Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
Tråd: D vitamin og tretthet
-
11-12-09, 22:45 #11
Sv: D vitamin og tretthet
Interresant dette. Jeg har både lav d-status målt til 44 (50-150) og S vitamin K målt til <0,1 (0-2). Så er nok helt riktig som flere av dere påpeker at disse henger sammen.
Det produktet fra NOW hadde sikkert vært bra for meg, har de det i Sverige tro? Legen mente dog at jeg ikke trengte K-vitamin selv om jeg hadde mangel, men mente jeg skulle klare å spise meg opp. Har begynt med 2000 D3 om dagen. (det er vel kanskje lite også)10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
11-12-09, 23:22 #12
Sv: D vitamin og tretthet
Vet ikke særlig mye om Sverige - de har sikkert dette, men jeg bestiller på nettet og det havner rett i postkassa, og det er billig.
Lite er bedre enn ikkenoe da, og 50µg bedrer jo situasjonen betraktelig.
I starten kan man godt dobble den dosen i en måned. 100µg x 40 = 4000IU (IE).
Bare for å illustrere : http://www.iherb.com/Search?kw=D3%20K2&cid=936• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-12-09, 08:36 #13
Sv: D vitamin og tretthet
Da har jeg tatt 40 ug D3 og K i 3 uker. Ble innmari trøtt og kvalm men dette har begynt å gi seg. Fant ut at det gikk mye bedre når jeg tok vitaminene før leggetid i steden for om morgenen
-
16-12-09, 10:26 #14
Sv: D vitamin og tretthet
Prøv å ta dem til middagsmaten. Det skal være en fordel å ta disse til det mest fettrike måltid. En kan også ta det sammen med omega3.
Får trøste med at trettheten gir seg. Er vel det som gir trettheten om våren ? Man tror kansje det er mangel på ett eller annet, men kan være at kroppen endelig får litt D-vitamin.
Det gir seg jo , heldigvis
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Bilkjøring og tretthet.....
Av isa1 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 2Siste melding: 18-11-08, 21:34 -
Ekstrem tretthet, nesten paralysert...
Av Shanita i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 10-04-07, 12:44 -
p piller og tretthet
Av isa1 i forumet Andre hormonerSvar: 21Siste melding: 16-02-07, 19:06 -
Tretthet lik som svak fyllesyke?
Av Sis i forumet Lavt stoffskifteSvar: 20Siste melding: 11-08-05, 13:24 -
Kronisk tretthet og stoffskifte?
Av i forumet Lavt stoffskifteSvar: 27Siste melding: 05-08-05, 00:08

Svar med sitat
Bokmerker