Viser søkeresultater 11 til 20 av 30
Tråd: Hårmineralanalyse
Threaded View
-
03-10-05, 21:48 #2
Hårmineralanalyse - igjen
Nå har jeg altså gjort det som jeg bestemt ikke skulle gjøre om igjen, men jeg falt for fristelsen til å ta en ny slik vevsprøve. Jeg sitter her og sammenligner den første og denne siste nå - etter at jeg har spist de anbefalte kosttilskuddene. Og her har det skjedd masse. Og nå er jeg om mulig enda mer forvirret. Jeg må få ta dette litt sånn etter hvert som spørsmålene dukker opp. Jeg håper dere gidder å kikke på dette.
Det første som slår meg er at de også her finner lave jernverdier, mens jeg i blodprøver har høye verdier. Dette kranglet jeg mye om i forrige runde og endte opp med å ikke ta jerntilskudd. Nå er jeg usikker. Fordi - vi diskuterer om cellene tar imot stoffskiftemedisinen eller om den ligger og flyter i blodbanene. Kan det samme være tilfelle med mineraler (her:jern)? Hva skal vi stole mest på? Blodprøver eller vevsprøver??
Så - i min første analyse hadde jeg tendens til økt skjoldbruskkjertelfunksjon. Nå har jeg tendens til minskad (er på svensk denne blekka). På begge prøvene har jeg økt binyreaktivitet. Og her står det om at det forbindes med akutt stress, emosjonell eller fysisk og at begge tilfeller er en binyrereaksjon. "Energi som produseras av binjurana kan inte uppretthållas under lengre perioder på grund av minskad skjoldbruskkjertelfunksjon. Derfør kommer stress som orsaker en tillfellig energiproduksjon att resultetra i høgre energinivåer med återføljande trøtthetperioder" . Dette siste stemmer veldig på meg, men betyr det at binyrene mine kræsjer? kris - hjeelp!
Så kommer noe jeg ikke har sett før: Vitamin B-1 og skjoldbruskkjertelhormonet: "Følgende matvarer er rike på B-1 og bør økes i dietten inntil neste analyse. Vitamin B-1 anses øke effekten av skjoldbruskkjertelhormonet (thyroxin) i stoffskiftet" Men det forutsetter vel at man i tilfelle har en restfunksjon i kjertelen?? Eller
Så står det noe om forholdet mellom Selen og Kvikksølv. At kvikksølv "orsaker høg oxidativ skade på cellerna". Selen reparerer dette visst nok. Jeg har bra med Selen, men for lite i forhold til kvikksølv.
Phuuu
Går jeg i gang med ny runde med kosttillskudd? Eller gjør jeg det ikke? Hva tror dere egentlig? Det er dette med diskusjonen om medisin, og for så vidt mineraler også, som kanskje bare viser bra på blodprøver, men ikke går inn i cellene og vevet, at jeg lurer på om dette kanskje ikke er så dumt allikevel? Men jeg er veldig usikker!
Mulig vi var innom mye av dette på det gamle forumet, men jeg har glemt det i tilfelle
Og så koster det penger dette da!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Svar med sitat
Bokmerker