Viser søkeresultater 21 til 22 av 22
-
18-09-10, 10:13 #21
Sv: Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
Jo nærmere optimal dose du kommer, jo mindre bør økningene være for å unngå ubehag. Du kan grovberegne din endelige dose (1,5-1,8*kroppsvekten for de fleste, men det finnes de som trenger mer enn dette. Da er det som regel dårlige opptaksforhold tarm/celler som spiller inn.)
Mange leger øker raskt til 100µg og så med 12,5µg-trinn over dette nivået.
Personlige forhold spiller selvfølgelig også inn. Har man hjerteproblemer eller viser seg å være ømfindtelig for levaxin må ofte opptrappingen være mer forsiktig.
Videre - det er jo sånn at når kroppen får tilbake stoffskiftehormoner så "slår den på" flere funksjoner etter hvert - som i sin tur krever mer hormon. Av og til kommer nok dette litt i utakt - i sær når man nærmer seg "sin dose". På den måten kan en dose som i framtiden blir "riktig" bli for høy i oppstartsfasen.
I starten av en medisinering er underskuddet ofte så stort at man ikke ser den typen problemer annet enn hos de som har gått veldig lenge før diagnostisering (og har "fått skrudd av" veldig mye...).
Pst - godt at det går framover. Lykke til.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
18-09-10, 10:16 #22
Sv: Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
Fra felleskatalogen.no om levaxin:
Gradvis økning hver 4.-6. uke inntil vedlikeholdsdose. For rask økning av dosen initialt er vanlig årsak til overdoseringssymptomer. Vanlig vedlikeholdsdose er 100-150 μg pr. døgn, men varierer fra 50-300 μg pr. døgn. Hele døgndosen kan gis i én dose.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 402Siste melding: 06-02-20, 19:22 -
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Lavt stoffskifte i grenseland
Av Troj i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 20Siste melding: 11-04-10, 17:58 -
Bare kaos! Grenseland for lavt stoffskifte med hyper symptomene
Av jojo75 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 36Siste melding: 21-05-08, 20:35 -
Diagnose lavt stoffskifte fikk jeg i april - tror jeg det var
Av belit i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 26-07-07, 23:04
Svar med sitat

Bokmerker