Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
-
08-03-13, 13:09 #11
Sv: D-vitamin mangel
Jeg har lest på Forumet at i vinterhalvåret, så er ikke solstrålene sterke nok til at kroppen kan lage D3.
Samme gjelder om sommeren når skyggen er lenger enn din egen kropp;
da heller blir ikke solstrålene sterke nok.
Jo nærmere du kommer ekvator vil vinterhalvåret være kortere,
men den andre forutsetningen står - trur eg. Jeg har søkt på skygge, kortere, lenger osv -
og jeg mener da var Finn som skrev dette - men jeg klarer ikke å finne det nå
Selv har jeg ved høye inntak av visse kosttilskudd tatt Mariatistel (Silybum marianum) -
det er en urt som hjelper til og rense leveren:
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
08-03-13, 14:29 #12
Sv: Forsiktig med ekstra D -vitamin ved Sarkoidose
Jeg har prøvd Mariatistel desverre får jeg elveblest av den så jeg kan ikke bruke den.
Jeg bruker johannes urt istedet ikke så sterk som Mariatistel men skal ha god effekt på leveren.
Jeg har fått meg en god time i solen i dag. Håper å få til det samme i morgen. Jeg skal se på det med skyggen, solen står ganske høyt på himmelen her nå.
-
28-03-13, 13:06 #13
Sv: D-vitamin mangel
Jeg fant Finn nå, ikke innlegget jeg tenkte på - men her henviser han til sarkoidose også:
Johannesurt brukte jeg på nittitallet - det jeg ikke visste da, var at Johannesurt kan motvirke p-piller
...men hadde ikke det vært; så ville jeg nok ikke blitt mamma.
Og det til det herligste mennesket jeg noensinne har møtt
Sist endret av Kevlin; 28-03-13 kl 13:47
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
28-03-13, 19:46 #14
Sv: Forsiktig med ekstra D -vitamin ved Sarkoidose
Tusen takk for at du fant det innlegget

Jeg vet om bivirkningen til Johannesurt, men det er ikke en aktuell problemstilling her etter som jeg ikke bruker det, tusen takk for tipset. Mannen nekter meg å ta p-piller for jeg blir skikkelig bitch og ikke til å være i hus med.
-
28-03-13, 20:35 #15
Sv: Forsiktig med ekstra D -vitamin ved Sarkoidose
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
D-vitamin
Av Carro i forumet D-vitaminSvar: 3Siste melding: 23-06-09, 10:57 -
Hvorfor får jeg ekstra ultralyd i uke 28?
Av Lillepusen i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 06-06-09, 18:23 -
B6 vitamin
Av Bille i forumet B-vitaminerSvar: 2Siste melding: 30-10-07, 20:44

Svar med sitat
Bokmerker