Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
-
29-09-05, 09:25 #11
Hei igjen
Eg går på Armour. Hadde god hjelp av Liothyronin i eit par år, men så var det slutt. Var endeleg ein lege som ville gje meg Armour og eg var i kjempeform i eit halvt år
Men no er eg atter i dårleg form og for ein månad sidan mista eg bror min.
Han vart kun 47 år. Depresjonen vart sjølvsagt verre da. Er ganske tungt for tiden. Legen forklarte meg at pga stoffskiftet så forsterka depresjonen seg. Derfor ville han at eg skulle prøve antidepressiva. Eg har fått Cipralex 5mg. Skal til legen min som gav meg Armour neste veke . Håpar han kan hjelpe meg. Eg brukar 2 grain pr. dag . Har ikkje forandra doser sidan eg byrja. men verdiane har forandra seg. Var stabil på TSH 1,2 lenge. Men siste prøve viste TSH 0,37 og Ft4 10 og t3 1,7. Betyr dette at eg sjølv produserer litt thyroxin eller kva??????
-
29-09-05, 09:47 #12baremei Gjest
I mitt hode og etter egen erfaring betyr dette at du enten må øke dosen med Armour bittelitt, eller ta et lite tilskudd med Levaxin. Jeg tar 2 1/2 grain Armour og 50mcg Levaxin.
Min TSH skrubber alltid rundt 0,02, men T4 gikk aldri opp, og jeg tålte ikke mer Armour. La til litt Levaxin, og det hjalp sakte men sikkert.
Min erfaring forteller også at når man har funnet "sin" dose tar det lang tid hvor bedringen kommer kjempesakte men ganske jevnt, og det virker som om kroppen rett og slett bruker lang, lang tid på å hele seg selv etter års sykdom.
En liten kuriositet: jeg har alltid fått stygge arr av selv små sår. For tre uker siden brant jeg meg stygt på underarmen med kanten på en stekepanne som holdt 250 grader, 10cm langt, boblete sår. Idag er det bare en liten blek og rød stripe igjen. For første gang i løpet av hele mitt voksne liv har et sår helet normalt. Og raskt. Stoffskifte?
-
29-09-05, 10:51 #13
Den siste erfaringen der har jeg også. Sår har alltid helet dårlig. Små rifter helet ikke og ble betente uten bruk av Fucidin og lignende. Var særlig plaget av u-unngåelige rifter på armer og legger etter løpeturer i skogen.
Det er helt anderledes nå, etter at jeg begynte med Armour leges disse fort og uten salvebruk.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
29-09-05, 17:38 #14baremei Gjest
Også får jeg nesten ikke blåmerker mer. Før ble jeg gul-lilla-grønn-blå bare noen så hardt på meg... Og det gjorde mye mer vondt å kræsje med et bordhjørne, for eksempel. Men akkurat det siste tror jeg kan henge sammen med revmatismen, alt er mye vondere når den er aktiv.
Men den er også blitt mildere etter at jeg begynte på Armour.
Lignende tråder
-
Lav D-vitamin linkes til depresjon
Av Hansen i forumet D-vitaminSvar: 4Siste melding: 25-09-10, 12:17 -
Depresjon og immunendringer
Av Vigdis i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 3Siste melding: 18-09-10, 10:21 -
Depresjon
Av Bille i forumet DepresjonSvar: 5Siste melding: 12-07-10, 07:41 -
Hvordan overkomme depresjon
Av Anisa i forumet DepresjonSvar: 3Siste melding: 18-10-09, 21:04 -
Depresjon og lavt stoffskifte
Av -diab- i forumet DepresjonSvar: 4Siste melding: 27-07-07, 00:10
Svar med sitat
Bokmerker