Viser søkeresultater 21 til 30 av 184
Hybrid View
-
05-03-12, 09:57 #1
Sv: Alle mine "normale" blodprøver - hva nå..?
Jeg hadde bare rot med menstruasjon og blødninger. Kunne ha en menstruasjon hver fjortende dag. Vanvittig sterke menstruasjonssmerter før jeg fikk barn. Legens svar var at det var psykisk...
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
05-03-12, 10:36 #2
Takk for svar!

Håper det ikke blir nødvendig å fjerne livmoren riktig ennå i hvertfall da jeg ønsker meg flere barn..!
Menstruasjonssyklusene mine har vært både OK og helt ute å kjøre alt etter som. Har aldri funnet ut hva som har trigget de dårlige periodene. Har ved flere anledninger vært inne på gynekologisk, men de har aldri funnet noe.. Siste året har det vært nesten utelukkende bare rot da har jeg hatt både to og tre blødninger i måneden og nå ved årsskiftet en kjempeblødning som ikke lot seg stoppe på over EN MÅNED..!(=blodfattig og slapp!) Men så gikk neste OK og nå er jeg tilbake på to i måneden igjen.. Det er vel i høyeste grad usikkert om det blir flere barn på meg med denne trenden, men håpet er der fortsatt da..
Er henvist til spesialist (endokrinolog?) og venter på å få opplyst tidspunkt for konsultasjon. Håper han kan finne ut noe.. Prøver å mase meg i flere blodprøver, men det er jammen ikke enkelt! Har lest på private klinikker sine nettsider at de krever at visse blodprøvesvar foreligger i forkant av konsultasjon, og da skulle vel det samme gjelde offentlige og..? Hvor ligger egentlig logikken i å nekte meg blodprøver som kan gi svar og heller sykemelde meg i ukesvis..!??
River snart av meg siste rest med hår..
-
05-03-12, 11:58 #3
Det et sant Mumimamma. Drastisk tiltak om man vil ha flere barn.
Jeg har fått mine 3 og de er nærmest voksne ;)
For meg var det en lettelse.
Andre tiltak virket ikke, så jeg har dessverre ingen gode råd eller tips til deg.
Klem Tussemaja
-
05-03-12, 12:49 #4
-
05-03-12, 16:46 #5
Hei, tenkte bare å si at mine blødninger ble redusert betraktelig da jeg tok akupunktur. PMS symtpomer forsvant også. Dette var før jeg fikk behandling for stoffskiftet mitt av lege
.
-
13-03-12, 14:08 #6
Sv: Spyttprøver fra Scandlab?
Hei -
Jeg husker ikke hvor lang tid det tok fra bestilling til jeg mottok prøvetakingskit'et, men tror ikke det var lang tid. Det må vel forhåndsbetales før det blir sendt, disse detaljene husker jeg ikke nå.
Det tok under tre uker fra jeg sendte inn prøvene til jeg fikk resultat pr epost. ( Dette var i 2010.)
-
13-03-12, 16:20 #7
Sv: Spyttprøver fra Scandlab?
Jeg tok mine spyttprøver via legen / Aker. Da kostet det ikke noe, men jeg fikk da bare morgen og kveld-test.
Hjelper dog ikke så mye med en slik test; er man såvidt innenfor "normalområdet" så er det ingen problemer med binyrer i det hele tatt.....
-
16-03-12, 18:45 #8
Kortisol-prøve.. FT4=12 (12-22) uansett TSH-verdi..
Har fått svar på min morgen-kortisolprøve; 447 (250-750)
Jeg er av typen som får helt hetta av å ta blodprøver, så jeg blir rimelig stresset
. Lurer på hvor mye det har å si for prøvesvaret..?
Eller tar det lengre tid før "stresset" kommer i blodet? Leste også på Fürst sine sider at hvis man ligger når man tar blodprøven så kan verdien bli 10% (!) lavere enn ved stående..?! Jeg velger stort sett å ligge fordi jeg har opplevd å svime av ved et par anledninger uten at jeg skjønner hvorfor..
Og er det slik at kveldsverdien er ca halvparten av morgenverdien? Denne har jeg ikke målt da.. Gjelder samme normalområde for kveldsprøver og? I såfall blir jeg vel i grenseland lav..
Burde jeg få tatt spyttprøver el. døgnurinprøver i stedet for blodprøver slik at jeg fikk luket vekk blodprøvestress fra prøveresultatet..?
Min FT4 har i en årrekke og til alle prøvetagingstidspunkt vært 12 (12-22)/(9,5-24) uansett hvilken verdi TSH (vanligvis et sted mellom 0.6 og 1.4) har.. Kan det være riktig?
Og hva kan dette ha å si for FT3 som de stort sett velger å ikke måle..?
Blir helt sprø av alt jeg ikke vet!
-
23-03-12, 11:43 #9
Nå har jeg vært hos "spesialisten"..
Etter flere ukers ventetid har jeg i dag vært hos spesialisten som skulle vurdere stoffskiftet og binyrene mine. Han var indremedisiner og jeg er veldig i tvil om stoffskifte og binyrer er noe han kunne noe særlig mye om.. Ble kort sagt kjempeskuffet!
"Alt ser så fint ut at det er helt sikkert at det ikke er noe galt med verken stoffskifte el. binyrer".. At FT4 er 12 (12-22) uansett TSH og at FT3 ikke har blitt målt er helt uvesentlig for TSH er så fin og det er den vi må se på..
Morgenkortisolprøven (serum) lå innenfor normalområdet til tross for at jeg var ganske stresset ved prøvetaking, men det trengte vi ikke å bry oss om. Han kunne også konstantere at skjoldbruskkjertelen var hoven/forstørret, men det var ikke så farlig for jeg hadde ikke antistoffer og (nok en gang!
) TSH er jo så fin..!
Eneste som kom ut av det var at jeg nå blir sendt på MR for å få sjekket hodet og så blir det ev. nevrolog for å finne ut av den prikkingen i hendene/underarmene. Fikk også mast til meg kortisol-spyttprøve, men da bare for kveldsmåling..(?)
Ellers så kunne han ikke greie å gjette på hva som feilte meg..
Formen er jo like dårlig uansett hvor fin TSH er.. Hva skal jeg gjøre nå da..?????
-
30-03-12, 13:03 #10
Sv: Sterke symptomer på lavt stoffskifte
Er det noen som har fått fastlegen sin med på å måle RT3..???
Lignende tråder
-
Symptomer på lavt stoffskifte i minst ti år
Av Vår i forumet Lavt stoffskifteSvar: 36Siste melding: 13-12-10, 17:40 -
Symptomer på lavt stoffskifte?
Av Mann28 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 50Siste melding: 15-06-10, 22:11 -
Hud-symptomer på lavt stoffskifte (link)
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 0Siste melding: 17-02-10, 10:06 -
Jeg har de fleste symptomer på lavt stoffskifte
Av Imse i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 31-08-09, 11:58 -
Psykiske symptomer og lavt stoffskifte
Av Maxern i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 9Siste melding: 25-10-08, 10:27

Svar med sitat

Bokmerker