Side 2 av 7 Først 1234567 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 65
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    62
    Meldinger
    409

Thumbs up Sv: Lavt stoffskifte. Ikke noe poeng å sette igang behandling?

Jeg tar b12 som injeksjoner og det fungerer bedre enn piller, et stikk i baken en gng i uken et par måneder så vedlikehold en gng i mnd. Skal til ny legetime 23.12 og får da svar på en del andre prøver på vitaminer og mineraler, kommer til å be om det som er tilgjengelig i injeksjoner for det er veldig lettvint og greit samt bedre opptak. Jammen nok å følge med på og dytte i seg allikevel.
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    171

Standard Sv: Lavt stoffskifte. Ikke noe poeng å sette igang behandling?

Da har jeg bedt legen om å sende meg svarene på min forrige prøve. Så nå venter jeg i spenning. Har følt meg veldig dårlig i det siste. Sliter spesiellt med tretthet, muskelsmerter og øyeproblemer.

Jeg syntes det er litt rart at jeg kun fikk beskjed om å fortsette med trio-be og hemjern når lagrene er såpass tomme. Og jeg har søkt nettet rundt og finner ingenting om tomme jernlager, når hb og ferritin er ok Kroppen min er og blir et mysterium..

Det er som legen min sa når han tok blodprøve av meg.. "Du er noe for deg selv du"... (Har så tynne og dype blodårer at det nesten ingen klarer og ta blodprøve av meg, og jeg må alltid stikkes minst 2 ganger...) ;)
    Under prøvebehandling med Levaxin. Sekundær hypotyreose.
    Dagbok

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    62
    Meldinger
    409

Hm Hørtes kjent ut, vi er jo noe for oss selv,
    ikke godt å si hva som er grunnen, kansje han vil ha litt bedre oversikt før han setter i gang med noe.
    Litt rart, jeg har aldri heller hatt blodårer som syntes eller er gode, har en det går an å få tak i og den er en liten usynlig som bare de dyktigste klarer å finne ved å kjenne.
    Sånn for ellers er det vel å ha kjemåe influensa 365 dager i året.
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    171

Snakket med en endokrinolog eller hva nå det heter i dag. Bare på telefon.. og han mente at jern og B12 var helt ok hos meg Fastlege og privatlegen som jeg går til sier at dette er altfor lavt.. Jern er på under 3 og B12 er på 226..

Videre mente også han at stoffskiftet mitt har vært svingene siden 2003.. men likevel helt normalt ( og alltid endringer under svangerskap så klart).. Fastelegen min sier at jeg har tendenser til lavt stoffskifte og privatlegen min sier jeg har "noe" lavt stoffskifte..

Men i følge endokrinologen, så er jeg frisk som en frisk.. men det er jeg IKKE enig i.. nå er jeg helt i villrede her og skjønner ingenting.
    Føler meg som en kasteball her som blir overlesset med motsigelser og argumentasjoner for og ikke for og for og ikke for....Blir helt satt og ut skikkelig frustrert og depp!
    Dagbok

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Klart at fastlegen din har rett. Denne "kan litt om alt mulig".

Endokrinologer er spesialister og kan "mye om lite" - noen ganger veldig lite - så lite at de glemmer at det de kan noe om, faktisk er en del av et menneske og at feil i deres spesialområde også innvirker på "resten".

Så kan man jo lese mange innlegg her på forumet som ikke taler til spesialistenes fordel akkurat.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    171

Ja, det blir som en boksehanske midt i ansiktet når en spesialist til og med sier at jernlager under 3 er helt perfekt
    Dagbok

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    62
    Meldinger
    409

hei moxa, ta en titt på en tråd som heter; hei trenger litt hjelp; (tror jeg)

Der er det en link med en uttalelse fra en lege på Aker som sier litt om verdier.

Kansje det hjelper deg litt hvid den er fornuftig og du tar med den til legen neste gang.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    171

Standard Resultater 9.12.09 kl 10.00

Er det normalt at blodprøveresultater kan svinge veldig fra uke til uke? Stoffskiftet har normalisert seg sier legen min, og jernverdiene er helt topp (fra under tre til 39!!!).. og B12 hadde til og med økt fra 226 til 258.. Men nå har ferritin sunket (fra 147 til 83). Mer nøyaktige resultater får jeg når jeg får brevet fra legen.

Men jeg syntes det er rart at verdiene mine svinger så veldig.. og i alle fall med 2 ukers mellomrom mellom prøvene

Tror TSH hadde sunket til 1.5 og fT4 steget til 12.9 og fT3 lå på 5.3 Er ikke sikker men jeg minnes det var det han sa.. Og det er jo kjempe fint det altså.
    Men syntes det er rart med disse forandringene.. Skal bli spennende og se hva blodprøvene jeg skal ta i januar viser..

(er ikke helt sikker på tallene jeg refererer til her.. er det noe som er alvorlig gæert, så retter jeg det når jeg får brevet )
    Dagbok

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Når det gjelder B12 hadde jeg insistert på å få injeksjoner isteden for Triobe. Den første legen jeg gikk til med mine stoffskifteproblemer mente at det nærmest var verdiløst for oss å ta Triobe. Blodprøvene kunne bli greie sa han, men vi fikk ikke den samme virkningen som hvis man satt injeksjoner. Han mente av erfaring at det var mange flere som fikk energi og følte seg mye lettere i kroppen når de fikk injeksjoner. Han var indremedisiner, meget dyktig og desverre pensjonert.

Så har jeg siden hatt leger som har ment at Triobe er det beste, men min B12 bare synker. Så nå har jeg startet med injeksjoner igjen. Dine B12 verdier er jo ikke høye, heller lave så du har masse å gå på (som flere har nevnt tidligere)
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    62
    Meldinger
    409

ja jeg sier overalt jeg er hne innpå her hvor det er snakk om vitaminer, skaff det et gåt an å få tak i som injeksjoner som det for det er så myeå dytte i seg allikevel.
    Det lille stikket 1 gng i uken er så lettvint og greit og virker mye bedre

Side 2 av 7 Først 1234567 Siste

Lignende tråder

1. IVF-behandling og lavt stoffskifte. Erfaringer?
    Av Hilma i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 1
    Siste melding: 23-10-09, 16:31
  2. Behandling af lavt stofskifte med ikke-syntetiske lægemidler
    Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 09-10-09, 20:05

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg