Viser søkeresultater 11 til 12 av 12
Tråd: Pål Johan Vanberg
Hybrid View
-
06-08-10, 10:09 #1
Sv: Pål Johan Vanberg
Sandt nok. Han anbefales varmt på ME-forumet http://meforum.info/viewtopic.php?f=5&t=11147
Han omtales også som en spesialist på steroider og hjertesykdom:
"Jeg var hjemme i Norge i julen, der både Rune og jeg gjennomgikk en ekstra undersøkelse av hjertene våre. Dette ble gjort av hjertespesialist Dr. Pål Vanberg ved Aker sykehus. Han har også stått for mye av testingen i miljøet, så han har god oversikt over hva som skjer i forbindelse med missbruk av steroider. Pål har også gjort en studie på kroppsbyggere i Norge siden 2005. Han viste og forklarte oss noen av funnene gjennom studiene." Kilde
Han arbeider også ved Diabetespoliklinikken, Sykehuset Asker og Bærum, og han svarer på spørsmål om diabetes på Diabetesinfo.no .
Det er ikke sikkert at han har samme peiling på skjoldbruskkjertelen, som han har på steroider, hjertesyksom og diabetes. Ingen kan være ekspert på alt.Sist endret av Mod; 13-05-12 kl 22:29
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
01-06-10, 17:50 #2
Sv: Pål Johan Vanberg
Hei, Sonja!
Jeg tenkte jeg skulle holde meg unna å kommentere konkrete leger, men når jeg leste din opplevelse hos denne legen, kunne jeg ikke dy meg. Forstår deg godt! Jeg går nemlig hos V., og vurderer å bytte lege.
Opplevde at jeg ble et problem med mitt ustabile stoffskifte, oppfattet han som lite hjelpsom og lite opptatt av å hjelpe meg i min nokså vanskelige situasjon. Når jeg stilte spørsmål om f. eks d-vitamin, var han nærmest uvillig til å svare og å gi råd. Fant ut at dersom jeg fortsatte der, ville jeg aldri bli frisk.
Noen er tydeligvis fornøyd med han, jeg syntes han var "grei nok" de første gangene. Helt til en time der jeg stilte for mange spørsmål og var litt kritisk til hans vurderinger (jeg opplever han nemlig også som uforberedt og at han svarer på spørsmålene mine med innøvde tirader som bare delvis besvarer spørsmålet). Da ble han ganske ubehagelig. Jeg fikk bla kommentarer om at jeg som hadde det og det yrket ikke burde ha en slik kritisk holdning.
Disse opplevelsene hos denne legen har jeg hatt litt for mange ganger nå til at jeg kan sette det på kontoen "dårlig dag". Jeg har allerede luftet min fortvilelse til min fastlege. Da det det ikke vokser spesialister på trær, går jeg der fremdeles mens jeg jakter ganske intenst på en ny lege (har en tråd om dette her inne).
Han tror alle som ikke blir friske på levaxin har ME.
Lignende tråder
-
Lysmesteren Johan Moan
Av Mod i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 0Siste melding: 16-09-09, 22:12 -
Volvat, Vanberg
Av camomilla i forumet Hos legenSvar: 3Siste melding: 05-04-09, 14:14

Svar med sitat

Bokmerker