Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
-
15-08-07, 00:48 #11
Hjelp... jeg får åndenød av bare en pratsom....
Opprinnelig skrevet av anitab
Jeg opplever visst mye likt som du. Trøstende å lese, selv om jeg ikke unner deg elendigheten. Men det gir jo håp om bedring, selv om jeg ikke vet om jeg klarer å bli like flink som deg til å ta være på binyrene da.
Opprinnelig skrevet av DCS
Stakkars oss, som må leve med de haltende organene... Og tenk - at vi kanskje kunne fått hjelp for lenge siden, om bare legene hadde hatt litt mer greie på dette. Nei, må ikke tenke på det engang, alle de fæle årene som kanskje kunne vært unngått."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
15-08-07, 10:28 #12
Det er sikkert slik du skrifer DSC.
Men jeg tror de har endret loven litt i fjor.
Nå behøver ikke legen søke - han gir bare beskjed og kan der og da skrive ut medisinen.
MEN - det gjelder ikke for medikamenter av biologisk opphav !
Så da kan man jo bare tenke seg hvor stor makt den syntetiske legemiddelindusrti har - og hvor langt inn den går - i våre folkevalgte og bestemmende organer..........• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-08-07, 17:33 #13
Er veldig enig i både i det som skriver om kosthold og det du skriver om kosthold og skole DCS. Synd dette er så lavt prioritert.
Vi - som lever mer marginelt enn andre har enda større nytte av å stå for en egen radikal kostholdspolitikk og vil helt sikket ha enda mer ut av det enn gjennomsnittet. Men igjen, om gjennomsnittet hadde hatt et sunnere kosthold er det jo ikke sikkert vi hadde vært der vi er ........• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-08-07, 21:30 #14
Jeg merker at i dårlige perioder så syns jeg det er slit somt å prate i telefonen. Jeg tenker bare legg på da, legg på da hele tiden og håper at vedkommende legger på snart.
-
18-08-07, 10:27 #15
DCS - så mye du vet...
Helt forferdelig at vi ikke kan overlate sykdommen vår til legene. Får bare beskjed om at medisinen virker den, så det er bare å kjøre på, med det resultatet at man blir totalt ødelagt - og dette er med de beste og mest forståelsesfulle legene! De kan jo jammen meg ikke vite bedre... Men at de ikke hører på pasienten, hvilken unnskyldning er der for det?
Har nettopp pushet på ei med at hun må få vite om hun har anti-TPO eller ikke - for å se om hennes lave stoffskifte kan være forbigående i forbindelse med fødsel. Og at hun må ta prøver av TSH, FT4 og FT3 for å se hva utslag thyroxinet hun tar, gir. Legen vil ikke! Når man først har fått konstantert lavt stoffskifte, så er det bare å gi medisin, ferdig med det. Og hun setter sin lit til ham, for han er så grei og forståelsesfull og oppmuntrer henne og sier at alt går så bra med henne at. (Men hun sier jo at hun IKKE har det bra!) Og så har hun nettopp fått diagnosen fibromyalgi av ham. Jeg sa at det også henger sammen med stoffskiftet. Hun så tvilende ut, nei, det var nok sikkert andre grunner til det, og at det fantes noen medisiner for dette. Sa at jeg hadde lest at ved rette dose thyroxin, kunne det kanskje forsvinne/bedres - men nei, når man ikke skal vurdere om dosen er rett, så.... Hun snakket forresten om et smerteplaster, det kunne jeg veldig gjerne tenke meg å vite mer om. Så hver lege har jo selvsagt noe positivt å bidre med, men de må komme seg ned fra den høye hest og ikke tro at de vet ALT, for det vet de så absolutt ikke. Og vi legger jo vår tillit til dem - i alle fall til vi skjønner at det burde vi ikke gjøre - ikke 100%."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
lett/vanskelig er det å bli gravid med stoffskiftesykdom?
Av Lissa i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 29-10-08, 21:03 -
hjelpes meg, så vanskelig dette er.
Av Frustrert i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 14-05-08, 18:28 -
Vanskelig å bli gravid?
Av Ruth i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 25-05-05, 13:54
Svar med sitat
Bokmerker