Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 24 av 24
    Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard

Jeg innrømmer jeg var litt for bastan og enkel.

Ja, alle FM og EM kan ikke forklare med Hypo,..........men: jeg er helt sikker mange får den diagnosen fordi diagnose metoden for Hypo i Norge er riv, riv ruskende gal og mangelfull.

MVH

Tor

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

He he he. Ja, men da er vi enige da jo Tor Det er fort gjort å bli veldig engasjert i temaet!!

Er enig med deg at behandlingen av stoffskiftepasienetene er en skam for det norske helsevesen. Men det er et verdensomfattende problem! Vi leser jo artikler rundt om, fra hele den vestlige verden, at hypotyreose pasientene blir behandlet på samme vis over alt. Tror det gjelder de fleste diagnoser hvor kvinner er i flertall. Det er forsket lite på disse kvinne diagnosene. Men presset øker jo hele tiden... Så kanskje det kommer større forståelse etter hvert??

Det vet jeg i hvert fall, Anne Ma.
    Tusen takk Kris! Helt utrolig snilt av deg Klemmen til damen.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Kan fortelle dere at jeg forlangte å komme til revmatolog for noen år siden, da andre som hadde fibromyalig beskrev en del av "mine" smerter. Han sa at jeg hadde fibromyalgi eller kronisk smertesyndrom som han ville kalle det, fordi ordet fibromyalgi var blitt så misbrukt. Men han ble da veldig mye mer opptatt av stoffskiftet mitt når han fant ut av at det var galt. Lurte på hvorfor jeg ikke fikk medisiner mot det, og det kunne jo selvsagt ikke jeg svare på. Det var etter dette jeg begynte på Thyroxin. Uansett, han sa at jeg hadde fått fibromyalgi fordi jeg allerede hadde verket så mye pga stoffskiftet - så det så ;)

Jeg tror at fibromyalgi-pasienter og ME-pasienter blir behandlet vel så dårlig som hypotyreose-pasienter. Kanskje vi skulle slå oss sammen med dem i visse sammenhenger?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Standard Re: Hypothyreose selv om tallene er "normale". noen an

Det er synd at vi nå lever i fødsels-stadiet til den "moderne verden". Bare tenk hvor heldige folkene som blir født om 1000 år er, eller 10.000 år.. Hvis verden er her fremdeles, da.. Da kan de nyte livet fullt ut, og Hypotyreose er en saga blott. I fremtiden kan man nemlig ta en angre-pille for dette, hvis man "angrer" på at man har fått Hypotyreose, og vips, så er alt drittet borte for alltid...

Jeg er lei av å kaste bort livet mitt. Sålangt har 18 år gått rett ned i dass. Selv om jeg til tider har følt meg bra. Ja, i opptid flere dager i strekk. Men så stopper alt opp. Og nå er jeg i møkka igjen. Har ikke følt meg "ok" siden begynnelsen av 2007. Og BRA har jeg ikke følt meg siden jeg var ca. 12 år gammel.

Mvh.
    Thomas
    Behandlet for Hypotyreose Type 2 i 11 år, byttet spesialist i Januar 2008, og prøver å seponere Levaxin nå. Aldri følt meg verre enn jeg gjør nå.

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Andre i Bergen med hypothyreose?
    Av maika i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 0
    Siste melding: 15-04-09, 22:06
  2. "Normale prøver" - har hypothyreose alikevel
    Av Tor i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 133
    Siste melding: 01-09-08, 22:50
  3. Noen andre som har (hatt) Subakutt thyreoiditt her?
    Av Veronica i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 02-08-08, 15:07
  4. Noen andre som har opplevd lignende?
    Av luripus i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 24-08-07, 12:32
  5. Levende død,noen som føler det samme?
    Av meg i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 5
    Siste melding: 06-08-05, 22:17

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn