Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
Tråd: Blodprøver
-
24-07-05, 18:58 #11
Tusen takk for svar igjen n`Finn! Og bevare meg vel for en sykehistorie! Hvordan har du/(dere-sikkert flere) holdt ut?? Her sitter jeg og holder på å gå på veggen etter knapt ett år med denne medisinen? Lurer på hvordan det hadde vært i dag hvis jeg fortsatt hadde gått ubehandlet? Føler det er riktig det du sier om at Levaxin holder en i live, men bare så vidt. Phuu...her er det bare å klore seg fast til livet som best man kan!
Hvorfor tester de alle babyer for hypothyreose hvis dette ikke er en farlig sykdom?? Blir de samme babyene testet for hjerte-og karsykdommer forresten?? Vet ikke jeg, men denne sykdommen tar de så alvorlig på hos babyer og hvorfor blir ikke vi som er voksne, eller ungdom også tatt like mye på alvor når vi får stilt denne diagnosen? Er det ikke noe som skurrer her...???
Og så - etter oppturen som varte noen dager, ble det ganske mye verre når du begynte på igjen enn det var før du bråsluttet? Masse sprsmål dette n`Finn. Jeg er bare så lei og så på leting etter et mirakel, men det er visst langt mellom disse miraklene.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
24-07-05, 19:35 #12
Oppturen følges av nedtur her også. Det tar tid å bygge opp igjen stoffskiftet, men til hva ? For meg var det omtrent som å bytte ut noen symptomer med noen andre. Hva er best - epler eller pærer ?
Mirakler skjer nok ikke om du har hypothyreose iallfall. Din egen kjertelproduksjon kan ikke erstattes med full virkning. Iallfall ikke med en eneste syntetisk produsert hormon. Og ikke fra grisen heller selv om min erfaring er at denne langt er å foretrekke.
For meg framstår leger og andre som anbefaler å erstatte en kroppslig komplissert produksjonsprosess av flere hormoner man ikke kjenner den fulle virkning av, med ett eneste syntetisk produsert hormon som lite troverdige. Det er vel mine egene ( svært dyrkjøpte ) erfaringer med den behandling som jeg mottok til for et år siden som gjør at jeg tenker sånn.
Jeg syns det blir graverende når vi som vel den eneste pasientgruppe nektes behandling av andre medisiner en en eneste en !
Det skal vel ikke så stor fantasi til å fatte at flere kunne få det litt bedre om de hadde fått et tilpasset tilbud ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
24-07-05, 20:58 #13elin* Gjest
Hei Yvette og n'Finn
Det stemmer at jeg ikke står på Levaxin, ga liksom opp etter de første 3 månedene. Dette er nå 2 år siden, og i mellomtiden har jeg vært på Balderklinikken (både jeg og sønnen min). Som sagt - dårlige erfaringen og ikke noe nærmere å føle med bedre. Blir bare verre og verre, mer og mer sliten og trøtt, dårlig hukommelse, konsentrasjonsproblemer, brain fog, 0 kjønnsdrift osv osv. Er nå sykmeldt for første gang og føler ikke at jeg har vært frisk på snart 10 år. Klarer ikke å lese og fordøye all infoen på en gang, men veldig glad for at dere svarte meg tusen takk
. SKAL ihvertfall få testet kortisol mm så snart som mulig. Fastlegen mener at jeg bare må hvile mer, trene mer, men hvordan skal jeg klare det??
Hvilken lege skal du til på Balder, Yvette? Jeg tror deter mange flinke der, kanskje jeg bare var uheldig. det tar så mye energi bare å skulle finne ny lege, prøve å "overbevise" om at dette ikke kan være psykisk osv...
-
24-07-05, 21:02 #14elin* Gjest
Yvette - glemte :o en ting - står det noe i boken om progesteronnivået kan måles ved blodprøve? Har du fått målt?
-
24-07-05, 21:57 #15
Hei elin. Forstår at du sliter. Progesterontest? Nei jeg har ikke tatt det. Vet ikke hvordan en slik test blir tatt, men skal spørre neste gang hos legen. Jeg bare antar at jeg trenger det - etter det jeg leser i boken. Du må ikke "hoppe på" hvis du er usikker. Jeg skriver bare hva jeg tror etter det jeg leser, og jeg personlig har lav terskel for å teste ut nye ting.
Jeg skal til Richard Knobel på Balder. Var det din lege?
Ellers tror jeg du skal lytte til rådet fra n`Finn om termometer og vekta! Jeg er kald på huden hele tiden. Når noen tar på meg, kjenner de at jeg er kald og jeg kjenner at de er varme. Tempen ligger stort sett på 36,4. Varierer litt. Og vekta har steget mye de siste årene. Og har du det sånn så er det vel fare for at du har hypothyreose??• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
24-07-05, 22:09 #16Gjest
Babyer som fødes med lavt stoffskifte vil ikke utvikle seg normalt, de vil få hjerneskade. Er de født uten kjertel dør de. Vitenskapen vet også at mødre med ubehandlet, lavt stoffskifte kan føde barn med de samme problemer.
-
24-07-05, 23:02 #17
Hei Gjest. Ja jeg har lest noe om dette. Poenget mitt var bare å få frem at vi får en slett behandling i forhold til en så alvorlig diagnose. Hva skjer med voksne som går ubehandlet i årevis? Dør alle organer langsomt hen eller...? Jeg spør fordi jeg aner det ikke. En ting er plagene, men hva med risiko for å dø "før tiden"? Er jeg helt på jordet med spørsmålet mitt? (Ikke at det er så om å gjøre å leve til 90 år med smerter og plager). Slik jeg ser det da...
Og ellers så skjer det nå noe rart med hjernen hos voksne også da..Jeg bare undrer meg..• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
25-07-05, 07:29 #18
Hei på dere!
Her er det mye som ligner på mitt bilde. Jeg mener at jeg har kanskje noe fra binyrene da jeg helt til menopause har hatt "kjempe"-uregelmessig menstruasjon og noe hårvekst i ansiktet. Ble påvist noen kuler på eggstokkene, og måtte ta hormonkur for å bli gravid. Også lave stoffskifte-prøver over i alle fall en 10 års periode og alltid tykkfallen med økende vekt i de siste årene. Den går ikke ned uansett hva jeg prøver. Jeg har som tidligere nevnt at jeg kranglet meg til å prøve Levaxin siden i mai, men no har jeg sluttet for jeg har aldri vært så utilpass som etter at jeg prøvde disse.
Ser av det dere diskuterer at jeg kanskje må begynne i en annen ende her, og Yvette - jeg har bestilt boken. Velger no å ta ferie uten Levaxin for å slippe alle rare smerter både her og der.
Følger med dere, for dette er interessant, og ikke minst skal jeg samle min egen "hær" for å få legen med på mitt lag etter ferien.
-
25-07-05, 07:32 #19

HEI!
Glemte bare å si takk for et kjempe-forum, og er glad dere finnes!
En elendighet blir halvparten så elendig når man har noen å dele den med, og en glede blir dobbelt så stor.
tusen takk alle for kjempeinformasjon .
-
25-07-05, 11:26 #20elin* Gjest
Hei Yvette,
Nei, min lege het Baumgarten. Lykke til på Balder - de er ihvertfall mye mer oppegående enn de fleste andre leger
Svar med sitat
Bokmerker