Side 3 av 10 Først 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 94
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard DHEA

Hei

Jeg skrev litt om dette i det andre forumet...men nu husker jeg ikke helt svar jeg fikk.
    Jeg fikk beskjed om å spise DHEA, en kapsel a25mg, hver morgen. Jeg starta med det - og fikk ganske snart en forferdelig hodepine. Jeg prøvde i et par dager til - men holdt på gå på veggen av hodepine.
    Andres erfaringer? Og eventuell hvilken styrke dere brukte?

Jeg leste litt om dette en gang på nett - men på meg virka det som jeg har fått en høy dose.....ihvertfall så stod det mindre doser for de kvinnene jeg leste om. Kanskje jeg må ringe Balder for å høre.....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard Økning Armour - bedre form

Hei

Jeg økte Armour-dosen for ca ei uke sia, og formen er blitt bedre. Jeg vet ikke helt om jeg skal tro på dette - eller om det bare er et blaff. Jeg sover bedre, er opplagt og i bedre form om dagen og ikke ullen i hodet. Det er så utrolig godt!!
    Tar nu 90 mg Armour på morningen, og 60 mg Armour + 30 mcg Levaxin utpå dagen.
    Eneste bakdelen jeg har merket er at jeg er stivere i beina om morran - har litt problemer med å komme meg ned trappa. Kan det komme av økninga???
    Har fått litt uren hud, men det er bagateller.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg beynte med Armour for et år siden og merker godt en markant bedring 1 til 3uker etter en doseøkning. Så dabber det ned igjen, men da er det bare å øke litt igjen har jeg funnet ut. Det er vel fordi jeg ikke er oppe i maxdosen enda.
    Begynte på 180mG/dag for 3 uker siden (alt om morran) - og har det bare fint med det. Når jeg tenker på de 17åra med Levaxin som aldri blei bra kan jeg bli ganske forb...
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard

Hei hei

Enda ei uke er gått....formen er ganske bra må jeg si. Jeg har merka ganske stor forandring fra siste økning av Armour. Føler meg så mye mer opplagt...sover bedre også (var veldig plaga med for tidlig oppvåkning). God nattesøvn har så utrolig mye og si. Og jeg er VÅKEN på dagen. Herrrlig

Ja jeg brukte Levaxin først - men ikke så lenge. Begynte å dra til Balder i fjor vår hvor jeg startet med behandling.
    Men når jeg tenker på hvor mange år jeg har gått før jeg begynte med behandling.....Første gang en lege sa jeg hadde struma var for ca 25 år siden. Helsa mi er blitt verre og verre med åran, men stoffskifteprøvene har vært innenfor normalen. En lege sa for mange år siden at med årene kom jeg nok til å trenge tyroxin - men ikke da.

n`Finn - skjønner godt at du blir forb...etter 17 år med Levaxin og aldri ble bra. Hvor mye Armour øker du med av gangen nu da??

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Kjenner desverre godt igjen historia di ella.
    Jeg er veldig forsiktig med doseforandringer. I en kropp der kjertelen er i orden skjer jo dette i umerkelige små steg og vi bør vel prøve å etterligne de naturlige tilstandene når vi kan - syns jeg.
    Det er forskjell på hvor godt og hvor raskt kroppen kan tillegne seg en økning. Den som feks. nettopp har startet opp har en kropp som kjører på lavbluss og hvor alt går sakte og tregt bruker lenger tid på å få full effekt, men den merkes jo veldig godt da.
    Jeg er kommet opp i 3Grain(180mG)/dag nå, og syns jeg kjenner at flere ting er anderledes enn før. Feks. spiser jeg mye mer og vektkurva peker svakt nedover - kroppen er varmere - småsår leger mye fortere - masse småting. Hue er ikke helt godt, men blir det vel aldri heller
    I denne situasjon hvor stoffskiftet er godt i gang tar det kortere tid å stabilisere etter en økning. Jeg syns iallfall at jeg merker dette.

Må også si at når jeg gikk på Levaxin merket jeg ikke slike forandringer når jeg prøvde å forandre dosen. Det var alltid et eller annet som blei verre og når jeg hadde gått en stund med den plagen som da oppsto så forsto jeg at slik kunne det ikke være og prøvde å forandre igjen.
    Dette er kanskje typisk for de som ikke passer på Levaxin ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard

Vi er nu kommet til 23. mai - det er snart 1 mnd siden jeg økte dosen Armour sist....og formen er fremdeles ganske så bra. Har hatt mange fine dager med energi og klart hode i flere uker nu (selvfølgelig ikke hver dag da)... Helt utrolig. Gleder meg over hver dag som er slik
    Men..de hersens beina har slått seg helt vrang. Hælene (spesielt venstre) vil ikke bli bra. Legen sa betennelse i senefeste. Har prøvd med tabletter uten virkning. Skal nu prøve fysioterapi - er visst strømbehandling...
    Jeg er så stiv i beina om morran - skal såvidt komme meg ned trappen. Har funnet ut at å gå baklengs er best

Neste fredag er det ny til Oslo og Balder. Var idag og tok blodprøver, blir spennende og se resultatet denne gang.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg synes det er leit at man må gå mange år med symptomer før legene kan diagnostisere lavt stoffskifte. Men det er veldig bra at legen allerede lenge siden sa at du kom til å trenge thyroxin, at han var obs på det og ikke ga deg diagnose nervøs eller diffuse plager av ukjent årsak.
    nora

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Hei ella - fint at det går bedre. Ta også kjøp Orudis Gel på Apoteket (fritt salg) og smør inn hæla dine. Det hjelper - hvis det er betennelse da. Om det var en N-said ( Orudis - Cataflame) du fikk av legen og som ikke hjalp, så er det ikke noe vits i.
    Da kan det heller være noe lignende det jeg har når dosen er lav ? Jeg får det også under fotsålen når det blir riktig ille og da får jeg følelsen av å gå på "lutputer" under fotsålen.
    (kategorien : mye rare symptomer)
    Dette er et symptom jeg har som går over når dosen kommer høyt nok.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard Nytt besøk på Balder idag

Hei hei

Har vært på Balder-klinikken idag. Prøvene mine begynner se fine ut - og formen er fremdeles bra Håper dette varer.
    Det er så utrolig godt at ting endelig begynner skje. Skal fortsette med mine 2.5 grain Armour og 25mcg Levaxin.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg har det også fint med mine 3grain som jeg ikke har hatt mer enn ca 7uker. Jeg funderer litt på framtida og lurer på om jeg i det heletatt trenger øke mer - men hviss jeg trenger det, er det da lurt å prøve 25µG Levaxin i steden for å øke videre på Armour ?
    Hva er begrunnelsen for at du bruker 25 Lev ?

Side 3 av 10 Først 12345678910 Siste

Lignende tråder

1. Økning av dose
    Av HeidiN i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 9
    Siste melding: 27-05-08, 16:20
  2. Regulering av dose i graviditeten.
    Av Unn i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 17
    Siste melding: 26-01-07, 16:02
  3. Armour økning etter blodprøvesvar
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 25-09-06, 20:04
  4. Økning Armour - bedre form
    Av ella i forumet Naturlig Thyroid medisiner