Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 27 av 27
  1. #21
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

    Standard Sv: Få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor?

    Jeg fikk hentet ut min journal fra min tidligere fastlege i høst. Betalte kr 80 da jeg hentet den selv. Men jeg fikk kun journalen, ikke kopi av alle prøvesvarene. Så du bør kanskje be spesifikt om å få det også. Jeg ba kun om journal, og fikk altså bare den.

  2. #22
    Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    vest-agder
    Alder
    45
    Meldinger
    28

    Standard Sv: Få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor?

    Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Bare ring legekontoret og få journalen din tilsendt i posten. Jeg har gjort det det flere legekontor (har også flyttet endel).
    Jeg forsøkte det, men hun kunne ikke sende de til meg for det hadde hun ikke lov til. Hun måtte få en lege til til å "stemple" de ut, og de måtte sendes til min fastlege. Hadde nok sikkert fått de fra min lege, men alt dette styret gadd jeg ikke, ikke enda iallefall.... Er så sliten, og ble så paff at jeg sa det heller kunne være og la på...
    Kjenner jeg tappes av energi for den minste ting nå om dagen.....

  3. #23
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

    Post Sv: Få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor?

    Fram til 2008 så var alle mine blodprøver analysert på Drammen Sykehus
    (som det nå heter - igjen - etter x antall navneskift til x antall millioner)

    Vell - uansett; jeg oppsøkte Drammen sykehus i 2009 og fikk da utlevert alle mine blodprøvesvar der,
    hentet samtidig ut Fødejournal det er jo litt "artig" å ha.
    Er ganske sikker på at jeg ikke måtte betale noe for det heller...
    andre igjen er jo bare fullstendig gdige;
    på dr Willumsens forværelse skulle de ifjor ha 45 kr for å utlevere et bloprøvesvar (4-5 verdier som var sjekket).
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

  4. #24
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

    Standard Sv: Få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor?

    Sitat Opprinnelig skrevet av bias Vis post
    Jeg forsøkte det, men hun kunne ikke sende de til meg for det hadde hun ikke lov til. Hun måtte få en lege til til å "stemple" de ut, og de måtte sendes til min fastlege. Hadde nok sikkert fått de fra min lege, men alt dette styret gadd jeg ikke, ikke enda iallefall.... Er så sliten, og ble så paff at jeg sa det heller kunne være og la på...
    Kjenner jeg tappes av energi for den minste ting nå om dagen.....
    Jeg skjønner ikke dette. Er det ikke din journal? I følge loven er det jo det. De har rett til å ta betalt for jobben de gjør, men ser ikke noen grunn til å nekte deg å se din egen journal. Jeg ville spurt: Er det ikke min journal? Hvorfor kan jeg ikke få den tilsendt? Hva sier pasientrettighetsloven om dette?
    Bare forhold deg rolig å still slike spørsmål, så har du nok journalen din i posten om få dager

  5. #25
    Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    vest-agder
    Alder
    45
    Meldinger
    28

    Standard Noen kommentarer?

    23/2-12
    S-A-TPO 391 Normalverdi <=40
    S-TSH-rsp.autoas <0,9 Normalverdi 0,0-1,8

    8/2-12
    S-fritt T3 4,4 Normalverdi 3,1-6,8
    S-fritt T4 14,8 Normalverdi 11,0-22,0
    S-TSH 2,8 Normalverdi 0,30-4,2

    5/12-11
    S-TSH 4,0 Normalverdi 0,30-4,2
    S-fritt T4 15,4 Normalverdi 11,0-22,0

    20/9-11
    S-A-TPO 545 Normalverdi <=40
    S-fritt T3 4,1 Normalverdi 3,1-6,8
    S-fritt T4 14,7 Normalverdi 11,0-22,0
    S-TSH 4,6 Normalverdi 0,30-4,2

    25/5-11
    S-TSH 5,7 Normalverdi 0,30-4,2
    S-fritt T4 12,8 Normalverdi 11,0-22,0

    15/11-10
    S-TSH 0,93 Normalverdi 0,30-4,2 (ca 1 mnd etter fødsel)
    S-fritt T4 14,5 Normalverdi 11,0-22,0

    Ser at A-TPO er gått ned. TSH svinger (ser det er forskjell på ref.verdien, trodde prøvene var tatt samme sted). Den siste blodprøven tok jeg på morgenen, de andre husker jeg ikke. Hva bestyr rsp.autoas? Og hvorfor er ref.verdien annerledes? Fritt T4 er nokså stabil.
    Har Hashimotos. Bruker ingen medisiner. Fått time hos dr.Øverbye i slutten av april.

  6. #26
    Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

    Standard Sv: Stoffskifteverdier i grenseland i ca 10-13 år

    Hei!

    Hvordan går det med deg - har du vært hos doktor Øverby?

  7. #27
    Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    vest-agder
    Alder
    45
    Meldinger
    28

    Standard Sv: Stoffskifteverdier i grenseland i ca 10-13 år

    Sitat Opprinnelig skrevet av Mumimamma Vis post
    Hei!

    Hvordan går det med deg - har du vært hos doktor Øverby?
    Heia,
    jo takk, gikk bedre, men nå er jeg trøtting igjen.... Jeg har vært hos dr.Øverbye, og går nå på 50 mcg levaxin, (siden beg av juni), vitaminertabl, flytende magnesium og glutenfri diett. jeg er noe bedre, men føler det kanskje mest pga at har kuttet gluten. Har klarer heller ikke roe meg ned og har alt for mange jern i ilden, og vil være med på alt... ikke rarrt jeg blir sliten da.
    Nå skal jeg ta nye blodprøver i neste uke, og skal på 1.time til endokrinolog på Arendal s.hus, har ventet på time siden januar...
    Det oser negativitet og utmattelse av meg, og tar meg i det hele tida. Vil ikke utstråle dette overfor andre, men kjenner jeg er på vei "ned". Sov 10 timer i natt og forsov meg til jobb og barnehage, ingen god start på dagen, men er kommet meg gjennom denne også, for i dag var jeg bedre enn i går.
    Har avbestilt timen hos øverbye i neste uke, orker rett og slett ikke å kjøre..

    Ha ei fin uke!

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

  1. Barn og stoffskifteverdier.....
    Av Monja i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 2
    Siste melding: 21-11-10, 19:56
  2. Hypertyreose i grenseland?
    Av Vivian i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 10-10-10, 20:31
  3. Lavt stoffskifte i grenseland
    Av Troj i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 20
    Siste melding: 11-04-10, 17:58
  4. Tras på 1; I grenseland? Eller negativ?
    Av Marina73 i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 3
    Siste melding: 01-06-08, 08:39
  5. Legenes stoffskifteverdier!!!
    Av Joni i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 16-05-06, 22:48

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn