Viser søkeresultater 21 til 21 av 21
-
30-01-12, 20:06 #21
Sv: Svensk jente med hypotyreos. Erfa Thyroid, kortison, DHEA mm
Hej igen, och tack för era svar och tips. Jag har inte varit härinne på ett tag nu, men jag har minskat Erfan ännu mer pga förhöjda blodprover på både T3 och T4. Och jag känner mig lugnare, inte lika stressad osv. Men är frusen och trött. Min temperatur som har legat på 36,8 har efter senaste sänkningen sjunkit till 36,5-36,6, vilket för mig känns som ett tecken på att jag sänkt för mycket.
Jag tror att jag blev övermedicinerad pga att jag började med probiotika och enzym-/saltsyretabletter (tack för tipset Nielsigne)
och att tarmarna därmed kunde ta upp medicinen bättre.
Jag har på egen risk skickat efter DHEA, 5 mg och började med att ta den varannan dag och sedan varje dag. Jag har inte märkt så stor skillnad men jag tror att jag har behov av det eftersom det varit lågt (under referens) sedan 2003. Trots detta vill läkaren inte skriva ut DHEA. Nu har jag dock läst att det är viktigt att ta blodprover och även en gång per år göra en gynekologisk undersökning pga ökad cancerrisk. Alltså bör man ha läkaren med sig under medicinering, vilket jag alltså inte har.
Vet inte hur jag ska göra - kan ju inte säga till läkaren att jag vill få blodprover tagna (igen) eftersom jag köpt medicin på internet, trots att läkaren ville avvakta medicinering med DHEA. Jag har ju flera autoimmuna sjukdomar och vill gärna prova då DHEA sägs balansera immunförsvaret + andra fördelar. Samtidigt har jag en väldigt låg dos och har bara provat ca 4 veckor. Känns surt att sluta nu innan jag vet om det hjälper. Men om läkaren tar prover (ska till en annan endokrinolog på sammasjukhus, men vet inte när) och DHEA har höjts så blir det dels svårt att förklara/dels får jag då inget recept om proverna är inom referens. Dessutom har jag hört talas om att tullen stoppar ex. DHEA och att man kan dömas till dryga böter. Vågar man beställa på nätet? Tankar? Tips? Råd?
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Hypotyreos Rapport av Fredrik Palm
Av Vigdis i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 2Siste melding: 06-10-10, 15:07 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Svensk thyroid side
Av minnie i forumet Nyttige nettsteder og bloggerSvar: 0Siste melding: 11-07-07, 21:12
Svar med sitat

Bokmerker