Viser søkeresultater 21 til 25 av 25
-
21-09-10, 11:20 #21
Sv: Starter med Erfa etter bruk av Levaxsin i 7 år
alle prøvene mine var innenfor "normalen". Skrev du, og det er jo den beskjeden man får. Jeg syns den er ehn tilsnikelse og burde vært : "Alle prøver er såvidt innenfor referansegrensene".
Årsaken er jo at du bruker for lav dose.
Så er det jo mange medisiner og kost-tilskudd som vil hindre opptak av stoffskiftehormoner hvis de tas samtidig.
Har du fått noen brifing om det ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-10-10, 22:25 #22
hei Finn!-( og alle dere andre med hypothyreose)
Endelig fått utskrift av pasientjournalen min fra 2004.
Det står følgende:jeg har primær hyperparathyreisme med knute i høyre thyreiodealapp.Cytologi fra denne var benigne( godartet), solitær knute. Trykkfornemmelse mot halsen, trett og muskelverk.Scinitigrafi viste nedre høyre parathyreiodea adenom.
Operasjon:Extirpasjon av parathyreiodea adenom.Høyresidig hemithyreoidectomi.Parathyreidea vev 97mg( adenom).
i og med at jeg fikk residiv året etter ,og ble operert på Aker, må jeg spørre om papirene derfa. Vet egentlig ikke hva de fjernet, mulig nytt adenom.
Skal spørre legen min om hva de fjernet.Tror det var en skjoldkjertel.
Bruker nå 60 mg erfa på morgenen( ikke sammen med medisiner, melk eller kaffe), og 30 mg erfa kl. 15. Det går greit, men skulle gjerne hatt mer energi,og litt mindre muskelverk.DERSOM JEG TAR 120 MG ( 2 TABL.) ERFA, OPPLEVER JEG HJERTEBANK OG VANSKELIG FOR Å SOVE 7-8 TIMER I ETT STREKK. sOVER DA KUN 4 TIMER, OG BRÅVÅKNER. VET EGENTLIG IKKE HVOR MYE ERFA JEG TÅLER PGA ALLE BLOdTRYKKSMEDISINENE MINE. Tar e- vit. også i løpet av dagen.Er det andre med samme erfaring??
Hilsen Elisabeth.
-
10-10-10, 22:48 #23
Etter 2 uker ? på ERFA kan det være i tidligste laget å øke dosen. Vent til du får symptomer på lavt stoffskifte med å øke.
Det går jo 3 uker og enda lenger før doseøkning får full effekt.
Den lave dosen kan opgså tyde på at skjoldkjertlen produserer noe, og at dosen således kan passe. Med litt doseregulering kan man finne en passende dose for en tid fremover, men må nok opp til revisjon i ny og ne.
Så er det noe uklart hva de egentlig har gjort med deg.
Thyreoidea - skoldkjertlen tilhører bløtdelsstoffskiftet og vi har bare en, men den er delt i to med et lite bånd i mellom og de ligger på hver side av halsen like over sternum, altså ganske langt ned på halsen.
Man kan fjerne bare den ene havdelen om ønskelig. I noen tilfeller kan den ene halvdelen trenes opp til full funksjon.
Paratyreoidea er små kjertler i et antall opp til 10 - vanligvis 4.
Disse tilhører benstoffskiftet og produserer PTH. Ved for høy PTH-produksjon finner man den største av dem og fjerner den. De som er igjen klarer fint å levere nok PTH.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-10-10, 23:07 #24
HEI IGJEN, FINN!
PARATHORMON LIGGER PÅ6.2.(1.5-7.6)
jEG STARTET MED erfa den første uken i sept.HAR IKKE fått noe briefing om hvilke event. medisiner eller kosttilskudd som gjør at erfa fungerer dårlig.Tar e- vit sammen med mat midt på dagen. SUPER OXY E 4OO( kjøpt i SVERIGE ) fra Great EARTH.Burde kanskje også ta en barneskje med tran i den mørke årstid
Skal prøve å finne ut hva de eg. har gjort med meg
Igjen:Takk for svar
HILSEN eLISABETH
hvordan går det med deg og din erfa??
forstår at du kan svært mye( er du lege??)
Dersom ønskelig kan jeg scanne op.prosedyren og sende den til deg.
hilsen Elisabeth.
-
10-10-10, 23:48 #25
Tran kan bli svakt hvis du mangler D-vitamin.
Mangel er jo meget sansynlig - nesten alle i Norge har det, og det er jo linket til en rekke sykdommer å mangle dette.
Ta en prøve (OH-25D3).
Elelrs er jo ferritin, B12, selen og sink viktige når en sliter med stoffskifterealterte problemer. Greitt å ta alle.
Og, nei - lege er jeg ikke og vil ikke være det heller
så det er nok best å betrakte slikt du leser på intenett som tips.
En lege må følge opp deg og din kliniske situasjon, men ønsker fra deg tas somregel seriøst av flinke leger.
Du burde jo fått en innføring av legen din på bruk av ERFA.
Den bør tas med en gang du våkner om morgenen - hele dosen på en gang - alene. Den dagen du skal ta blodprøve må du vente til etter det er gjort med å ta den - og blodprøven bør tas så tidlig du kan.
Og man må vente mange timer med jernpiller og kalsiumpiller som er karbonatbundet. Ikke citral kaslium, den er ok, og melk kan du drikke uproblematisk.
Enkelte spesielle medisiner har også uheldig innvirkning, men det vet legen.
Soya er ikke bra og fluor bør du glemme.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Vanlige feil ved bruk av Erfa Thyroid
Av Jeanette Ws. i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 10-06-10, 17:31 -
søknadskjema som legen må fylle inn for bruk av Thyroid fra Erfa
Av sivcath i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 02-06-10, 17:15
Svar med sitat

Bokmerker