Side 3 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 60
  1. #21
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

    Standard Sv: Anti TPO

    Sitat Opprinnelig skrevet av jolene Vis post
    Jeg vurderer også å finne en privatlege for å diskutere de blodprøvene jeg har for å se om det er noe der som kan forklare hvorfor jeg er så syk, men det er ikke lett å finne en lege uansett privat/offentlig som tar seg tid.
    Kanskje du kunne bestille en dobbelttime?
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

  2. #22
    Medlem siden
    Aug 2010
    Meldinger
    81

    Standard Sv: Anti TPO

    Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
    Kanskje du kunne bestille en dobbelttime?
    Det kan jeg jo gjøre, men når jeg skriver "tid" mener jeg tid til å vurdere at det er noe annet en første tanke som streifer dem. Fastlegen min tar seg tid, men mer med å forklare hvorfor dette er psykisk...

    Jeg har etter dette valgt å gå til en psykolog som mener at jeg må sjekkes ut nøyere hos legen, bla. siden b12 har ligget ganske langt nede(innenfor ref. område). Så her "skylder" de nesten på hverandre...
    Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
    Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp
    .

  3. #23
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

    Standard Sv: Anti TPO

    He, eller hva skal jeg si - nikker gjenkjennende til dette.
    Har vært i gjennom den mølla der, og psykologen frikjente meg fra endogen og skult depressjon, som legen kaldte det.
    Men det hjalp ikke, legen stolte på sitt !
    Og det var jo sikkert så at man kunne mistenke meg, bare at feilen lå i at Levaxinen ikke virket, noe som for ham var helt utenkelig.
    sådaså...........

    Jeg mener, hvem blir ikke synlig nedtrykket av at man ikke finner ut av hva man feiler og litt og litt mister jobb og hus osv.
    Får man ikke slike tendenser da, er det vel større grunn til å mistenke psyken ?

    Forklar at du er møkka lei av at legen ikke finner feilen og at du er sikker på at hvis han gjør det vil du smile omkapp med sola
    Legen må jo iallfall vite at hyperkalsemi er utrolig trettende, og du har jo også et begynnende lavt stoffskifte å hanskes med......
    Det burde ringe i noen bjeller det vel ?
    Om så ikke skjer, kan du be om at en annen lege ser på deg.
    Denne vil sikkert kjøre sitt eget løp, så det kan ta tid.
    Finens det andre ved samme kontor, kan disse jo se på prøvene hvis du vil det.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

  4. #24
    Medlem siden
    Aug 2010
    Meldinger
    81

    Standard Sv: Anti TPO

    Sitat Opprinnelig skrevet av Hansen Vis post
    He, eller hva skal jeg si - nikker gjenkjennende til dette.
    Har vært i gjennom den mølla der, og psykologen frikjente meg fra endogen og skult depressjon, som legen kaldte det.
    Men det hjalp ikke, legen stolte på sitt !
    Og det var jo sikkert så at man kunne mistenke meg, bare at feilen lå i at Levaxinen ikke virket, noe som for ham var helt utenkelig.
    sådaså...........

    Jeg mener, hvem blir ikke synlig nedtrykket av at man ikke finner ut av hva man feiler og litt og litt mister jobb og hus osv.
    Får man ikke slike tendenser da, er det vel større grunn til å mistenke psyken ?

    Forklar at du er møkka lei av at legen ikke finner feilen og at du er sikker på at hvis han gjør det vil du smile omkapp med sola
    Legen må jo iallfall vite at hyperkalsemi er utrolig trettende, og du har jo også et begynnende lavt stoffskifte å hanskes med......
    Det burde ringe i noen bjeller det vel ?
    Om så ikke skjer, kan du be om at en annen lege ser på deg.
    Denne vil sikkert kjøre sitt eget løp, så det kan ta tid.
    Finens det andre ved samme kontor, kan disse jo se på prøvene hvis du vil det.
    Vondt å høre at flere har vært gjennom dette men det forundrer meg dessverre ikke.

    Da vi oppdaget d-vitaminmangelen i vinter og jeg ble betydelig bedre så smilte jeg omkapp med sola, og jeg har vært på vei opp, så hun vet at jeg ikke er deprimert... Men jeg tror det var enkelt for henne å foklare det slik nå når jeg fikk en kræsj igjen hvor jeg gikk inn i samme tilstand som jeg var i fjor vinter før jeg startet på d-vitamin...

    Jeg skal gi tilbakemelding i morgen etter jeg forhåpentligvis klarer å få endokrinologen min i tale...
    Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
    Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp
    .

  5. #25
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

    Standard Sv: Anti TPO

    Jeg er veldig positiv etter min møte med Heggeli. MEN - det er dyrt, det er lang ventetid og det er ikke spesialister, men flinke almenpraktikere med ulike interesseområder. Han jeg var hos - mest kjent for indremedisinsinteresse - tok iallfall seg tid til å få oversikten i stedet for å hoppe til konklusjoner.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

  6. #26
    Medlem siden
    Aug 2010
    Meldinger
    81

    Standard Sv: Anti TPO

    Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Jeg er veldig positiv etter min møte med Heggeli. MEN - det er dyrt, det er lang ventetid og det er ikke spesialister, men flinke almenpraktikere med ulike interesseområder. Han jeg var hos - mest kjent for indremedisinsinteresse - tok iallfall seg tid til å få oversikten i stedet for å hoppe til konklusjoner.
    Takk for tips smgj!
    Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
    Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp
    .

  7. #27
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

    Standard Sv: Anti TPO

    Jeg håper du tar tak i kalsiumprøvene dine jolene. Når disse er ute av ref. er det klar indikasjon på hyperkalsemi (for høye). Kroppen sørger da for lav D-vit. for at ikke tarmene skal ta opp kalsium fra maten. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke tilført mer d-vit og kalsium før jeg fikk et skikkelig svar på dette. Det er om mulig mindre kunnskap blant de lærde om dette enn om stoffskifteproblematikken.


  8. #28
    Medlem siden
    Aug 2010
    Meldinger
    81

    Standard Sv: Anti TPO

    Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Jeg håper du tar tak i kalsiumprøvene dine jolene. Når disse er ute av ref. er det klar indikasjon på hyperkalsemi (for høye). Kroppen sørger da for lav D-vit. for at ikke tarmene skal ta opp kalsium fra maten. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke tilført mer d-vit og kalsium før jeg fikk et skikkelig svar på dette. Det er om mulig mindre kunnskap blant de lærde om dette enn om stoffskifteproblematikken.

    Jeg skal spørre indremedisineren om det i morgen. Jeg skal ikke ta noe mer medisin nå før jeg får avklart dette. Krysser fingrene for at spesialisten tar det alvorlig. Han har jo virket veldig flink og kunnskapsrik når det gjelder d-vitamin, og han er spesialist i bensykdommer også... Krysser fingrene for at det løser seg...

    (Mister man optimismen er det i allfall ikke mye igjen...)
    Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
    Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp
    .

  9. #29
    Medlem siden
    Aug 2010
    Meldinger
    81

    Standard Sv: Anti TPO

    Sitat Opprinnelig skrevet av jolene Vis post
    Jeg skal spørre indremedisineren om det i morgen. Jeg skal ikke ta noe mer medisin nå før jeg får avklart dette. Krysser fingrene for at spesialisten tar det alvorlig. Han har jo virket veldig flink og kunnskapsrik når det gjelder d-vitamin, og han er spesialist i bensykdommer også... Krysser fingrene for at det løser seg...

    (Mister man optimismen er det i allfall ikke mye igjen...)
    Ja dette var jo oppløftende, spesialisten er ute på reise... Men jeg ble lovet å få snakke med ham på onsdag...

    Det med forhøyet calsium er vel ikke veldig farlig slik at det er ok å vente?
    Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
    Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp
    .

  10. #30
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

    Standard Sv: Anti TPO

    Sitat Opprinnelig skrevet av jolene Vis post
    Ja dette var jo oppløftende, spesialisten er ute på reise... Men jeg ble lovet å få snakke med ham på onsdag...

    Det med forhøyet calsium er vel ikke veldig farlig slik at det er ok å vente?
    Hei jolene
    Det er farlig på sikt, men ikke når det er snakk om et par dager tror jeg. Jeg setter et stort spørsmålstegn ved denne legen som ikke har foretatt seg annet enn det han har gjort. Har du ingen mulighet til også å få en annens mening? (Jeg forutsetter at jeg har forstått deg rett, at du har kalsiumprøver ute av ref.?)

    Les og lær, jolene, det er det beste for deg (og oss alle)

Side 3 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

  1. Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
    Av Atina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 29
    Siste melding: 04-08-10, 20:35
  2. Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
    Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 25
    Siste melding: 11-06-10, 12:27
  3. Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte
    Av mamma til 4 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 6
    Siste melding: 22-12-06, 20:58
  4. Svar: 4
    Siste melding: 11-11-06, 16:27
  5. Svar: 1
    Siste melding: 05-09-05, 16:24

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn