Viser søkeresultater 11 til 11 av 11
Tråd: Neo - Mercazole
-
04-04-09, 22:38 #11
Sv: Neo - Mercazole
Propanolol
hedder indholdsstoffet. Sælges under det navn også, som produktnavn.
Men prøv at bede om versionen: Inderal® Retard depotkapsler i stedet. Lægemidlet er det samme, men frigives langsommere i kroppen og giver dermed mere velvære, uden udsving eller andre uregelmæssigheder.
"Depotpreparatet gir kontinuerlig utløsning og absorpsjon av propranolol.
Absorpsjon: Fullstendig. Lavere maksimalkonsentrasjoner, men samtidig langsommere konsentrasjonsfall, jevnere kurveforløp og mindre døgnvariasjoner enn tabletter. Ved gjentatt tilførsel oppnås «steady state»-konsentrasjon omkring 3. dag. I «steady state» opprettholdes plasmakonsentrasjonen på omtrent samme nivå i tidsrommet 4-12 timer etter tilførsel, og jevnere betablokade enn med tabletter i 3-24 timer etter tilførsel.
Samtidig matinntak påvirker ikke biotilgjengeligheten.
Halveringstid: Ca. 11 timer. Effektvarighet ca. 24 timer. Metabolisme: I lever. Metaboliseringsgrad etter oral tilførsel: Opptil 90%. Utskillelse: Hovedsakelig gjennom nyrene."
Jeg har selv brugt Inderal for mange år siden, uden skygge af bivirkninger eller andet ubehag. I Danmark skriver lægerne også kapslerne ud til studerende, der lider af ekstrem eksamenangst, der ikke kan afhjælpes på anden måde.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Svar med sitat
Bokmerker