Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Akershus
    Alder
    65
    Meldinger
    120

Standard

Apotekene i Oslo og Akershus (les Vinterbro) er støvsuget for Nycoplus D-vitaminer i det siste... På tirsdag prøvde jeg meg på Vinterbro i Akserhus, men der var de helt tomt. I går prøvde jeg meg på et apotek midt i Karl Johans gate i Oslo, men de kunne opplyse at også de var tom og det var alle andre apotek i Oslo også! De får inn igjen, men de kunne ikke si noe nærmere om når.

Lurer på om n'finn er sponset av produsenten...? :-)))

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg hadde blitt et umulig sponsingsprosjekt Lisa61.......
    Og - jeg kjøper min D3 på Vinterbro, så hihi.
    Eller kjøpte - den boksen jeg har nå kjøpte jeg i fjor.
    Da målte jeg D vitamin til 98 men tenkte at jeg skulle teste om det virkelig var slik at det var nok, og satte igang med store doser. Det var første gangen jeg forsøkte, men jeg fikk akutte leggkramper og tenkte som så at da var vel 98 nok og at jeg fikk for mye.
    Og slutta.

Men det er nok ikke så !
    Jeg må bare gi det litt tid. Denne gangen begynte jeg pent med 10µg/dag og økte hver uke bare. Likevel fikk jeg en reaksjon, men unngikk leggkrampene.

Ellers kan jeg tipse om XXL - var på Alnabru i går og de hadde en boks med mye D3 i. Jeg husker ikke navnet ! Den var kvit med skrift og minner om den Lilje skriver om.
    Jeg mener det sto at hver tablett inneholdt 30µg D3 og at man skulle ta 3 om dagen ! Jeg husker så dårlig, men ble iallfall overrasket over doseringen ! Det var også kalsium og mye magnesium i en urtesuppe.
    Den finnes ikke i nettbutikken, men på Alnabru står den på øverste hylla nærmest kassene ved utgangen.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Akershus
    Alder
    65
    Meldinger
    120

Standard

Hehe...

Jeg ser du får leggkramper når du er overdosert n'finn - jeg får kramper i føttene når jeg er underdosert - spesielt den høyre foten :-) Lurer påhva det kommer av?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Ikke overdosert - det varierer noe med dosering.
    Jeg får det særlig når jeg er underdosert, men det blir ikke borte uansett hvor mye jeg doserer.
    Har gått til legen med dette en årerekke uten å finne ut noe som helst.
    Men mitt D vitaminforsøk i fjor ga resultater. Det blei mye værre med Dvitamin, 2gram kalsium fjerner krampene helt. Magnesium har ingen virkning.
    Og for noen mnd. siden fant jeg ut at en klype vanlig salt er like effektivt ! Tatt før og etter trening - ingen kramper.

Og smøring av legger med kortisonkrem om morgenen hjelper også.

Den idrettslige forklatingen er at når anstrengelsen er så stor og langvarig at det oppstår mangel på næring eller oxygen i muskulaturen, så oppstår det krampe.

Jeg tror legene bare har hengt seg på her - de har ikke noen forklaring, og synes denne er plausibel.
    Jeg har ikke sett at det foregår medisinsk forskning på emnet, men idrettslig forkning er stor på dette.

Den er likevel ikke innrettet på oss.....
    Er noe det ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Akershus
    Alder
    65
    Meldinger
    120

Standard

Min mor påstår at det hjelper å legge et såpestykke under sengen om natten :-)

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Lavt/høyt stoffskifte, vannansamling.
    Av Chicka22 i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 20
    Siste melding: 08-06-07, 12:48
  2. Vannansamling i bena
    Av Shanita i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 10
    Siste melding: 14-03-07, 18:58

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg