Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
Tråd: TSH-tyranni
-
31-01-10, 19:35 #11
Sv: TSH-tyranni
Relevante TSH-artikler fra Thyroid.about.com
- The TSH Reference Range Wars: What's "Normal?", Who is Wrong, Who is Right...
- Endocrinologists Say TSH Normal Range is Now 0.3 to 3
- Does Your Doctor Know About the New TSH Lab Standards?
- AACE Changes Position re: TSH Normal Range
- Why a Low TSH Means Your Doctor Lowers Your Dose, And Other Confusing Issues
- What is a Normal TSH?
About.com Health's Disease and Condition content is reviewed by our Medical Review Board
Relevant artikel til: Rethinking the TSH Test: An Interview with David Derry, M.D., Ph.D.
The History of Thyroid Testing, Why the TSH Test Needs to Be Abandoned, and the Return to Symptoms-Based Thyroid Diagnosis and Treatment• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
03-02-10, 15:02 #12
"Jeg har for nylig fundet en artikel i Journal of Endocrinology, der omtaler rygning som medvirkende til sænkning af TSH. Artiklen anbefaler, at hvis du er ryger, bør du holde en rygepause på 24 til 48 timer før TSH-testen skal udføres.
Uanset hvad jeg ellers var behandlet med (Armour, T4, T3) blev jeg aldrig bedre. Efter at have læst artiklen stoppede jeg med at ryge i 2 dage før min næste TSH-test.
Mit TSH.... denne gang viste sig at være tilbage på 10,75, mens alle forrige tests viste resultater inden for normalområdet, og derfor blev min dosis aldrig justeret op. Lægen har nu øget min medicindosering og jeg overvejer nu om lægerne overhovedet læser den nye (omend begrænset) forskning."
"Dr. Peter Singer's bemærkninger er ikke bare dumme, de er nedladende, egoistiske og farlige. Jeg væmmes ved endokrinologer der blot afviser dem af os med invaliderende symptomer! Disse læger er dovne, uuddannede og virkelighedsfjerne. Jeg leder efter en dygtig indremediciner, der kan andet og mere end at tælle TSH og sige "Synthroid!"
NBC's Today Show handler om opmærksomhed på thyreoidea og om kontroverser vedrørende TSH-testen
NBC's Today Show viste et interessant indslag i morges, hvor fokus var rettet på sygdomme i skjoldbruskkirtlen. (Du kan se indslaget online nu.) Segmentet luftet på torsdag 28 januar 2010, omkring 9:20 EST. Historien handler om en praktiserende sygeplejerske (NP) i Californien, Eola Force, der samtidig med at passe sine egne patienter, måtte selv kæmpe med depression, træthed, brain fog og vægtøgning, der på sit højeste nåede op på næsten 200 kg. Eola sagde, at hun som beskæftiget med sundhedspleje vidste udmærket godt at hendes symptomer var tegn på et underaktiv skjoldbruskkirtel og sygdomme hypothyreose.
Eola havde taget, hvad NBC reporter har kaldt det "den mest almindelige blodprøve til påvisning af thyreoidea sygdom, TSH-prøven" og hendes TSH tilsyneladende var normalt. Eola sagde, at lægerne fortalte hende: "Det er bare fordi du er fed. Du er fed, du er fed, du er fed, og du er i overgangsalderen, og du er kvinde ... og du er fed! "
Californiens ekspert i thyreoidea Dr. Kent Holtorf - som vi har interviewet her på About.com Thyroid-sitet flere gange - blev interviewet af NBC i tv-indslaget og sagde, at problemet er, at TSH-testen "kun fanger omkring 20% af alle thyreoidea lidelser." Dr. Holtorf sagde, at han det bekymrer ham, at "læger giver sig ikke tid til at gennemføre andre tests og undersøgelser, der ellers kunne fange, hvad TSH-testen havde misset."
Ifølge journalisten, der har foretaget baggrunds ressearch til tv-indslaget - er endokrinologerne faktisk enige om, at risikoen for at overse sygdomstilstande i skjoldbruskkirtlen eksisterer, men desuagtet vil den "gyldne standard" for thyreoideaudredning (TSH-testen/red.) fastholdes, selv om den er kontroversiel.
Efterfølgende i indslaget blev vist et interwiev med endokrinologen Peter Singer, MD fra University of Southern California. Han sagde at: "Vi endokrinologer føler, at de tests vi benytter er meget følsomme og fuldt ud i stand til at diagnosticere problemer med skjoldbruskkirtlen."
Selvom Eola's TSH-test viste "intet galt" ifølge journalisten, foretog Dr. Holtorf andre tests og undersøgelser som netop bekræftede Eolas stofskiftesygdom, hvorfor han har sat hende i behandling. "Allerede indenfor de første to uger mærkede jeg at jeg var på rette vej" sagde Eola Force under tv-udsendelsen.
Journalisten tilføjede, at "nogle læger beskylder dr. Holtorf for at udøve kvaksalveri (?) og at hans succes med at behandle sygdomme i skjoldbruskkirtlen skyldes placebo-effekt, men hvis behandlingen hjælper og får folk til at føle dem bedre - so be it."Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
03-02-10, 15:11 #13
"Hyggelig" lege Eola var ute for. Å si "Det er bare fordi du er fed. Du er fed, du er fed, du er fed, og du er i overgangsalderen, og du er kvinde ... og du er fed! " - er det i tråd med legeetisk ed montro?
Det smaker av hersketeknikker, og dem er det desverre mange leger som benytter seg av:
Usynliggjøring
Latterliggjøring
Tilbakeholdelse av informasjon
Fordømmelse uansett hva du gjør
Påføring av skyld og skam• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Svar med sitat

Bokmerker