Side 3 av 7 Først 1234567 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 67
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Tusen takk, kris

Tok den du selv pleier å bruke jeg ;) Og hvis jeg har gjort det riktig så ble resultatet slik:

T4=146,67%
    T3=81,48%

Dette var da etter ca 8 uker på 150 mg Levaxin og før jeg begynte på Liothyronin.

Hvordan skal resultatet ideelt være?

Og her fant jeg dette

I det store og hele er kombinasjonsbehandling her i Norge ganske greit, bare man vet at man må følge opp med blodprøver fordi ft4 kan synke, samt at man ikke skal ta hele tabletter på 20 µg.
    http://home.no.net/ngrondal/t4t3.htm

Men jeg har nok vært for tidlig ute med å øke Levaxinen igjen, skulle sikkert ventet på nye prøver, men jeg er så lei av det legekontoret
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Den kalkulatoren skjønte jeg svært lite av!!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Jeg lurer på om man ikke fyller ut prøvesvarene sine, og der det står "range low" og "range high" fyller man inn referanseområdene, også regner den smarte lille saken ut hvor mange prosent man har i forhold til hverandre.. Dette vet jeg ikke, men min logiske sans (som mang en gang har spilt meg et puss!) forteller meg at tallene skal stå i forhold til hverandre, f.eks tilnærmet like, slik at i f.eks stinas tilfelle får kroppen hennes tilført for lite t3 i forhold til t4.. Ettersom t3 viser 81,48% og t4 viser 146,67%..

vill gjetning fra Telemark..

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

he he he

like logisk som noe annet. Mine svar var ca 50 T3 og 56 T4. Men hva betyr så det?? Har Stina 100% mer T4 i blodet enn meg?

hihihi Skal ikke være lett ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Har forstått det som Marianne ;) Men det gjorde visst du også etterhvert, Anne Ma. Skjønte ingenting til å begynne med, men vet jo ikke om jeg har gjort det riktig.

Har tenkt litt mer. T4 min var jo for høy, kanskje det er derfor jeg kommer ut over 100%.

Og T3'en var på 5,2 hvor øvre referanseområde er på 5,7. Og her var jeg på 81,48%.

Det kan virke som om 100% er lik øvre referanseområde, og da 0 = nedre referanseområde. Hvis dette stemmer, må det være ideelt å ligge rundt 50%.

Så Anne Ma, du må jo være frisk som en fisk. SER du frisk ut også kanskje? (Hihi - må bare mobbe litt..)

Men jeg vet jo altså ikke om jeg har forstått det riktig.
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Tror du vinner premien for å være rask i hodet i dag Stina Og du som sier du er så fjern ;)

Ja hadde det vært så greit at mine perfekte blodprøveresultater hadde gjort meg frisk. Og ikke minst at jeg så frisk ut ;) Ser ut som en panda for tiden. Mørke ringer rundt hele øynene
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne Ma
    Ja hadde det vært så greit at mine perfekte blodprøveresultater hadde gjort meg frisk.
    Så du også er en av disse (meg også) med fine blodprøvesvar, men ikke bra?

Vi får bare lete videre på HVORFOR disse perfekte prøvesvarene ikke greier å gjøre oss friske? Er det noe vesentlig annet vi mangler??
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Ja, jeg er desverre det ja!!

Jeg tenker egentlig at jeg har hatt thyroxin mangel i så mange år (ca 10) at kroppen min må få tid til å bygge seg opp igjen. Har bare vært på medisiner i ca 10 måneder. Og jeg har jo svingt opp og ned kan man si. ;) Tar tid å finne rett dose ser det ut til....

Gi meg 1 år og 2 måneder til så skal jeg virkelig starte syting i stor stil om jeg ikke er bedre og har perfekte prøvesvar! Hvis jeg ikke er i fengsel fordi jeg har slått en eller annen lege-person litt for hardt i hodet!
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Gi meg 1 år og 2 måneder til så skal jeg virkelig starte syting i stor stil om jeg ikke er bedre og har perfekte prøvesvar! Hvis jeg ikke er i fengsel fordi jeg har slått en eller annen lege-person litt for hardt i hodet!
    Så, så, min lille Panda (som ellers er et helt utrolig skjønt dyr), nå må vi ikke gjøre noe overilt.

Jeg har jo også kanskje gått i mange år uten medisiner når jeg skulle hatt det, evt for lite når jeg så fikk det. Så jeg har jo et ørlite håp om bedring, men da via økte doser. Hvis blodprøvene mine da ikke ser ut til å takle det - ja, da vet jeg ikke....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Da sier lille panda: Det hender ofte at man øker for fort og får symptomer på å være overmedisinert! Tror litt på det å ikke gi systemet helt sjokk
    Hilsen Anne Ma

Side 3 av 7 Først 1234567 Siste

Lignende tråder

1. binyrebark? hva er det?
    Av Lissa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 05-10-06, 12:44
  2. Et helt annet liv.
    Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 2
    Siste melding: 28-09-06, 16:24
  3. Kul på ryggen
    Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?
    Svar: 12
    Siste melding: 28-09-06, 14:18

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn