Viser søkeresultater 211 til 220 av 354
-
18-01-11, 19:26 #211
Har begynt med colloidalt sølv i dag, samt camu- camu c vitamin
Har forsøkt collodialt sølv-spray for å spraye i halsen når jeg kjenner at jeg har sår hals. Kan ikke si at jeg føler at det har hjulpet. Jeg har alltid hatt god effekt av solhatt (echinacea) i forbindelse med forkjølelse, men forsøker å finne alternativer til det da jeg har lest her inne at det ikke er heldig i forbindelse med binyreproblemer.
Jeg har også vurdert slik camu-camu c-vitaminer. Du får poste om du får en formening om at det virker ekstra godt. Når det gjelder gurkemeie, så vet jeg jo ikke om det har spilt noen rolle i min lille vektnedgang, kan jo like gjerne ha skjedd likevel.... Takk Bettie B om tips ang pepper/chilli og gurkemeie!
Ellers så er jeg igang med cerazette - femte dag i dag. Nå vet jeg ikke om det er fordi jeg har vært halvsyk (forkjølelse og litt feber) disse dagene og derfor har fått en negativ binyreeffekt, men jeg er sulten som en hest hele tiden. Slik jeg var tidligere da binyrene mine var mye dårligere. Vil følge med på om minipillen gir meg vektøkning. Da slutter jeg straks. Er jo ingen vanlig bivirkning, men har forstått det slik at en del opplever vektøkning med cerazette. Det orker jeg ikke.
God bedring fortsatt Vigdis! Vet hvordan det er med svigninger!
Klem Rufus
-
18-01-11, 19:38 #212
Sv: Har begynt med colloidalt sølv i dag, samt camu- camu c vitamin
Rufus, jeg har også brukt koll. sølv et par måneder, og ikke følt det har hjulpet (forkjølet/ halsbet. i et par måneder snart..). Tipper jeg jobber for mye for binyrene og har bestemt å sykmelde meg en dag i uken. Nok om det

Noen mener bihulebetennelse og slimete hals (?) kommer av candida (husker ikke kilder). Siden jeg har dette iflg. Balder søkte jeg på Iherb og fant flere nesesprayer med oreganoolje og andre soppdrepere. Prøvde denne:
http://www.iherb.com/North-American-...0-ml/8790?at=0
den svir som et €&//(/() men fungerer kanonbra!! Åpner opp nesen, løser opp slim hjelper som dermed fjerner hoste. Jeg har gått tom og får ikke lenger sove skikkelig pga nattehoste. Iherb er tom for øyeblikket, sukk.
Bare et tips i tilfelle du skulle være intr.!
-
18-01-11, 19:46 #213
Sv: Har begynt med colloidalt sølv i dag, samt camu- camu c vitamin
Takk for tipset, Rosin! Jeg er interessert i alt som kan hjelpe og forebygge!

PS: Det står "in stock" nå ser jeg..
-
19-01-11, 09:25 #214
Jeg har bestemt meg for å slutte med minipillen for denne gangen
Vel, jeg har bestemt meg for å slutte med minipillen for denne gangen.

Jeg tror rett og slett ikke jeg er helt klar for det mentalt riktig ennå. Det vil sikkert noen synes er snålt, men jeg har vel fått en slags mental sperre for vektøkning, tror jeg. I det hele tatt reagerer jeg litt "rart" på ting i forhold til tidligere. (Har oftere perioder der jeg rett og slett ikke orker lese/snakke om sykdom, feks). Kanskje et resultat av mange års frustrasjon og kamp mot symptomer? Men mtp minipillen har jeg merket at jeg har fått større bryster i løpet av de siste dagene, noe som alltid har skjedd når jeg har begynt med p-piller før, det samme skjedde da jeg startet med dhea. Og ut fra tidligere erfaring, kommer vektoppgangen med det samme. Nå kan det jo være at det bare er en reaksjon som skjer i forbindelse med oppstart av hormoner, men jeg utsetter prosjektet noen måneder. Har endelig slappet litt av etter at vekten snudde, nå gidder jeg ikke å være nervøs for at jeg skal gå opp igjen. En skal ha det litt bra med seg selv også, tenker jeg... Å gå rundt å være redd for å legge på seg er ikke det jeg trenger nå, merker jeg. Vil heller slappe litt av mtp vekten.
Og så vet jeg godt at mange har mye større vektproblemer enn meg, men tror det er individuelt hvordan en reagerer, og jeg reagerer kanskje anneledes nå enn hva jeg hadde gjort om jeg hadde vært frisk? Vel har jeg problemer i forbindelse med pms, men det har tross alt blitt litt bedre. Så får jeg se hvordan dette går uten minipillen de neste månedene..
-
19-01-11, 09:41 #215
Sv: Jeg har bestemt meg for å slutte med minipillen for denne gangen
Så synd, Rufus. Men sånn er det - vi er forskjellige. Og det er jo engang sånn at å rote med andre hormoner gjør behandlingen av alle hormoner vanskeligere.
Og mentale sperrer må man stort sett bare respektere. Tror de fleste av oss her inne har opplevd vektproblemer og vet at ikke det er noe hyggelig, akkurat.
Da er det bare å se etter andre alternativer da - om det er prevensjon du er ute etter. Spiral, hormonspiral eller p-ring kanskje? De to sistnevnte skal iallfall ha (enda) lavere hormonnivå. Og så er virkningen noe mer lokal da.
Om det er PMS så går det jo an å se kun på den siden i stedet for å tenke prevensjon.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
19-01-11, 10:35 #216
Ja, det er litt synd, det tenker jeg også. Går glipp av mulig forbedring i forbindelse med mens. Begynte med cerazette først og fremst pga pms-problemer (selv om jeg også var ute etter prevensjon). Nå prøver jeg nattlysolje og ser om det kan hjelpe. Men det er binyrene mine som sliter i forbindelse med syklusen, så det er der problemene egentlig ligger. Merker jo at plagene har blitt litt mindre for hver måned nå etter at binyrene mine har styrket seg. Har ikke helt forkastet minipillen. Men vil vente til vekten har stabilisert seg - når jeg har kommet ned der jeg var før. Kan alltids takle og gå opp et par kilo da, orker bare ikke flere kilo på toppen av de 15 jeg allerede har gått opp.
-
19-01-11, 11:17 #217
Jeg er slik at alt jeg kan kontrollere kan jeg takle på en måte.. Gikk jo opp en 3.5 kg etter at binyretrøbbelet begynte jeg også, og selv om det ikke er så mye så merket jeg det på psyken når jeg bare gikk opp uten å vite hvor det skulle ende.. Så du har min fulle forståelse mht. dette. Mye greiere hverdag når vektspøkelset ikke forsurer evt fremgang på andre områder.
Og nå går jeg jo ned i vekt for tiden... Orker ikke mat, blir kvalm av tanken nesten, men trykker innpå frokost lunsj og middag likevel. Men det blir ikke nok. Og da mister jeg liksom kontrollen igjen og da uroer det meg. Dette kommer som følge av ubehag og sykdomsfølelse i kroppen som jeg har slitt med en tid nå...
Men uansett skjønner jeg at du har det bedre Rufus, og det gleder meg virkelig
-
19-01-11, 12:02 #218
Det er bedre med meg, og jeg er glad for det. Takk skal du ha, Jeanette!
Det er sant det du skriver med å takle det en har kontroll på, det er mye enklere!
Jeg har sett at du har slitt ekstra med helsen i det siste. Jeg er lei for å lese om det.
Jeg har ikke noen godt tips, men skjønner at du tenker "noe reumatisk", selv om jeg håper "det bare er hypothyreose". Håper bare det blir bedre snart og du får skikkelig utredning!!
Er egentlig syk og hjemme fra jobb i dag, men i løpet av formiddagen har jeg tydeligvis blitt frisk igjen. Føler for å gå ut en tur i sola, selv om det føles litt "ulovlig" (er nabo til sjefen..). Tror jeg gjør det likevel...
ha en god dag, alle sammen!
Rufus
-
19-01-11, 13:16 #219
-
27-01-11, 17:30 #220
Jeg er litt forvirret for tida fordi jeg har blitt i dårligere form
Hei

Jeg er litt forvirret for tida fordi jeg har blitt i dårligere form. Er snakk om de siste to ukene. Den første uka var det mens, så da kan det være synderen, men har vært merkbart dårligere siste uke også. Tenkte først at det var symptomer fra binyrene igjen, har mer hjerteklapp, stressfølelse, hevelser i ansiktet, prikking i fingre, svie i øynene (ikke tørre øyne), mer sliten etc.
Jeg har ikke gjort noen endringer i kosttilskudd eller medisiner. Har heller ikke utsatt meg for spesielt stress.
Så har jeg i det siste tenkt at jeg kanskje er litt overdosert på Thyroid. Jeg er så dårlig til å kjenne på kroppen. Symptomene på hypo og hyper er så like for meg. Blir bare forvirret.
Startet nyåret med en ordentlig opptur, mer energi, bedre utseende etc. Så kom nedturen.
Binyrene mine hadde kommet seg i løpet av senhøsten og jeg kunne da gå litt ned i dose på hc. Teorien min nå er at jeg trenger mindre Thyroid. Sist jeg endret dosen var i starten av desember, da gikk jeg ned skarve 10 mg.
Så de siste to dagene har jeg tatt ca 1/2 grain mindre. Gått ned fra 240 til 215 mg. Merker ingen forskjell ennå. Men føler på usikkerheten: kanskje er jeg ikke overdosert i det hele tatt? Og om jeg er det, er kanskje å gå ned et halvt grain for mye? Bør jeg legge på litt igjen?
Men jeg får vel snart se hvordan kroppen reagerer. Regner med et salgs svar i løpet av de nærmeste dagene. Når jeg har gjort endringer før, har det som regel vært med et kvart grain, men tok i litt mer nå. En stund siden jeg har vært til legen. Men dro og tok blodprøver i går da jeg endret dosen.
Merker ikke noe forskjell på pulsen (men har ikke målt systematisk i det siste). Det jeg vet fra i fjor da jeg prøvde både og være over- og underdosert, var at symptomene er ganske like- men at det helt klart føles bedre å være overdosert enn underdosert!
Har ligget på høyere dose hc de siste ukene. Enkelte ganger har hc hjulpet, andre ganger har det ikke det....
Nei, er bare veldig usikker for tida....
Lignende tråder
-
Hashimotos og Erfa Thyroid
Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 10Siste melding: 19-10-11, 11:36 -
Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 21-03-11, 16:59 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 3Siste melding: 15-04-10, 22:09

Svar med sitat
Andrè Bjerke.

Bokmerker