Viser søkeresultater 11 til 20 av 108
-
15-03-10, 21:18 #11
Stoffskifte som hopper og spretter?
Takk til dere som orker å bruke av tiden deres på å svare på alle disse spørsmålene som popper opp. Dere skulle hatt en premie!

Nå har jeg samlet inn prøver for 4 år. Er jeg på vei mot hypo eller har jeg ett stoffskifte som er ustabilt? Følte meg hyper etter å ha født tvillinger i 2002 og fullammet dem i nesten 7 mnd.
Mars 2004
Anti TPO 54
TSH 0,99
FT4 14,7
FT3 1,6
Juli 2006
TSH 2,1
FT4 16,9
FT3 ikke målt
Mars 2009
Anti TPO > 1300
TSH 1,5
FT4 14
FT3 5,3
Mars 2010
TSH 1,5
FT4 16
FT3 4,3
Eller har jeg rett og slett møtt veggen, fått demens, reumatisme, fibromyalgi, ME, og depresjon på en gang i løpet av det siste halve året? (Og selvfølgelig forhøyet kolesterol og lav hemoglobin).
Hilsen Gekko
-
15-03-10, 21:47 #12
Sv: Stoffskifte som hopper og spretter?
Er jo i praksis greie verdier.
Det som er viktig, er antistoffene, og anti-TPO har jo en sikker verdi.
Nora etterlyser også TRAS, og du må jo ha hatt det da stoffskiftet var høyt.
Og de forsvinner ikke som dugg for sola akkurat.
Du bør nok ta en slik også.
Symptomer fra hyperperioder er også langvarige, og det er jo mulig du bare må se an tia litt ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-03-10, 14:50 #13
Kolesterolen og det høye anti-TPO røper at det er hypothyreose, samt symptomene.
Jeg så et nyhetsinnslag på svensk tv her om dagen, hvor de annonserte at de har funnet opp (svenskene, altså) et nytt stoffsiftehormon som bare gjør leveren hyper, og det senker kolesterol kjempe-effektivt.
hadde de spurt oss pasiesnter kunne vi sagt at det kunen de spart seg, for man har da i nesten hunder år visst det, at ved riktig dose Thyroid, så blir kolesterol normalt uansett hvordan blodprøvene ser ut...
Men de vil patentere noe, og da må de finne opp et nytt stoffskiftehormon. At det virker, vet man jo i mange årtier.
-
16-03-10, 16:04 #14
Lige så effektivt som dextro-thyroxin tør jeg påstå. Jeg har kommenteret på det i en ny tråd her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=9762
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
16-03-10, 16:20 #15
Men kanskje de (altså hypothyreose-paseinter som ikke har diagnose ennå) kan vri det til deres fordel, at det kan brukes som argument for å få starte på levaxin når man har lavt ft4, symptomer og høyt kolesterol!
For nå gjelds det plutselig!
-
16-03-10, 20:48 #16
Jeg har fått resept på Levaxin av legen min for å teste om det kan hjelpe. Har prøvd i 5 dager og føler meg kanskje litt mindre trøtt etter en dårlig natt. Og litt stram i panna.
Har Levaxin kliniske bivirkninger? I følge Felleskatalogen er det jo kun relatert til overdosering.
Merker dere noe spesiellt den første tiden?
Gekko, sliten.
-
17-03-10, 11:07 #17
Ingen bivirkninger, siden det er selve t4-hormonet!
Men det fins noen som reagerer på fyllstoffer, men de norske tablettene har minimalt med fyllstoffer.
Og så er det noen veldig veldig få som reagerer på kjemisk t4 og må ha naturlig thyroxin.
og det er en del som etter en stund finner ut at de trenger t3, liothyronin i tillegg i små doser.
Men bivirkninger i vanlig forstand fins jo ikke, siden det er et hormon som kroppen ellers lager hele tiden.
-
17-03-10, 17:27 #18
Mitt tåkehode skjønner ikke helt hvor innleggene skal legges, håper det er ok å fortsette her.
Jeg har fått svar på de siste blodprøvene i dag, håper noen være så snille å se på de;
Januar 2010
TSH (0,2-4) 1,5
FT4 (10-19) 16
FT3 (3,6-6,0) 4,3
AntiTPO>1300
Mars 2010
TSH 3,2
FT4 13
FT3 3,9
S-Hemoglobin 11,2
S-CK (35-210) 450
Lite fosfor
S-kolesterol 6,1
Deprimert, sliten, dårlig søvn, stive muskler, smerter i skuldre, hofter og knær. Tiltaksløs og "flat". Jeg er egentlig en energibunt. Trener 3-4x i uka pga
avhengighet av endofrfinene det gir.
Legen poengterer stadig at det bare er å vente men det er uaktuellt.
-
17-03-10, 17:30 #19
Jo - det er en liten definisjonsmessig nøtt det med bivirkninger.
Det vet legene å sno seg gjennom.
Unnlatelses-synda er også en synd !
Ingen tvil om at jeg hadde kraftige livsødeleggende bivirkninger i den tiden jeg brukte Levaxin.
Så sier behandlermiljøet at man ikke kan skylde på Levaxinen, og det kan være korrekt, men ikke hele sannheten.
Det man ikke sier noe om, er at det som skaper bivirkningene er det Levaxinen IKKE inneholder. Så kan men jo gjerne frita Levaxinen, men det er altså behandlingen som er mangelfull.
Jeg fikk ikke noe drahjelp av tillegg med Liothyronin heller - så det er ikke sant at det skyldes mangel på T3 i behandlingen (behandlingen av meg)
Så hvorfor hadde jeg et sannt helvete da ?
Og hvorfor forsvant 90% av det kort tid etter at jeg startet med Tyroid i stedenfor ?
Behandling med Levaxin hadde store bivirkninger hos meg, og de fikk meget store konsekvenser for mitt liv.
Hvor lenge venter man med å behandle syke mennesker ?
Er det noen eksempler på at det lønner seg for pasienten å vente med behandling ?
Jeg har virkelig vondt av deg Gekko !
Her er årsak og tendens krystallklar !
Få tak i en annen til å tolke blodprøvene dine og som vil gi deg en prøvebehandling.
Du oppgir lite fosfor.
Det må jo borge for prøver av D-vitamin, PTH og ionisert Ca.
Men klart at antistoffene vil ødelegge kjertelen så det er jo bra du har fått begynne.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
17-03-10, 18:57 #20
Takk. Får be om det. D-vit er kjent men hva er de andre to?
G
Svar med sitat

Bokmerker