Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
Tråd: Har fått time på aker..
-
01-09-08, 22:25 #11
Re: Har fått time på aker..
Det siste der er iallfall sant ! Sørgelig sant, men har ingen til å forsvare seg og er mye dårligere stillt enn en kriminell i så måte.
Det kan jo være en mulighet for en prøveforveksling på Aker.
Da jeg var der hadde jeg helt motsatt døgnvariasjon på kortisol.
Det aller første de sa var at de nok hadde gjort en forbyttning !
Vanetenkning ?
Hendt før ??
De tok prøvene en gang til - med samme resultat, så de hadde ikke forbyttet dem - ikke denne gangen iallfall.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-09-08, 16:15 #12
Har fått tak i de første prøvene som ble tatt av stoffskiftet mitt, i 2001:
04.01.01: Tsh: 11,9 Ft4: 23,7
29.03.01: Tsh: 0,85 Ft4: 23,8
14.06.01: Tsh: 358 Ft4: under 5,1
(ref: tsh: 0,2-4 ft4: 9-22)
Jeg fikk diagnosen etter denne siste prøven og satt på medisiner umiddelbart. Legen snakket dengang med endokrinolog og sammen daterte de sykdommen 10-12 år tilbake i tid. Endokrinologen på aker sier nå at jeg ikke har hatt sykdommen før denne siste prøven ble tatt. Egentlig så er jo fortid fortid, men jeg synes det er viktig å finne ut av hva som egentlig stemmer, siden jeg har hatt symptomer siden nettopp 10-12 år før diagnosen forelå. Ergo hvis det ikke stemmer at jeg har vært hypo så lenge; hva feilte meg da i alle disse årene, og er det dette ukjente som kan gjøre at jeg fremdeles er dårlig...? Noen som har noen tanker om dette?
-
18-09-08, 21:08 #13
Jeg er ikke så glup på dette her enda selv om jegt har hatt sykdommen i 3 år. Det jeg vet utifra egen erfaring er at TSH kan stige fort. Jeg tok rutinemessig pröve av mitt stoffskifte (TSH) midtveis i min andre graviditet, Den var da på 3.5. 4 mnd etter födselen hadde jeg en TSH>100 og antistoffer på 3520....
Så den kan stige fort ja...
Fikk konstantert hypotyreose i april 06
Carpe diem
-
18-09-08, 23:05 #14Hildemor Gjest
Hei

Man kan ha tanker om så mangt, men som du selv er inne på spiller fortid i dette tilfelle liten rolle for nåtid og fremtid. Men jeg tror ingen som får en diagnose som innebærer å leve med en kronisk sykdom tar den i mot uten at man stiller seg selv haugevis av spørsmål. Det er en del av en "akseptprosess" og ønske om å "viteprosess". Imidlertid må mange av oss bare lære oss at uvisshet er en del av livet og fokusere på nuet.
Av egenerfaring med den motsatte varianten høyt stoffskifte vil jeg bare fortelle at jeg hadde symptomer på sykdommen leeeeenge før det slo ut på blodprøver, altså over flere år. Men ingen forstod hva som var galt og jeg fikk diagnosen GAD, generalisert angstlidelse. Men så ble symtomene tydligere og jeg ble sykere og sykere. Kroppen gikk fra hyper med symtomer til superhyper og alle symtomer. Det føltes som det gikk fort fra syk til veldig syk. Men jeg vet jo at det ikke var slik, det hadde pågått i kroppen lenge. Kjertelen har bare produsert mer og mer og mer. Hos deg motsatt. Det går sakte i starten for kroppen prøver på egenhånd å rydde opp og jobbe mot det som skjer. Men når den ikke lenger klarer det er sykdommen et faktum, også på blodprøvene.
-
18-09-08, 23:43 #15
Ja, det er nok som du sier Hildemor, man gr gjennom ulike prosesser når man får en slik diagnose. Jeg fikk diagnosen for 8 år siden, og har først sist vinter startet "viteprosessen", når jeg forsto at de symptomene jeg fremdeles hadde var høyst reelle, selv om legene alltid har sagt at jeg er velregulert (=frisk). Ingen spurte, jeg fortalte ikke. Og jeg har vel alltid lidd av "flink-pike-syndromet" og kjempet for å holde maska i alle år. Akseptert har jeg nok, problemet nå ar motstridende meldinger fra flere hold (og de er like bastante i sine meninger), og det er ift dette jeg ønsker å finne ut hva som faktisk stemmer, for hvis jeg ikke hadde denne sykdommen i de årene før diagnosen forelå, så var det noe annet, men hva...og er det pga noe annet jeg ikke blir frisk, noe annet som har vart mye lengre (kan dette også bidra til at stoffskiftet mitt går fra den ene enden av skalaen til den andre på samme dose medisiner)?
-
17-11-08, 13:47 #16
Tilbake fra mitt andre besøk på aker...
...og er vel egentlig ikke noe særlig klokere. Men har i alle fall vært hos en som har forståelse og det er jo ikke værst bare det...Hun hadde jo tilogmed tatt denne rare pasienten opp på et felles møte de hadde hatt der...
Konklusjonen er at jeg står i fare for å utvikle en eller flere autoimmune sykdommer til, men har ikke det pr nå. (har hypothyreose og vitiligo fra før). Hun ville ta noen siste prøver for å dobbelsjekke ift tidligere prøver. Har positive prøver på autoantistoffer ift perniciøs anemi (men har normal blodprosent, derfor ingen anemi, enda), stresshormoner innenfor (negative antistoffer mot binyrebark, litt lave prøver på kortisol men godt innenfor likevel), lav pth men normal kalsium, litt lav d-vit (tar nå 20mcg daglig så den har muligens blitt bedre), lave jernnivåer (alltid hatt og tatt tilskudd i perioder, før nivåene stuper igjen når jeg tar pause/ glemmer en stund). Legen på aker holder en knapp på cøliaki selv om antistoffene er negative og har henvist meg til gastroskopi (men siden jeg ikke går ned i vekt er vel det lite sannsynlig og) og sender et brev til legen ift å være ekstra oppmerksom ift at jeg kan utvikle nye autoimmune sykdommer/ hormonsykdommer....Så da...ikke noe å gjøre med denne dumme kroppen, før jeg evt utvikler noe nytt, i hvertfall ikke som de kan fikse på aker.... :(
Svar med sitat
Bokmerker