Side 28 av 36 Først 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536 Siste
Viser søkeresultater 271 til 280 av 354
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Hashimotos. Under behandling med hydrokortison og Thyroid.

Så hyggelig å høre fra deg, berit! Har lurt på hvordan det er med deg! Og da var det hyggelig å få vite at det går fint! Ja, eggløsningsperioden er så merkbart dårligere for meg at det er et reelt problem. Gruer meg hver måned. Pms er ikke lenger noe problem. Det er nesten sånn at det er den beste tida i måneden. Rart. Rundt eggløsning er vel den tida i måneden at østrogennivået er høyest? Det er vel kanskje det som slår oss ut? Blir ubalanse iforhold til andre hormoner? Kanskje en løsning å bruke prevensjon som gir jevnere hormonnivå i løpet av syklusen? Jeg tenkte på det før, men droppet ut (men det gjorde vel du også om jeg ikke husker feil). Men jeg tenker at det må da gå seg til etter hvert....? Slik som Vigdis er inne på. Jeg tåler jo både det ene og det andre av kosttilskudd og hormoner (noen unntak da), så jeg kjører den veien.

Jeg bruker ikke lenger hc. I morgen går jeg ned til 1, 75 grain Erfa. har ligget på 2 grain i to uker nå og føler meg fortsatt som en stråleovn. (les overdosert)

Må avslutte (sitter på jobb)
    Lykke til videre. Hold oss oppdatert

Du droppet DS, eller?

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Hei igjen:-)

Det høres jo riktig ut å redusere dosen når man kjenner at kroppen klarer seg med mindre. Min naturterapeut har også sagt at en del av hans kunder blir nødt til å redusere dosen etterhvert som kroppen kommer mer i balanse.

Jeg har vært hos DS, Rufus. Det kom litt brått på- var så lenge siden jeg bestilte time- så jeg har satt neste time på hold, og ser det an litt.

Fin kveld til alle

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Hei dere!

Jeg føler meg fortsatt så overdosert! Har gått ned til 75 mg Thyroid for en uke siden. Har gått gradvis ned på dosen i sommer. Tatt av ca 15 mg hver 14.dag. Jeg føler meg ikke noe mindre overdosert av den grunn. For meg føles det nesten som om jeg ikke kan gå ned i dose fort nok. Avtalte med legen at jeg skulle gå gradvis ned på dosen min. Men det var aldri snakk om å gå så langt ned som jeg har gjort. Jeg skjønner at jeg må gi kroppen tid til å venne seg til nytt hormonnivå, og er det å ta av 15 mg annenhver uke for kjapt?

Jeg har jo alltid hatt problemer med å tolke symptomer, men jeg er nå mer og mer sikker på at det som plager meg mest er overdoseringssymtomer. Jeg blir riktignok ikke hyper, urolig eller nervøs av å være overdosert. Blir mer trøtt og uopplagt, varm og har kraftig puls og sover dårlig. Bruker ikke lenger hc. Men er fortsatt på Florinef. Nå tror jeg mitt Florinef-behov er synkende fordi jeg merker at jeg ikke har samme behov for å ta salt i tillegg til Flornef.

Det jeg begynner å tenke på nå, er om jeg kan klare meg med en svært lav dose Thyroid. Da jeg ble syk var det først binyrene som gav etter (følte meg veldig stresset og hadde problemer med blodsukker og tørst). Noen måneder etter kom stoffskiftesymptomene for fullt. Nå som binyrene er bedre, synker behovet for Thyroid drastisk. Binyrene ble trolig syke av min antibiotika-belastede tarm. Nå har jeg ryddet ordentlig i tarmen, tar jevnlig trmskylinger, er på diett og har fått renset kroppen godt.

Men når det er sagt, tror jeg at jeg hadde stoffskifteproblemer fra tenårene av. Jeg var imidlertid ikke veldig syk, men plaget av mange luftveisinfeksjoner, konstant frysing, en del leddplager og noen konsentrasjonsvansker.

Det blir spennende å se hvor jeg ender. Jeg begynner nå å fjerne en av de viktigste grunnene til at jeg ble syk (tarmproblemene), så da lurer jeg på hva som kommer til å skje videre med mitt behov for hormoner.

Noen som har synspunkter på neddoseringen, gi meg et pip

Ha en god dag

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    54
    Meldinger
    13

Kan det være at det er litt virksomhet i kjertelen din? Jeg hørte om en kvinne som etter nøye kostendring og en tid på thyroid sluttet med medisiner. Men jeg vet ikke om hun har Hashimoto slik som jeg ser du har. Det er svært spennende å lese om dette du beskriver. Er det mulig at kjertelen ikke er helt utradert, men er nærmest vekket til live? Vil en UL kunne avsløre noe om hva som skjer?
    Levaxin med dårlig effekt i for mange år. Thyroid 2008. Behandling av større hormonbrist 2009

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Hei spira

Ja, jeg antar at det er noe liv i kjertelen fortsatt. En endokrinolog kjente på kjertelen for en tre års tid siden, han sa ikke noe spesielt, men jeg tolket det som om at kjertelen min ikke var smuldret bort ihvertfall. Nå har jeg riktignok lave nivåer av Ft3 og Ft3- hva nå det kan bety. UL hadde vært interessant, men er vel ikke noe jeg blir sendt på, antar jeg. Spørsmålet er vel om hvor mye av kjertelen min som er ødelagt. Sist jeg målte antistoffer hos fastlegen hadde de skutt i været. Men så sa legen at antistoff-målinger (TPO) gjort hos Fürst er upålitelige, så neste gang jeg tester antistoffene analyseres det på Aker. Merker jeg generelt har mindre betennelse i kroppen. Kronisk beinhinnebetennelse har nå forsvunnet. Håper kjertelenbetennelsen også har avtatt. Jeg gjør mitt beste med å støtte opp m kosthold etc. Spennende med den personen som sluttet på Thyroid. Hadde vært interessant å vite hva slags hypothyreose hun hadde

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

En gladnyhet mht dårlig form i tiden rundt eggløsning. Dette har blitt mye bedre for meg. Det var som jeg mistenkte, relatert til østrogendominans. Har økt dosen min med progesteron i denne tiden, og det har hjulpet. Tidligere tok jeg 20 mg progesteron fra eggløsning og fram til mensstart. Nå tar jeg 40 mg fra ca 3-4 dager før eggløsning til 3-4 dager etter eggløsning. Deretter tar jeg 20 mg fram til mens. Har prøvd meg fram med ulike doser etc de siste tre månedene. Første måned tok jeg progesteron før e.l, men kun 20 mg. Merket da ikke noe spesiell bedring. Måneden etter gikk jeg opp til 40 mg, det var da effekten kom. Har mye å si for formen min! (Tror nok ikke jeg har mistet eggløsning. Kan skje dersom man tar progesteron før e.l.)

Har gått videre ned på Erfa-dosen. Men holder hver dose lenger nå, minst en måned. Er nå på 45 mg, litt tidlig å si ennå, men det føles fortsatt alt for høyt for meg. Men merker bedring når dosen reduseres.

Ha en god søndag

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Lyder godt, Rufus
    Hvilken progesteroncreme bruger du?

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Hei Nielsigne

Jeg bruker denne fra Now-solution: http://www.iherb.com/Now-Foods-Solut...-85-g/779?at=0

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Thumbs up Sv: Hashimotos. Under behandling med hydrokortison og Thyroid.

Den bruker jeg også -
    og når jeg skal unne meg litt;
    http://www.iherb.com/Now-Foods-Natur...85-g/7922?at=0
    (samme kremen (koster etpar $ mer..) som dufter lavendel).
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

tak for tip & links Kan godt huske, jeg har været forbi den men ting tager laaang tid for mig, og dette med at beslutte, hvad jeg skal købe hvor tager ekstra laaang tid.
    Med hensyn til lavendel-duften, vil jeg tro, man kan putte en dråbe æterisk lavendel-olie http://www.naturoghelse.dk/shop/lave...isk-3139p.html i noget creme. Det er MEGET stærkt, så en enkelt dråbe giver godt

Side 28 av 36 Først 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536 Siste

Lignende tråder

1. Hashimotos og Erfa Thyroid
    Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 10
    Siste melding: 19-10-11, 11:36
  2. Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
    Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 15
    Siste melding: 21-03-11, 16:59
  3. Info til lege om behandling av Hashimotos?
    Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 09-11-10, 17:47
  4. Info til lege om behandling av Hashimotos?
    Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 09-11-10, 17:47
  5. Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
    Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskere
    Svar: 3
    Siste melding: 15-04-10, 22:09

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg