Side 3 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 52
  1. #21
    Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Sotra
    Meldinger
    47

    Standard Sv: Fått svar på prøver i dag..

    Nei det stod ikke referanseverdier... Var hos Aleris og tok prøvene, og legen skriver at alle prøvene er fine, utenom at jeg har litt lavt jern og vitamin D. At jeg bare skulle gå på apoteket å kjøpe tilskudd til disse...

    Forresten så fikk jeg resultat på CT:

    "Det er ingen patologisk forstørrede lymfeknuter på alsens. Glandula thyreoidea er noe forstørret, med minimal overvekt på høyre side, men det er ingen focal patologi i thyreoidea. Upåfallende spyttkjertler. Normale forhold i pharynx og øvre luftveier.
    R: Noe forstørret glandula thyreoidea."

    Det var alt.. det hørtes så rart ut, som jeg ikke er syk? Er jeg hyponkonder eller?

  2. #22
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

    Standard Sv: Fått svar på prøver i dag..

    Hei igjen Inemor

    CT tolkning tørr ikke jeg begi meg inn på. Det ville være å ta vann over hodet.

    Du kan, slik jeg ser det, starte opp med tilskudd av jern, b-vitaminer og d-vitaminer. Stoffskifteprøvene "ser" jo bra ut. Men "ser" bra ut er jo ikke likestillt med at alt står rett til. Anti-TPO på 50-tallet og noe forstørret glandula thyroidea (skjoldbruskkjertel) tyder i den retningen. Ta en prat med legen om dette og for all del følg dette opp over tid.

  3. #23
    Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Sotra
    Meldinger
    47

    Standard Sv: Fått svar på prøver i dag..

    Takk for svar Eirin.

    Jeg tar per i dag 2 ggr 65mg jern (1 om morgen og 1 om kveld, jeg reagerte sånn på 100mg, men det går helt fint med 2 x 65), 1 stk "vanlig" vitamin D kjøpt på apoteket og 2 stk Møllers trippel.. Men jeg tror jeg skal snakke med legen i morgen og høre om det finnes bedre alternativ til vitamin D. Kanskje det er mangelen på dette vitaminet som gjør meg så dårlig, jeg har skjønt at man kan få flere symptomer av det.

    Vedr skjoldbruskkjertelen så har den vokst mye i det siste, jeg syns selv at jeg ser ut som jeg har hake fra nesen og ned til puppene

  4. #24
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    498

    Standard Sv: "Det er bare angst"

    Høres ut som at selskapet ble vellykket!

  5. #25
    Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Sotra
    Meldinger
    47

    Standard Sv: Fått svar på prøver i dag..

    Jeg var hos legen min i går, og er nå sykemeldt en periode. Alle prøver på stoffskifte er fine som hun sier, men jeg er ikke noe tess. Hun har sendt henvisning til Haukeland for videre utredning.

    Jeg er så redd for at det skal være kreft i skjoldbruskkjertelen... Jeg tror jeg holder på å bli gal

  6. #26
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

    Standard Sv: Fått svar på prøver i dag..

    For d-vitamin. Det du tar er fint, men antakelig litt lite. Kanskje du kan spandere på deg litt tid i solarium? Det hjelper huden å danne d-vitamin og så er det deilig i tillegg. 1-2 ganger i uka burde være mer enn ok. NB - Ikke bli svidd. Ta det pent.

    Nok d-vitamin hjelper immunforsvaret også. Slik at kroppen selv kan fikse mest mulig.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

  7. #27
    Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Sotra
    Meldinger
    47

    Standard Sv: Fått svar på prøver i dag..

    Ja legen sa jeg kunne øke dosen til 2 stk d-vitamin så det har jeg gjort fra i dag.

  8. #28
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    554

    Standard Sv: "Det er bare angst"

    Om D-vitamin: Jeg ba om å få tatt en D-vitaminstatus i midten av npvember, og det viste seg at den var veldig lav (30). Etter å ha tatt 25µg / 1000 IE i en måned var verdien allerede oppe på 90, så for meg fungerer det med et tilskudd som ikke er høyere enn det - selv om jeg leser i forumet at mange tar mye høyere doser.

    Etter oppstart med D-vitaminer måtte jeg redusere dosen med Levaxin, antageligvis fordi D-vitaminene hjelper kroppen med å ta opp Levaxinet. Strever fortsatt med å finne rett dosering - men det er en annen historie .

  9. #29
    Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Sotra
    Meldinger
    47

    Standard Sv: "Det er bare angst"

    Nå har jeg fått brev fra Haukeland... Jeg er prioritert til utredning/behandling, men syns jo det er lenge å vente. Det står i brevet at jeg skal få time SENEST 19/05 men de håper å få det til innen april. Skal til Yngve Nordbø, er det noen som kjenner til han?

    vente vente vente...

    Har forresten begynt i jobb igjen i dag, 50%. Kjenner jeg er sliten men det er litt godt å være i gang igjen for jeg liker ikke noe særlig å gå hjemme og trakke alene

  10. #30
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    554

    Standard Sv: "Det er bare angst"

    Hvis du bor sånn til at du kan komme på kort varsel, kan det hende du kan få en time som noen andre har avbestilt.

    Jeg fikk beskjed fra Aker at jeg måtte vente til mai (dette var i desember) på å få time hos endokrinolog. Da jeg ringte for å høre om jeg kunne stå på en "ringeliste" eller noe, hadde de en avbestilt time allerede neste dag, som jeg fikk

    Riktignok uten annet resultat enn en tre kvarters interessant samtale, og en resept på 25µg Levaxin for at det skulle bli lettere å finjustere dosen, men allikevel ....

Side 3 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

  1. Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
    Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 1
    Siste melding: 22-09-10, 15:29
  2. "Svineinfluensa" eller bare forkølelse.
    Av Anisa i forumet Vaksiner
    Svar: 21
    Siste melding: 11-11-09, 18:51
  3. "Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
    Av Anisa i forumet Andre bøker
    Svar: 4
    Siste melding: 07-03-09, 16:12
  4. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11
  5. Når dere er syke utenom "bare" stoffskiftet...
    Av i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifte
    Svar: 14
    Siste melding: 12-03-08, 13:26

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn