Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Subklinisk hypotyreose? Hva med kun T3?

Sitat Opprinnelig skrevet av Erling Vis post

Forresten: Er det noen som vet om noen som får kun T3? Kunne jo høres fornuftig ut ved evt resistens? Vanskelig å regulere kanskje...
    Hvis du søker etter innelgg av Anitab her inne på forumet, så kan du lese om at hun gikk på kun t3 i en periode. Det står litt, ikke så mye om det.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Subklinisk hypotyreose? Hva med kun T3?

Hvis du er på Facebook, kan diskusjonsforumet til Stop The Thyroid Madness kanskje være til hjelp. Der er det mange som går på kun T3 under hydrokortisonbehandling.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jan 2010
    Alder
    56
    Meldinger
    10

Standard Sv: Subklinisk hypotyreose?

Noe interessant kom da fram: har hatt kyssesyke, har gjenomgått borreliose infeksjon (flottbitt).
    Hei Erling!

Du har en interessant kombinasjon av tidligere sykdommer!

Jeg hadde kyssesyke i -82, flåttbitt i -95. Har mer eller mindre "hanglet" siden flåttbittet.

Har fått mye doxycyclin for plager etter flåttbittet, og kom meg i full jobb etter et par år, men nå er jeg "ute og kjører" igjen.
    Ute av jobb siden januar 2008.

Har en smørbrødliste med forskjellige plager/symptomer som passer både for lavt stoffskifte og borreliose.
    Jeg tok blodprøver mht. lavt stoffskifte i 2004, men de var "fine", sa legen.Tror ikke det er sjekket senere.

Er ferdig utredet i det norske helsevesen for borreliose....og ingen kan gi meg noen annen diagnose....så jeg skal liksom bare gå her å slenge(ligge på sofaen er kanskje et mer passende uttrykk).

Medlem siden
    Dec 2009
    Meldinger
    7

Standard Sv: Subklinisk hypotyreose? Skal til endo'

Har fått henvisning til endokrinolog så det gikk jo bra. Jeg har jo ganske høyt fritt T4 samtidig som TSH er over 3. Han tok argumentet med at TSH er målt og at T4 er kun estimert, ref http://www.legeforeningen.no/asset/38319/1/38319_1.pdf

Det får jeg aldri vite sikkert, men jeg er ikke sikker på om jeg ville fått henvisning uten kunnskapen fra linkene i dette forumet. Legen er grei han da, ikke noe å klage på der

Er spent på hvilken "type" endoen er. Håper det er mulig å diskutere litt, men det viktigste er om han/hun finner noe.

Medlem siden
    Dec 2009
    Meldinger
    7

Tja, nå var det T4 = 18,2 TSH = 2,6 og T3 = 5,5

Tall er nå engang tall...

Endoen ble kansellert og jeg rykket tilbake til start. Det var en fin måte å avslutte en heller dårlig uke..... not!

Legen kan jo ha rett, at det er noe annet.

Tross alt vet jeg mer om en viktig del av kroppen nå

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

jojo - man utdanner seg.
    Og i dette tilfelle, betaler med kropp......

"Noe annet" er jo et vidt begrep - jeg mener det er jo ikke engang en gjettning som krever kvalifikasjoner.
    Faglig sett en total uvitenhet om temaet.
    Sørgelige greier Erling, men en håper jo selvfølgelig for deg !
    Og at det ukjente er av forbigående karakter.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Legen kan jo ha rett, at det er noe annet.
    Har du tænkt dig at holde lægen fast på dette "noget andet" og ikke slippe grebet før han har gjort sit arbejde ordentligt og finder svaret på, hvad dette "noget andet" er? Eller orker du ikke gå videre med det?

Desuden er du jo ikke gift med denne læge, vel? Der er også Oftebro, eller Balder. Godt nok koster det, men det kan være dyrere at lade være. Man kan ikke sætte pris på tabte leveår og det, som har ført dig så langt nu, det bliver ikke bedre (af sig selv) med alderen. Man kan sagtens dø af ubehandlet subklinisk hypothyreose. Det tager bare længere tid, inden man ender to meter under jorden med en sten på.

Du må hellere bruge kræfterne, mens du endnu har dem...

Held og bedring, Erling.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Stoffskiftet varierer hele tiden. Det vil også blodprøver gjøre..inkludert TSH...så lenge den ikke er blitt subrimert!
    Erling, har du en lege som er villig til å gi deg feks. 6 mnd med prøvebehandling? Med en LAV dose, f.eks. 25µg/dgl. kunne det være interessent å se om du ville kjenne noen forskjell/bedring?!! Dette skal ikke være skadelig for kjertelen.....
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Subklinisk hypotyreose?

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Stoffskiftet varierer hele tiden. Det vil også blodprøver gjøre..inkludert TSH...
    Jeg tænkte på det samme, Gunnda.

Erling? Hvad med at du kiggede over på tråden jeg lige har postet: Annemarie`s Stofskifte-skemaer, hvor du kunne evt. bruge skemaerne til enten at tegne selv dine egne på computeren, eller kopiere fra tråden (desværre lidt småt i størrelsen) f.eks. Dagskema (symptomer) og Oversigt over stofskiftetal, hvor du kunne føre ind resultaterne/tal af alle de stofskifteprøver du nogensinde var sendt til indtil nu og i fremtiden.

Jeg kan love dig, at den slags dokumentation kan ingen læge ignorere, selv ikke den dummeste af dem. Det ved jeg fra Annemarie, der har oprettet disse skema til eget brug i Danmark. Senere har andre brugt dem i samme ærinde, og i alle tilfælde kunne de meddele, at lægerne blev betydelig mere opmærksomme og samarbejdsvillige når de så optegnelserne fra alle måneder eller de sidste 2-3 år, lagt kopier af på deres bord før de nåede åbne munden til en ny afvisning igen.

Du virker som en person, der godt kan se mening i og har evnen til netop den slags "systematik". Jeg tror ikke, at du vil fortryde, hvis du benytter forslaget (og jeg håber også, andre vil gøre det samme).
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Meldinger
    7

Hei!

Nei da, legen har ikke gitt opp. Det skal han ha

Jeg er åpen for at det kan være en depresjon rett og slett. Men jeg synes jeg treffer stoffskifte for flere symptomer enn på "kun" for de som gjelder depresjon.

Det er jo en ond spiral dette her. En tretthet som en går og grubler på slik at man blir mer deppa, og dermed mer trett. Og psyken påvirker jo det fysiske også osv. Jeg skal prøve å innta en pro-aktiv holdning til dette. Det er ingen grunn til å ønske seg en stoffskiftesykdom, men et svar ville vært fint da

Takker for støtten alle sammen!

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Ny studie om subklinisk hypotyreose
    Av Vigdis i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 1
    Siste melding: 05-07-13, 23:28
  2. Hypotyreose eller depresjon?
    Av roser i forumet Presentasjoner
    Svar: 15
    Siste melding: 29-01-11, 14:30
  3. Hjelp til nybegynner? Subklinisk hypotyreose