Viser søkeresultater 11 til 20 av 117
-
13-07-05, 13:56 #11
I den engeslke undersøkelsen var 30% veldig misfornøyde på thyroxin.
nora
-
13-07-05, 16:29 #12
Ja, og det er enda blandt de som er så "oppegående" at de er på internett.
Min gamle mor sier "ja" der hun tror legen vil høre et "ja".
Hun har det slett ikke bra, men vil aldri foreslå en annen behandling enn den legen mener er best for henne. "hva er da vitsen med å gå til legen" - sier hun, og det prinsippet må man jo gi henne rett i. Legen bør vite best - men gjør desverre ikke alltid det.
Å spørre den type pasienter som er blitt sterkt kognitivt svekket av langvarig levaxsinbehandling, kan etter min vurdering kun ha spekulativ nytte - og tjener kun til å pynte på et behandlingsresultat som allerede er betydlig fortegnet.
Jeg må jo si at jeg selv også har fallt for fristelsen til et kort "ja" for å slippe er lang omstendig forklaring.
Kan godt tenke meg at 30% er nærmere sannheten enn min leges 10-12%.
10-12% er innenfor et repektabelt behandlingsresultat - 30% er det ikke og vil nødvendiggjøre forsøk på å bedre statistikken. Flere legemiddler vil vel da måtte godkjennes ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-07-05, 18:28 #13
Akkurat nå kan de ikke godkjenne noe midel med to virkestoffer fra samme terapiområde....Fant det i forskriften her om dagen.
Ethvert legemiddel som virker bra for stoffskifte er nødt til å ha minst to virkemidler, altså minst t4 og t3.
nora
-
13-07-05, 19:42 #14
Men hvorfor sitter det så langt inne å få prøve Liothyronin, som jo er et farmasøytisk legemiddel på linje med Levaxin? Er den temmelig ny i forhold til Levaxin slik at legene ikke har sett noen bli bedre ennå?? Jeg fikk jo klar beskjed om at den ikke ville hjelpe meg. Kan ikke si jeg er så veldig mye bedre ennå, men merker at vekten går sakte nedover. Og det er jo noe positivt da
Men kan nok stemme i at formen nok aldri vil bli den samme igjen. Trenger mange dager på restitusjon etter en "hard" treningsøkt. Slik var det ikke FØR Levaxin - selv om stoffskiftet var lavt.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
13-07-05, 19:51 #15
Det er noen som har sagt at de synes at alle endokrinloger burde obligatorisk erfare hvordan det er å være hypo med antithyreodale legemidler i studietiden. Og da i eksamenstiden.....
-
13-07-05, 20:08 #16
Om jeg skal prøve å si som de tenker :
Teorien vi behandler etter er at om du bare får nok T4, så lager også kroppen nok T3 til stoffskiftet. Da er det unødvendig å spise T3 også.
Vi har ingen forskning som sier noe annet.
Vet ikke om jeg er uretferdig nå, men kanskje de tenker slik ?
Den T3 som kjertelen produserer og den T3 som blir omdannet i kroppen "ser" helt helt like ut. Hvis man konkluderer med at "Da må de være det også" kan man trekke feil slutning.
Det kan godt være forskjell og det skjer mye i dejodinaseprosessen som er uklart og uforstålig.
Jeg syns derfor det er helt i tåka når myndighetene ikke vil godta slik behandling.
Etter min mening burde det feks. finnes en "slow release" kombinasjonstablett som inneholder 100µGT4/10µGT3.
Antar at de fleste vil ha bedre nytte av en slik tablett enn dagens, men den vil ikke kunne godkjennes !
Må jo bare riste på hue ?
Hvor er du Jon ?
Har ikke sett noe til deg etter at forumet ble hacket, men sa ikke du noe om at de ikke trodde at de ville legge avgjørende vekt på at det fantes litt T3 også i Armour ?
Det hørtes som du kunne noe om forvaltningens måte å "tenke" på - kanskje du ser dette og vil komme med en kommentar ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-07-05, 20:20 #17
Men hvorfor i himmelens navn finnes denne Liothyroninen da - hvis den ikke skal brukes?? Nå skjønner jeg at det ikke er den beste behandlingen uansett, men når Levaxin IKKE nytter og kombitabletter ikke eksisterer ennå?!! Har de ikke fått med seg at det er noe som heter Liothyronin? Det er jo "deres medisin", så hva er problemet?? Nå rister jeg på hue. Dette er ikke til å forstå :evil:
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
13-07-05, 21:40 #18
Helt enig Yvette.
Er ikke mulig å tenke seg hvofor man ikke skal bruke det der det trengs.
Vi har jo ikke akkurat tatt for oss av produkter på verdensmarkedet, og gudene vet hvorfor legene tror at vår sykdomsgruppe ikke trenger en individuell behandling som jo vil kreve et mangfold av produkter.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-07-05, 22:05 #19
stemmer for!!
stemmer klart for obligatorisk sykdom i minst noen måneder
selv studerer jeg, og det går sånn nogenlunde greit mesteparten av tiden siden jeg kan arbeide hjemme avogtil hvis jeg skulle være i en skikkelig dårlig periode, eller evt ta meg en liten pause fra forelesningene..... mitt problem er igrunnen mer økonomi- på den ene siden må jeg jobbe ved siden av studiene for å kunne klare meg økonomisk. men på den andre siden blir jeg alltid mye dårligere av å måtte gjøre det. sommeren er rimelig kjipt, er alltid veldig dårlig da av en eller annen grunn..... de teite legene skulle virkelig sittet dag etter dag med 14 symptomer samtidig og forsøkt å komme gjennom både atudiedag og arbeidsdag!så det så!
-
16-07-05, 12:28 #20Gjest
Er i samme situasjon jeg også med studier. Er rimelig tungt å lese innimellom. Prøver å trene litt også. Er jo slitsomt det også. Blir iallfall rimelig utmatta og sliten hvis jeg har trent litt for hardt. Klarer meg heldigvis greit uten jobb, men jobb og skole og trening tror jeg hadde blitt litt vel tøft for meg......er trøtt nok som jeg er!
Svar med sitat
Bokmerker