Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
  1. #11
    Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

    Standard Sv: D vitamin og tretthet

    Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Jeg bruker et produkt fra NOW som inneholder 25µgD3 + 45µgK2.
    Så er det jo jenter som er verst utsatt for slikt, så spis K2.
    Interresant dette. Jeg har både lav d-status målt til 44 (50-150) og S vitamin K målt til <0,1 (0-2). Så er nok helt riktig som flere av dere påpeker at disse henger sammen.

    Det produktet fra NOW hadde sikkert vært bra for meg, har de det i Sverige tro? Legen mente dog at jeg ikke trengte K-vitamin selv om jeg hadde mangel, men mente jeg skulle klare å spise meg opp. Har begynt med 2000 D3 om dagen. (det er vel kanskje lite også)
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

  2. #12
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

    Standard Sv: D vitamin og tretthet

    Vet ikke særlig mye om Sverige - de har sikkert dette, men jeg bestiller på nettet og det havner rett i postkassa, og det er billig.
    Lite er bedre enn ikkenoe da, og 50µg bedrer jo situasjonen betraktelig.
    I starten kan man godt dobble den dosen i en måned. 100µg x 40 = 4000IU (IE).

    Bare for å illustrere : http://www.iherb.com/Search?kw=D3%20K2&cid=936
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

  3. #13
    Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    57
    Meldinger
    225

    Standard Sv: D vitamin og tretthet

    Da har jeg tatt 40 ug D3 og K i 3 uker. Ble innmari trøtt og kvalm men dette har begynt å gi seg. Fant ut at det gikk mye bedre når jeg tok vitaminene før leggetid i steden for om morgenen

  4. #14
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

    Standard Sv: D vitamin og tretthet

    Prøv å ta dem til middagsmaten. Det skal være en fordel å ta disse til det mest fettrike måltid. En kan også ta det sammen med omega3.
    Får trøste med at trettheten gir seg. Er vel det som gir trettheten om våren ? Man tror kansje det er mangel på ett eller annet, men kan være at kroppen endelig får litt D-vitamin.
    Det gir seg jo , heldigvis
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

  1. Bilkjøring og tretthet.....
    Av isa1 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 2
    Siste melding: 18-11-08, 21:34
  2. Ekstrem tretthet, nesten paralysert...
    Av Shanita i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 10-04-07, 12:44
  3. p piller og tretthet
    Av isa1 i forumet Andre hormoner
    Svar: 21
    Siste melding: 16-02-07, 19:06
  4. Tretthet lik som svak fyllesyke?
    Av Sis i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 20
    Siste melding: 11-08-05, 13:24
  5. Kronisk tretthet og stoffskifte?
    Av i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 27
    Siste melding: 05-08-05, 00:08

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn