. Du kan ikke ødelegge noe ved å prøve. Bare hør etter det kroppen forteller deg og legg listen lavt for å ta kontakt med legen.

Klem og lykke til med det hele
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Kortisol
    Av Vilde i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 12-05-10, 13:08
  2. Kortisol
    Av shayfie i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 23-06-08, 15:00
  3. senke skuldrene med kortisol på 715?
    Av tor31 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 30-01-07, 15:00
  4. Serum Kortisol på 400
    Av RIGG i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 12
    Siste melding: 21-09-06, 21:29

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn