Side 3 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 41
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    119

Standard Vanlig med tidlig ultralyd?

Er det noen som vet om det er vanlig med tidlig UL for gravide med lavt stoffskifte? Det varierer sikkert litt fra sted til sted og lege til lege, men....

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Uansett hva som er vanlig ved sykehuset du tilhører så går det sikkert an å be om en tidlig ultralyd, eller få det hos en privatpraktiserende gynekolog.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    58

Standard

Jeg har fått henvisning til gynekologisk poliklinikk i neste uke for behandling osv. fordi turnuslegen jeg var hos fant ut at dette var vanlig prosedyre når man har lavt stoffskifte. Regner med at dette betyr at de tar ultralyd også.
    Jeg har allerede tatt 2 ultralyder og skal på min 3.i morgen, men det er fordi jeg har hatt 2 spontanaborter og at de ikke fant hjertet på den første utralyden. Så i morgen får jeg jeg vite om embryoet har vokst som det skal den siste uken....

grugleder meg
    Hypo og på levaxin siden mars 2006

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    172

Standard

Jeg fikk ikke henvisning til tidlig ultralyd, så jeg betalte for dette selv på privat klinikk. Det kostet 800 kr. Dersom du får henvisning til gynekolog vil du nok få ultralyd der. De fleste gynekologer har ultralydapparat.

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    16

Standard

Hei Thyr!

Gratulerer så mye Det var moro å høre. Vell fortjent. Håper du får et fantastisk svangerskap og god oppfølging. Har dere klart dette aleine eller har du gått på pergo? Vi sliter fortsatt men skal heldigvis til gynekolog for sjekk av eggløsning i august.
    Har en sønn fra før. Da jeg ble gravid gikk jeg rett i kjelleren med utrolig lavt stoffskifte. Legen sjekket dette hver måned den første tiden. men føler ikke at han tar meg på alvor. Så slik som deg så skal jeg bytte. Håper på litt mer støtte der...
    Lykke til i alle fall. Du må gi referat om hvordan det går med deg. Husk, ta det med ro og sett av tid til deg selv. Ikke tro du kan klare alt..... Denne perioden bør du sette deg selv i fokus, og selvfølgelig det lille barnet.
    Nok en gang, gratulerer :P
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    16

Standard

Jeg fikk ikke tidligere ultralyd.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    119

Standard

Tusen takk
    Vi har klart det selv ja, i 2pp. Ble gravid i 2pp med sønnen min også, så det har gått fort begge gangene. Nå håper jeg bare at jeg er under 2 på TSH, det får jeg vite tirsdag. Veldig spent på hvilket løp legen min legger opp til, håper på henvisning til gyn og UL tidlig jeg da, slik at jeg kan bli beroliget. Er ikke kjemperedd nå altså, men helt trygg er man jo ikke i denne tiden...

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    119

Standard

Håper på henvisnming til gyn. Jeg får vel vite mer om det videre løpet på tirsdag da jeg har legetime.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hei thyr!!

Og tillykke med graviditeten!!! så moro det skal bli med en mini-Thyr!!!!

Jeg har en tass på snart 2,5 år som jeg fikk som hypo, og jeg fikk ikke no oppfølging, og har aldri vært hos en Endo(hvis ikke Oftebro er det da) men er ikke blitt henvist til det hvertfall.

Jeg håper du får bedre oppfølging enn det jeg gjorde!!! Og pass og så på stoffskiftet etter fødselen, mitt gikk rett i været til Ft4 56,9 etterpå så det kan bli litt å passe på!!!

Igjen lykke til og kos deg m tassen som er i magen!!!!!

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    204

Side 3 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Lav tsh og graviditet.
    Av litza i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 2
    Siste melding: 11-09-07, 14:29
  2. Høy anti-tpo (og graviditet)
    Av Ida i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 10
    Siste melding: 28-04-06, 13:58

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn