Side 2 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 48
    Gjest

Standard

Jeg har skummlest hypomaarniethappy for thyreoideum og har ikke funnet noen direkte pris. Tror noe slikt som 60 til 90 tabletter (de kommer alltid i pakker eller bokser av 60 eller 90) og jeg regner med at de da koster ett sted mellom 20 og 30 euro (som du da ganger med 7.6 antaklig på dette tidspunkt). Da får du 190,- om det koster 25 euro.

Jeg skal stikke innom apoteket mitt og spørre etter prisene på tablettene.

Her i nederland så har man sykeforsikringer. Noen forsikringer er sykefonds og andre er private. Kommer an på hvor mye du tjener. Jeg er privat, jeg tjener akkurat over grensen.
    Pga det er det ikke alt jeg får dekket. Folk som er i sykefonds de får stort sett alltid ting dekket...

Jeg skal sjekke pris på Armour også.

Normalt er alltid tabletter/medisiner billigere i Belgia eller Tyskland.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Fikk en pris, og en adresse:
    Karin S.
    Nieuwtje

Geplaatst: Friday 10 June 2005 - 22:41 Onderwerp: Re: Question about thyroideum

--------------------------------------------------------------------------------

Hi Nora,

The thyreoidum in Holland comes from the company: Biofac in Kastrup, Denmark. It is in Holland imported by Fagron Farmaceuticals. They sell it to wholesaletrades and then it goes to the farmacies.
    The farmacies make capsules.
    A lot of us get our thyreoidum from the farmacie:
    Rivieren Apotheek
    Maasstraat 135-137
    1079 BE Amsterdam
    tel. 020-6425595

Naar boven

Jos
    Gebruiker

Geplaatst: Friday 10 June 2005 - 23:03 Onderwerp: Re: Question about thyroideum

--------------------------------------------------------------------------------

Nora,

The price of 90 capsules with 75 mg of thyreoïdum is about € 10,00 = NOK 78,5196
    Ganske billig mener jeg.
    Noen som kan spørre hvilket apotek vi kan bruke her i landet for å trille piller, slik som de gjør der?
    Husk at alt som er apotekfremstilt er automatisk godkjent her og kan teoretisk fås på bå resept (forhåpentligvis)

Mange må nok ta T4 i tillegg til dette for å få opp ft4. Men noen greier seg fint med lav ft4 og høy ft3.

nora

baremei Gjest

Standard

Svaneapoteket i Oslo er vel pilletrillerne fremfor noen, tror jeg. De selger homøopatiske saker også.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Fikk mere svar fra holland:
    Jos
    Gebruiker

Geplaatst: Saturday 11 June 2005 - 14:51 Onderwerp: Re: Question about thyroideum

Nora,

My brother-in-law is a chemist and he makes the capsules for me to measure.
    The strenght of thyreoïdum can change a bit in every batch, but Fagron Farmaceuticals has the obligation to deliver an analysisreport on every batch, so the chemist can calculate how much T4 and T3 compares to te prescription of my endo.

Thyreoïdumcapsules can be made in every size you need, but most farmacies refuse to do that, because they say it is too labourious and they need special supplies by way of precaution.

In thyreoïdum T4 : T3 is about 3 : 1, so most people here take some extra levothyroxine.

As "raw material" thyreoïdum is registered. Wy can get here capsules of that "raw material", handmade in the farmacy, but Fagron Farmaceuticals delivers (or delivered) tablets too. But the tablets are much more expensive!

Grts, Jos
    Forslag:
    Nå må vi undersøke hvem som kan trille kapsler billig hos oss. Prisene kan variere.
    Så må noen hoppe uti det og rotte seg sammen med en lege som bestiller dette hos det apoteket som vi har funnet ut kan lage dette.

nora

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

God ide Nora - jeg er med !
    Må dette bestilles av lege ?
    Skal spørre min snart.
    Har maila apotekerforeningen !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Må nok bestilles av lege.
    Gidder du å ringe til Danmark og spørre om mere detaljer?
    Knaskje de vet mer om å sende til Norge, kanskje de har gjor tdet før og vet hvem som triller piller av det.
    Det fins ferdige piller av dette i holland, men det faller dyrere enn kapslene.
    Middlet er registrert i holland.

nora

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Har nettopp ringt Biofac a/s +4570103020, men det blei desverre ganske negativt.
    Han kunne ikke snakke med private sa han. På spørsmål om hvilket firma han kunne handle med i Norge ble det bare svart at det måtte jeg bestemme selv. Apoteker kunne ikke handle med dem. På spørsmål om Norsk Medicinaldepot kunne var svaret også negativt. Han var i det heletatt svært negativ til hele samtalen.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hva het han? Kanskje det var enn annen en Thiesen som var veldig hjelpsom mot hollenderne.
    AL Apotekernes laboratorier eller hva de heter driver nettopp og importerer medisiner såvidt jeg vet. Kan være lurt å spørre den veien.
    Det kan være sykehusapotek som er vant til å skaffe rare medisiner også, Dr. Kari Lima nevnte noe om at dem på AHUS synes det er en artig utfordring å skaffe sjeldne medisiner.
    nora

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg fikk først snakke med en som het Kurt, men han satte meg over til en annen som jeg ikke oppfattet navnet på.
    Men jeg har snakket med apoteket mitt og de skulle se hva de kunne finne ut. Vitus har en sentral lab som kunne brukes blei det sagt.
    Det tar nok litt tid, men jeg vil skrive om det her da.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Her er den originale postingen av Mieke om dette.
    http://groups.google.com/groups?q=th...0cache1&rnum=3
    http://groups.google.com/groups?q=th...0cache2&rnum=7 her er Mieke Kiek (det er om å gjøre å ikke ha sin e-postadresse på news pga.spamroboter)
    trykker man på navnet finner man adre postinger av samme person.

http://groups.google.com/groups?q=au...cache2&rnum=12
    Hi Nora,
    The first try to import ALI-powder failed.
    But from last month tablets are available, using the Kastrup thyroid powder.
    But.... as expensive as Armour! The only advantage is the facility for the
    pharmacies to order this tablets, in stead of making capsules..
    The alternative is to order the cheap powder from Kastrup and to make
    capsules from this powder. Dutch pharmacies who wants to make this capsules
    are like gold dust, exceptional. If you don't have this kind of pharmacies
    in Norway, may be you are able to calculate your own quantity. It is quite
    easy to calculate the milligrams you need for your individual prescription.
    I don't know the rules in Denmark. May be Niels Thiesen, chemical engineer
    from Biofac in Kastrup (tel +45 70 10 30 20), knows a solution for the
    Norvegian pharmacies.
    So, here in Hollland there are a few pharmacies who make 'Kastrup-capsules'
    (100 for 10 euro). Using levothyroxine/Cytomel myself, meanwhile busy with
    this tablet-project, I wanted to have a comparison. So last winter I tried
    Armour for a few weeks and after that I took the Kastrup-capsules. For me
    there was no difference. The return to levothyr/Cytomel was difficult for 2
    weeks.
    May be a phonecall to Niels give you more info.
    Mieke
    Kanskje apoteket burde kontakte denne Niels.
    nora

Side 2 av 5 Først 12345 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn