Viser søkeresultater 21 til 23 av 23
-
07-05-10, 15:50 #21
Sv: Hvordan kommer jeg videre med ERFA Thyroid?
Men samtidig er der jo det med, at t3 'virker stærkere'. Vel fordi det er det aktive hormon ... Men det forvirrer nok nogle af os - i hvert fald mig - når jeg kommer til regnestykkerne. Og anbefalingen er jo også, at man skal gå langsomt frem - samtidig med, at man skal passe på ikke at være underdoseret. Og samtidig med, at 500 tabletter à 125 µ skulle være nok det første år ... som jeg har læst herinde et sted. Så jeg synes ikke, det er nemt.
-
07-05-10, 16:11 #22
Jo, Nielsigne, det er sådan set, nemt. Fordi det står også her på forum, utallige steder og pr definition ignoreret: "prøv dig frem".
Af en eller anden mystisk grund higer de fleste efter eksakte tal og anvisninger, velforglemmende, at vi er alle forskellige og at der findes ikke en generel facitliste med tal, der gælder for alle mennesker.
Det er i bund og grund det samme, vores udskældte læger netop gør ved os, når de behandler os ud fra tabeller, og så klager vi.
Nøj, hvor vi klager!
Vi vil jo gerne betragtes som de biologisk forskellige individer vi er.... og så kommer lægerne og forsøger at stoppe os i firkantede tabeller....
Hvad gør vi selv?
Vi gør det samme!
Hvis vi ikke kan få eksakte anvisninger på opstart og dosering, bliver vi utrygge og så bliver vi bange.
For hvad?
Thyroider er ikke cyankalium!
Vi dør ikke af at starte for højt.
Vi dør ikke af at starte for lavt.
Vi dør ikke af at skulle justere op eller ned, når vi får symptomer.
Symptomer er kroppens sprog.
Det er godt at vi har symptomer.
Vi skal være glade for at have symptomer til at hjælpe os med at finde den rette medicindosis.
Alt andet er underordnet.
Thyroider er ikke gift.
Kroppen kan snakke med Thyroider og finde ud af at tilpasse sig.
Kroppen kan ikke snakke med syntetisk levothyroxin.
Hvorfor er vi så ikke bange for syntetisk levothyroxin?
Det er et godt spørgsmål. Og tankevækkende.
Slap af og fald til ro.
Et sted skal man jo starte.
Drop tabellerne og tal, tag et slag på tasken og ret til efter symptomerne.
Uanset hvordan det går, kan det aldrig gå værre end uden mediciner eller på forkert dose syntetisk levothyroxin.
Det er nemmere at finde den rette Thyroid-dosis end den rette syntetisk T4-dosis.
Så enkelt kan det siges.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
07-05-10, 22:07 #23
Jeg er meget i tvil om disse regnestykker.
Årsak nr. 1, er at man får jo ikke mer T4 fordi pillen inneholder T3 !
Man skal altså ta en såpass mengde Tyroid at T4 kommer opp på normalen for sin egen kropp.
Hva de biometriske verdier for T3 så blir, er nærmest underordnet.
Dette er substanser av meget kort varighet i blodet - og dermed synker målbarheten, og især nytten av den.
Det kroppen likevel ikek har bruk for nøytraliseres av de-jodinasen.
Hjernen er avhengig av et høyt T4-nivå.
Den danner fT3 til eget bruk - om jeg forstår det siste rett, i sin egen de-jodinase......
Kan det medføre riktighet ?
I så fall skal vi til å revurdere godt innarbeidet tolkingsmodeller.
Jeg tror dette er noe som i sterkere grad kommer til å prege vår behandling.
Det jeg sier, er glem Tyroidets T3 i dosesamenheng.
Regn kun med Tyroidets T4 innhold og sammenlign det med Levaxinets.
Har du tatt 140µg Levaxin, så regn med at det tilsvarer 140/35=4Grain ERFA.
Men ta i betraktning at Levaxin ikke på langt nær er så kroppsnært som Tyroidet - regn med at man trenger litt mindre Tyroid enn Levaxin.
Jo - det er klart at Tyroidets T3 kommer til anvendelse i kroppen ! Selvfølgelig gjør det det, men det er bare ikke målbart (men følbart)
Har du hatt det riktig dårlig på Levaxin, er det klart at dette ikke har virket godt. Misforholdet blir da større.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Noen som har råd for hvordan jeg kan gå frem videre?
Av theodora i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 14-10-09, 22:52 -
Hvordan kommer dere gjennom dårlige perioder?
Av cathrin i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 14Siste melding: 14-05-08, 00:25
Svar med sitat

Bokmerker