Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 28
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Stavanger/Kristiansand
    Meldinger
    61

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisa61
    Hei!

Her har jeg lyst til å komme med en kommentar. Jeg var også plaget av svimmelhet før jeg fikk behandling og jeg kjenner meg godt igjen i din beskrivelse av følelsen av å være på en båt. Det hendte aldri at jeg svimte av og jeg skjønte etter hvert at det kom jeg heller ikke til å gjøre, men det var jo forferdelig ubehagelig. Gikk en gang til lege og fikk da beskjed om at det var sikkert et virus…  Etter at jeg begynte med Levaxin har det vært helt borte.

De andre symptomene dine har jeg (heldigvis) ikke hatt, bortsett fra at jeg har en finger som dovner litt bort av og til. Ønsker deg lykke til med eksamen!
    Jeg ser at mange var plaget med svimmelhet før de begynte på Levaxin, og da lurer jeg selvfølgelig på hvorfor jeg fortsatt er plaget. Men kanskje det kommer frem noe om jeg får tatt alle de prøvene som Shanita snakker om.

Det hender aldri at jeg svimer av heller, det bare går i svart til slutt og så holder jeg meg litt i en vegg eller noe og lukker øynene en liten stund og så går det greit. Men det er utrolig ubehagelig å være på båt hele dagene og nettene.

Takk for lykkeønskninger.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Stavanger/Kristiansand
    Meldinger
    61

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Var svimmel før jeg fikk levaxin, så levaxinen tok denne på meg, men ikke så mye annet. Jeg må nesten si det slik at den hold meg i live, men bare såvidt......

Du skriver : Har trent og spist god kost, men ikke gått ned i det hele tatt. Føler meg mett på lite mat, har ikke mye matlyst.

Kunne jeg og skrevet - og dette var av de symptomer som ble verre og verre på Levaxin, men som Armour fiksa første måneden.

Jeg var på hytta alene i flere uker en gang og hadde med meg masse mat som jeg skrev opp kaloriinnholdet på. Det ble under 1000 om dagen.
    Jeg løp flere timer i fjellet hver dag og da jeg kom hjem veidde jeg meg - og veidde akkurat det samme som da jeg dro.

Dette er helt anderledes på Armour - har aldri hatt obstipasjonsfølelse en eneste gang siden jeg begynte med det.
    Jeg ser at når jeg får meg ny fastlege så er det Armour jeg ønsker å prøve meg på. Men sier du her at etter du begynte på Armour så har du klart å ta av noen kilo igjen? Eller henger du fortsatt fast på en vekt?

Finnes det noen negative sider ved Armour eller noen bivirkninger?

Takk takk.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard

Si meg Pippi, har du tatt sånn slange ned i halsen for å få sjekket om du kan ha cøliaki? Har du vært hos nevrolog? kiropraktor?

Jeg kjenner meg så igjen den stikkingen du snakker om og svimlingen når du trener. Sliter du med synsforstyrrelser også?

Jeg klarer dessverre ikke lese hele tråden din pga er så utslitt, så beklager om noe av det jeg spørr om står der.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Stavanger/Kristiansand
    Meldinger
    61

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av gutt_81
    Si meg Pippi, har du tatt sånn slange ned i halsen for å få sjekket om du kan ha cøliaki? Har du vært hos nevrolog? kiropraktor?

Jeg kjenner meg så igjen den stikkingen du snakker om og svimlingen når du trener. Sliter du med synsforstyrrelser også?

Jeg klarer dessverre ikke lese hele tråden din pga er så utslitt, så beklager om noe av det jeg spørr om står der.
    Helt greit at du ikke orker å lese alt, vi tar litt om gangen vet du. Sitter akkurat nå og har 10 dager igjen før jeg skal levere bacheloroppgaven, og blir helt ustlitt etter 15 minutter med arbeid. Så jeg forstår deg veldig godt.

Jeg har ikke sjekket for cøliaki, har ikke vært hos nevrolog, og ikke hos kiropraktor (ikke siden 2002).

Får noen rare synsforstyrrelser noen ganger, men vet ikke om det er det samme som du spør om. Synet mitt har blitt forverret i det siste, og noen ganger er det som om jeg ser røyk som kommer fra ingensteds og skygger som kommer opp bak meg. Tror rett og slett at jeg er blitt paranoid...

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard

Pippi...jeg har ikke gått tilbake og lest de gamle innlegga dine, men mener bestemt at du var her i forbindelse med forrige eksamensperiode?!!........Håper virkelig at dagene vil vise seg brukbare mot deg nå i eksamenstida. Føler virkelig med deg, og som jeg sa den gang skulle jeg så gjerne ha hjulpet deg.... MEN- har du lest linken om ryggsøyla som Shanita la ut, da med spesiell tanke på cervico-ledda...Det er mye som tyder på at du av en eller annen grunn muligens har "noe" ut fra nakken din. Selv kjenner jeg igjen alt du skriver;det med språk..verbaliserer substantiv og omvendt, pre-og sufiks speilvendt, tar halvparten av en setning og slutter med en annen o.s.v.Så sier jeg høyre når jeg mener venstre, oppfatter ofte speilvendtm.m. I tillegg til sjøbeinfølelsen, følelsen av å sitte i en jernbanevogn..men så er det toget ved siden av som kjører!! Jeg fikk skada ryggmargen i en trafikkulykke,og fikk store cervioencephale utslag...pluss det fysiske.
    Nå i ettertid lurer jeg på om dette ble verre pga hypotyreosen jeg senere fikk påvist, men tror det ligger for mange år imellom(15). Men i dag er jeg LITT bedre i hodet- mest sannsynlig skyldes det både at jeg er blitt medisinert, samtidig har noen av de skada nervene vokst ut igjen. Så- personlig oppfatter jeg det som en blanding. Men som det har vært nevnt her, få tatt MR(CT er ikke godt nok).Er betryggende å evnt. få utelukka diagnoser......God bedring, og la oss høre hvordan det går med deg.
    (jeg var kvalm i mange,mange år og- en annen form for kvalme enn den jeg opplever med hypoen)..Må legge til en ting:stamming-JA!!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Stavanger/Kristiansand
    Meldinger
    61

Standard

gunnda:

Jeg var her rett før forrige eksamensperiode også ja, det er helst rundt eksamen at jeg merker hvor tungt dette er. Ellers på året er jeg mest inne og bare leser på andres poster - er jo ikke så flink å gi råd og svar ennå siden jeg ikke forstår sykdommen selv.

Som jeg tror jeg nevnte tidligere så tar jeg vare på de linkene og den informasjonen jeg får og jeg kommer til å lese meg opp på det når jeg er ferdig med eksamener. Jeg klarer ikke ekstra lesing og ekstra bekymring akkurat på denne tiden, men skal prøve å få tatt nye prøver og slikt etter eksamenene.

Jeg går konstant å unnskylder for ting jeg sier feil når jeg snakker med folk. Unnskylder for stamming, feil ord, misforståelser og feil bruk av grammatikk. Og jeg sier også høyre når jeg mener venstre, slik du nevner. Jeg har begynt å peke istedet for å si retninger nå...

Forferdelig trist å høre om ulykken din, håper du er fysisk "frisk" etter ulykken og at ihvertfall den delen er i orden. Og tusen takk for at du deler din kunnskap med meg.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard

Enig med deg så langt du orker...eksamen først!!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Armour er nok ikke noe vektreduseringsmiddel ettesom jeg ser hva andre skriver om en slik overgang.
    Kanskje kan en si at det kan redusere noe overvekt hos noen - iallfall hos meg.
    På Levaxin steg jeg i snitt vel 1 kg i året. Så det tok 16 år å legge på 18kg. Og bare 3måneder å bli kvitt 12 av dem og mellom et og to år og ta resten.
    Det er 3år sia nå og jeg har ikke gått opp igjen og er stabil et par kilo over der jeg ønsker å være.
    Klart at noe av de 12 må ha vært vann når det gikk så fort.

Det var viktig for meg å bli kvitt dem, men obstipasjonen var enda verre.
    Den har jeg ikke kjent noe til i det heletatt.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Stavanger/Kristiansand
    Meldinger
    61

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Armour er nok ikke noe vektreduseringsmiddel ettesom jeg ser hva andre skriver om en slik overgang.
    Kanskje kan en si at det kan redusere noe overvekt hos noen - iallfall hos meg.
    På Levaxin steg jeg i snitt vel 1 kg i året. Så det tok 16 år å legge på 18kg. Og bare 3måneder å bli kvitt 12 av dem og mellom et og to år og ta resten.
    Det er 3år sia nå og jeg har ikke gått opp igjen og er stabil et par kilo over der jeg ønsker å være.
    Klart at noe av de 12 må ha vært vann når det gikk så fort.

Det var viktig for meg å bli kvitt dem, men obstipasjonen var enda verre.
    Den har jeg ikke kjent noe til i det heletatt.
    Takk for svar igjen. Du er alltid "trofast".

Jeg vil ha av 8-10kg, så det er ikke alt for galt, men merker at jeg må være inderlig forsiktig for å ikke legge på meg mer. Så jeg tror jeg må prøve å finne meg en lege som kan tenke seg å prøve meg på Armour.

Takk for at du åpner deg slik du gjør.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Stavanger/Kristiansand
    Meldinger
    61

Standard Re: Litt oppdatering og spørsmål, tar gjerne imot kommentarer.

Nå ble jeg veldig frustrert. Skrev en oppdatering, men innser at jeg visst har trykket på "save" og ikke submit. Hvor ble den da av? Den ligger ikke i drafts. Så nå er den kanskje bortevekk?

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn