Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 34
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Hei theodora jeg bor i nærheten av Ålesund. Jeg har sendt "sykehistorien" min og prøveresultater til Balder. Jeg har fått telefontime den 23.08 så jeg er veldig spent. Har også lyst å prøve Armour, men jeg er usikker på om de kanskje mener jeg har gått for kort tid på Levaxin - nesten 1 år nå, men jeg kommer til å spørre. Har forstått det slik at de sender oppover et laboratorieark med prøver jeg skal ta. Tar med dette til labben på Åse sykehus og så vurderer vel legen ved Balder, etter at han har sett resultatene, om jeg bør prøve Armour?? Jeg har også oppmøtetime på Balder i september, men vurderer å ikke reise. Skjønner ikke at de trenger å se meg da? Håper jeg slipper i allefall. Har lite ork til sånt. Jeg skriver et innlegg etter telefontimen.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard

Hei Theodora

Det er nok mange som fungerer fint med "kun" Levaxin ja - det er bare slik at dem hører man ikke så mye fra her på forumet (de fleste er ikke her på forumet mener jeg - litt dumt formulert..). Jeg vet av flere som er veldig fornøyd med Levaxin og fungerer fint på det - de har stortsett ikke hørt om Armour heller
    Var innlagt på sykehus nettopp - da må man jo oppgi medisiner man bruker - det var ingen av pleierne, narkoselege eller lege som hadde hørt om Armour
    Selv fungerte jeg ikke så bra på bare Levaxin, så nu bruker jeg Armour med en liten dose Levaxin i tillegg.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    204

Standard

Regner med at det er slik at de som har fått levaxin og fungerer helt fint på det ikke har noen grunn til å se etter steder som dette, nettopp fordi de fungerer tilfredsstillende. Regner med at det er mest folk som ikke er helt fornøyd med sånn som de har det som ser etter andre som har det som dem, og dermed havner her.

Dårlig formulert, men jeg er vel unnskyldt? -Jeg er en av de levaxin ikke fungerer for..

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    47
    Meldinger
    28

Standard medisinering av armour ??

Hei og takk for sist !!

En stund siden jeg har vært på siden her nå..
    Tusen takk til alle dere som skriver inn her, det har vært til kjempestor hjelp, spesielt overfor UVITENDE leger rundt omkring..

Lurer på om noen av dere har god peiling på medisinering..??

Bestillte armour fra antiage eller noe lignende etter tips her på forumet.. og det gikk utroli nok lekende lett.. gikk ca 14 dager etter bestilling til de dumpet i postkassa.. derfor ?? hvorfor er det så uendelig viktig at akkurat legen din må godkjenne det hvis man kan kjøpe de selv over nettet ??? skjønner litt med bakgrunn på sikkerhet og slikt og ikke minst kostnadene men det er vell uansett verdt det hvis man får et nytt liv etterpå ??

jeg bestillte 60 mg, men lurer på hvor mye jeg bør starte med (har ikke tenkt å høre med legen min, for hun er helt motstander av armour)

Litt verdier:
    Tsh: 0,40
    t4: 11
    t3: 3,8
    antitpo: 835

Hvilken dose mener dere jeg ta i oppstarten ???

Masse klemmer fra theodora

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

En fordel med at legen din skriver det ut på registreringsfritak er at apoteket da bestiller det, og de får det fra USA.

Jeg bestiller også fra Antiaging System og har nå opplevd at de er lens for produktet i 6 uker!Det er ikke særlig behagelig å være uten medisin i 6 uker.

Vet ikke om dette også kan oppstå om apoteket bestiller. ...

Når det gjelder oppstart kan det være lurt å starte med 30 mg ta det i 30 dager og så øke med 30 mg og fortsette slik til du er kommet opp i rett dose for deg. Det vil si at du har fine blodprøver og føler deg vel.

Lykke til.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Men dette er induviduelt, så det må du vurdere, jeg for eksempel, startet med 15 mg og økte hele veien med 15 mg av gangen..

Altså at du deler 60-pillen du har kjøpt i fire deler. Etter et par uker kan du dele i 2. På apoteket får man kjøpt en kjempekjekk pillekutter, den kan man i tillegg oppbevare piller i. (armourboksen er litt tungvint, synes dere ikke?) Denne lille saken går under navnet "ServoMed".

Andre mener det optimale er å komme raskest mulig opp i det vi kaller "vedlikeholdsdosen".

Altså er det vanskelig å svare på. Ettersom flertallet av leger er negative til armour, blir det ikke gjort særlig mye for å finne ut av det heller. Vi må bare ta eget ansvar for helsa vår, prøve og feile.

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Marianne
    Andre mener det optimale er å komme raskest mulig opp i det vi kaller "vedlikeholdsdosen".
    Med påfølgende kjempekrasj for enkelte av oss.

Jeg økte fra 1 til 2 grain i løpet av 9-10 måneder, gikk før det på 125mcg Levaxin og rett over på armour.

6 måneders opptur endte i 3 måneders nedadstigende jeg ikke skjønte før sykemeldingen var et faktum.
    Deretter brukte jeg to år på å jobbe meg opp til normal form igjen. I den perioden var jeg 100% sykemeldt i to måneder, deretter 50% til det var gått ett helt år, for så å øke sakte opp mot 100% stilling i løpet av det neste året på med. rehabilitering. I hele denne perioden måtte jeg øke sakte, akk så sakte!

Nå tar jeg 2 grain Armour og 75mcg Levaxin, og fungerer utmerket.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg hadde også en krasj etter å ha vært " i himmelen" i 3 måneder. Legen ble ikke akkurat mer positiv til Armour da kan man trygt si. :evil:

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg startet opp i mai 04 og opplevde at Armour virket anderledes på mange måter. Det er jo også en helt annen type produkt. Jeg hadde store bivirkninger på Levaxin, hadde hatt disse i årevis og var bortimot invalidisert. Likevel var jeg skeptisk til Armour - og redd ! Ingen grunn til det iallfall, og du kan sikkert gå rett over til 1Grain. De fleste kjenner ikke noe til overgangen før det er gått lang tid. Jeg kjente det med en gang og ble overivrig - økte for fort og fikk en skikkelig nedtur.
    Etter at iveren hadde lagt deg økte jeg saktere og var lenge opp i 3grain, men så skjedde det noe. Jeg begynnte å få symptomer på for høy dose etter et år. Så første halvdelen av i år år har jeg redusert og redusert og kommet ned på 1,25Grain fra juli.
    Blodprøvene mine er helt begredlige på Armour, men jeg har det likevel ganske bra. TSH er null og fT4 er rundt 10 og fT3 er rundt 7.
    Så for meg lå ikke idealdosen så høyt (hvis den holder seg da)
    1Grain er en dose mange klarer seg på. Det kan iallfall gå lang tid før du må øke. Jeg ville gått på denne dosen til DU kjennte at du fikk symptomer på lav dose.
    Får du disse symptomene ville jeg økt sakte og pent i små trinn og ikke økt igjen før jeg kjennte behov for det.
    Så har jeg funne ut at blodprøver er bare tull. De har bare forvirret meg og ledet meg i helt gal retning i dosespørsmålet. Så mitt råd blir å lære seg symptomene og kjenne på disse noen dager før en eventuellt endrer dosen.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    47
    Meldinger
    28

Standard

Tusen takk for mange vetuge svar
    skal til legen på fredag og da skal jeg si at jeg har fått tak i armour, da starter jeg opp uansett om hun går med på det eller ikke
    så dette skal bli spennende !!
    er mest bekymra for at om jeg begynner og hun ikke går med på det, og plutseli apoteket gaår tom eller slutter, hva gjør man da ?????

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Elbeths positiv energi tråd
    Av Elbeth i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 13
    Siste melding: 01-12-12, 12:47
  2. Hashimoto's. "normal" T3 - bytte til Armour??
    Av serena i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 37
    Siste melding: 16-02-10, 18:08
  3. Hashimoto`s metafor (billede)
    Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!
    Svar: 0
    Siste melding: 02-02-10, 12:44
  4. positiv til levaxin ??
    Av Theodora78 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 6
    Siste melding: 13-08-05, 22:19

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn