Viser søkeresultater 21 til 30 av 187
-
08-10-06, 15:05 #21
Legen min har så langt ment at jeg er frisk, men etter at jeg maste om at antidepressiva ikke fungerer og at jeg tror det har med stoffskiftet å gjøre snakket hun med en endokrinolog. Det var han som hadde snakket om annen medisinering. Jeg tror ikke hun vet noe om dette, men hun mente jeg var såpass frisk at jeg ikke trenger å henvises. At jeg sover 12-18 timer i døgnet mener hun har andre årsaker enn medisin og stoffskifte - dvs. hun tror det er pga depresjon. Jeg har aldri sovet så mye og vært så slapp som de siste 3 mnd etter at jeg begynte med antidepressiva, så jeg tror ikke på det. Dessuten har jeg lagt på meg noen kilo som absolutt ikke var velkomne, så nå skal jeg slutte FØR jeg blir deprimert..
Tusen takk for svar alle sammen! Dette forumet er virkelig gull verdt. Jeg har følt meg SÃ… ensom med dette, og har alltid bare kjørt meg selv til jeg stuper for ikke å være verre enn andre. Dessverre har det bare ført til at jeg blir syk HELE tiden. Jeg har blant annet hatt 15 lungebetennelser på 8 år, den ene av dem varte i nesten 4 mnd!! Sånt blir man sliten av. Hvis dette kan skyldes stoffskiftet mitt så er det jo strålende, for da kan det kanskje fikses?
Nok en gang takk for svar!
-
08-10-06, 15:13 #22
Hei Kamelona

Jeg kom til å tenke på at jeg gjerne hadde feber og influensalignenede tilstander i felere uker av ganger før jeg fikk medisin (Levaxin). Jeg trodde som du, at det måtte være at immunsystemet mitt ikke virket som det skulle, for man skal IKKE ha feber så lenge og så ofte som jeg hadde. Hos meg forsvant det heldigvis med Levaxinen.Jeg har følt meg SÃ… ensom med dette, og har alltid bare kjørt meg selv til jeg stuper for ikke å være verre enn andre. Dessverre har det bare ført til at jeg blir syk HELE tiden. Jeg har blant annet hatt 15 lungebetennelser på 8 år, den ene av dem varte i nesten 4 mnd!! Sånt blir man sliten av. Hvis dette kan skyldes stoffskiftet mitt så er det jo strålende, for da kan det kanskje fikses?
Men, jeg tenkte på deg og at det kan være at kroppen din ikke klarer å nyttegjøre seg av Levaxinen skikkelig??! Jeg sov også enormt mye før jeg fikk virkning av medisinen (og gjør det enda om jeg blir for sliten). Kanskje du skulle prøve Armour eller T3 tilskudd.. Hvis det viser seg at kroppen din ikke har noen hjelp i Levaxinen (som det ikke ser ut til at den gjør) så er det på tide å forsøke noe annet. Slik skal du ikke gå!!!!Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
08-10-06, 23:17 #23
Kameleona
Mye ved din situasjon minner om min. Jeg har også vært syk i veldig mange år, kanskje helt fra liten, men antistoffer har vel vært konstatert i ca 10 år (antistoffer som gir betennelse i skjoldbruskkjertelen og dermed lavt stoffskifte - Anti-TPO).
Jeg har blitt prakket på antidepressiva utallige ganger når jeg har klaget over at jeg stadig er veldig dårlig. Alltid med det resultatet at jeg er blitt enda verre.
Jeg har forsøkt Liothyronin (T3) i et par måneder, men ble ikke noe bedre. Ble "hyper" etter ei stund. Jeg skal forsøke en gang til til vinteren før jeg kan konstatere at dette ikke virker på meg. Da skal jeg gå enda mer forsiktig fram ang dosering.
Følte meg også temmelig alene i verden med alle plagene jeg har før jeg meldte meg inn her for ca 1/2 år siden. Men likevel har jeg en del symptomer som ikke helt passer inn, eller går utover det som er vanlig for lavt stoffskifte. Har funnet ut av at jeg også har sliten binyrebark, noe som visstnok er vanlig å få ved lavt stoffskifte. Men jeg har i 1 1/2 års tid nå mistenkt ME, og denne mistanken har slett ikke blitt mindre. Er ganske sikker på det, men vanskelig å få diagnostisert.
Uansett, lykke til ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
09-10-06, 00:10 #24
Er det noen som kan fortelle om dette er normalt..?
Jeg har som fortalt i det andre innlegget hatt diagnosen hypothyreose i 10 år, og selv om TSH og FT4-verdiene mine er normale føler jeg meg stadig dårligere.
I kveld hadde jeg så vondt i halsen at jeg nesten ikke klarte å svelge, og ved en tilfeldighet oppdaget jeg at jeg har en klump på halsen. Den er omtrent så stor som en drue, helt hard og sitter foran på halsen omtrent midt på strupehodet. Som om jeg skulle vært en mann.. Kan det være struma, og kan det oppstå selv om alle stoffskifteverdier er normale?
Jeg ble plutselig veldig redd for at den klumpen er noe annet virkelig skummelt...
-
09-10-06, 12:24 #25
Legen mente det er en betennelse i halsen i/bak strupen som forårsaker hevelsen, og ikke noe struma. Hun var ikke sikker, men sa at det kjentes nokså normalt. Uansett har hun sendt sendt rekvisisjon på scintigrafi for å få mer oversikt. Jeg har en luftveisinfeksjon nå (mycoplasma) så det høres jo fornuftig ut at det er årsaken.
Jeg har forøvrig vondt fra strupen og oppover i ørene. Det kunne ikke legen forklare, men sa det kunne skyldes muskelspenninger pga av hosting.
-
09-10-06, 12:33 #26
Jeg sjekket med legen idag hva hun har testet.
Det viste seg at FT3 ikke var testet, så jeg tok prøve av det og TRAS idag.
Hva er TRAS?
Det viste seg også at det aldri var snakk om å gi Armour, jeg hadde misforstått. Det er kombinasjonsbehandling hun ønsker å forsøke.
Andre tester viser at B-12 er 450, mens Ferritinen er på 15. S-Folat er 9.9. Dette er visst bra nok, så jeg trenger ikke ta tilskudd av noe.
-
09-10-06, 14:52 #27
Heisann

Har du noen gang tatt Anti-TPO blodprøve?
Dette kan vise deg/legen om du har antistoffer som angriper skjoldbrukskjertelen.
Echo kan også vise dette, så det skal du jo allerede gjøre.
Jeg har en ganske så stor skjoldbrukskjertel. Hashimotos sykdom var påvist etter echo og blodprøven Anti-TPO.
Kan være greit for deg å få sjekket også!
Siv Cath
-
09-10-06, 14:57 #28
Jeg har sjekket anti-TPO og resultatet var <60, altså et eller annet sted innenform normalen. Dvs. at jeg ikke har Hashimotos, vil jeg tro? Dette ble imidlertid sjekket nå for første gang, og har gått på Levaxin i 11 år. Altså vet jeg jo ikke hva A-TPO var før jeg begynte med Levaxin (Thyroxin).
Jeg har imidlertid forhøyet Kalsium, høy men normal FT4 og lav THS når jeg er umedisinert. På medisiner er jeg innenfor normalverdiene, kun FT4 er noe fornøyet.
-
09-10-06, 15:08 #29
Lav eller innenfor normen av Anti-TPO betyr ikke at du ikke har Hashimotos. Men det betyr at det ikke er det enkleste å diagnosere.
Du kan evt også spørre etter Anti-TG prøve. Det har jeg tatt her i Nederland, og det går ofte hånd i hånd med Anti-TPO og hashimotos.
I Norge er ikke denne prøven så normal...
Jeg har lavt kalsium... men legen er ikke sikkert om dette kun var midlertidig eller ei...
Du får si i fra når du får svar på echoen du skal ta, den er muligens det beste beviset på om du har infeksjon i skjoldbruks kjertelen eller ei
Siv Cath
-
09-10-06, 15:15 #30
Takk for svar.

Jeg skulle gjerne ha svart på dine spørsmål også, men kan ennå ikke nok til å komme med noen fornuftige svar.
Jeg skal legge inn resultatene her når jeg får dem.
Lignende tråder
-
Hvordan fungerer det for sånne som ikke klarer å konvertere all T4 til T3?
Av Vigdis i forumet Thyreoidea-hormonerSvar: 5Siste melding: 12-03-10, 10:46 -
snart "schizofren"--please, hjelp meg....
Av gunnda i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 19-04-09, 22:34 -
HJELP! Hypothyreose. Nå klarer jeg snart ikke mer....
Av Dolphin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 74Siste melding: 08-02-09, 13:04 -
klarer ikke å gå ned i vekt...reductil
Av villemo i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 11Siste melding: 28-05-06, 11:17 -
klarer ikke gå ned i vekt
Av Julla i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 2Siste melding: 09-05-05, 17:58
Svar med sitat
Bokmerker