Side 2 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 77
    Hildemor Gjest

Standard

Hei igjen Stina

Jeg husker dessverre ikke hvor jeg leste om dette, men ser at du har fått info fra Nora om det samme. Cortisolverdiene blir rett og slett misvisende hvis du har en forskjøvet døgnrytme. Og det er jo egentlig ikke så rart Men da kan de jo heller ikke hverken bekrefte eller avkrefte noe dessverre.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Stina - er helt enig med de svar du har fått i forh til døgnrytmen din. Den MÃ… jo påvirke cortisolnivåene.

Vil bare nevne at da jeg tok spytteprøver bestilt av dr.P, måtte jeg stå opp mellom 6 og 7 tror jeg det var, og ta første prøven kl 8. Dr P spurte ikke om døgnrytmen min spesielt, men han understreket at jeg måtte ta prøvene på en stresset dag.

Dette ble nesten vanskelig for meg, for jeg har blitt veldig flink til å fjerne stress fra dagene mine... Så jeg stresset meg selv ved å spise sjokolade, drikke kaffe spise mat med hvete i, og toppet det hele med en deilig posjon fløteiskrem

Det kjentes i kroppen skal jeg love deg! Har ikke fått vite svaret på prøvene ennå, de blir sendt til dr P.

Du sier jo selv at du tok prøvene på en relativt bra dag, det kan jo forklare at resultatene var høyere enn ventet. Og at du sov og hvilte i mellom er motsatt av det dr. P anbefalte meg ihvertfall. Selv om jeg mener de absolutt er lave nok.. Håper bare du kan få behandling selv innenfor ref.omr.
    Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Nora og Hildemor
    Jeg finner ikke det dere snakker om på Tidsskriftet.

Anitab
    Ja, vi har jo fått beskjed om to motsatte ting. Jeg måtte helst ligge i senga en time før jeg tok prøvene. Ikke spise siste timen, ikke engang børste tennene.

Næ, tror ikke på noen behandlinger her. Drøfter fremdeles med meg selv om jeg skal bestille det som du tar. Heller nok mest mot det for tiden ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Ja, høres ut som en fornuftig strategi, å ta slike prøver en stressende dag. Jeg selv merker at jeg normalt har et par dagers reserve men så tar det slutt, så man burde stresse i tre dager forut for å tømme binyrereservene grubler jeg.
    det med ldn, det vil normalisere immunsystemet g nettopp motvirke den autoimmune blodgreia di. Hjelper ved alle autoimmune tilstander.
    det er nettopp pga. ldn hjepler mot diverse sykdommer som ikke er kategorisert som autoimmune ennå, at de i virkeligheten er autoimmune eller har en autoimmunkomponent.
    Jeg leser på yahooogruppene om ldn og siste nytt (for meg) er at ldn også hjelper ved KOLS og at man derfor antar at KOLS er autoimmunt.
    ME og fibromyalgi er kjent for å bli bedre av ldn.
    de 15% som ikke blir bedre av MS, antar man at har Borreliose i virkeligheten. ....
    Skal følge litt mer med på ME-forumene om ldn, det er flere som prøver det mot fibromyalgi. Har ikke vært inne på fibromyalgiforumet (det som er lukket, www.myalgi.org ) ennå fordi man må melde seg inn og jeg har ingen diagnose (men søster har, så jeg kan jo ha begynnede fibromyalgi))

grubler videre.
    (forresten, det er en del artikler som sier at ved IBS skal glutenfritt hjeple de fleste, samt at spesialistene ve magetarmavd på Haugesund sier til alle colitt-og IBS-(tro jeg)-pasientene at de må gå over til glutenfritt og trygdekontoeret der innvilger stønad til glutenfritt til alle slike, står på EYR)
    nora

pandalakris Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora

Jeg hadde noenete-sjokolade-om ettemiddagen-eller noen skiver marsipan fra marsipanpølse, og prøvde en liten dose naltrexon noen dager siden, og suget forsvant helt.
    Hei
    Jeg lurte litt på dette medikamentet Naltrexon. Er det noe du har fått legen din til å skrive ut?
    Jeg har en søttrang som er av en annen verden, og klarer bare ikke å være sterk nok til å holde meg unna. Så noe som hadde hjulpet på suget, hadde virkelig vært flott.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Ehh.. Nora, hva er ldn?

Stina, du svarte i dr. P- tråden min at du ikke får til å gå på lavkarbo - vil bare si at det gjør ikke jeg heller, hvis vi snakker om en sånn ketolyse-(ellerhvadetnåheter)-gå ned i vekt-lavkarbo-kur. Jeg snakker mer om å holde seg unna raffinerte karbohydrater, sukker, hvitt mel, hvit ris osv.

Jeg spiser hjemmebakt, grovt brød med Meridian syltetøy på, havregrøt nesten hver dag, grovt knekkebrød, poteter til middag et par ggr i uka(helst råstekte) og brun ris. Jeg spiser en og annen havrekjeks, frukt -gjerne tre om dagen, og nøtter.(men helst ikke peanøtter og cashew)

Kroppen min blir merkbart stresset hvis jeg spiser sukker, hvete, potetmos, melk, (latte-adjøøø :( )

Heldigvis går det bra med litt vin
    Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

LDN = Low Dose Naltrexone
    http://www.ldn.no/

Legemiddelet er Revia. Se på http://www.felleskatalogen.no/ ang. dette.
    Nora:
    Bivirkninger: Alvorlige bivirkninger sees sjelden. Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Mavesmerter/-kramper, redusert appetitt, diaré, obstipasjon, oppkast. Hud: Hudutslett. Muskel-skjelettsystemet: Smerter i muskler og ledd. Sentralnervesystemet: Nervøsitet, tretthet, angst, søvnløshet, søvnvansker. Øvrige: Kvalme, hodepine, svimmelhet, nedsatt energi, økt energi, følelse av nedtrykthet, irritabilitet, kuldefølelse, rennende nese, brystsmerter, økt svetting, økt tørstfølelse, forsinket ejakulasjon, nedsatt potens, økt tåreutskillelse. Sjeldne (<1/1000): Blod: Idiopatisk trombocytopenisk purpura. Lever: Unormale leverfunksjonstester. Sentralnervesystemet: Depresjon, suicidaltanker, suicidalforsøk.
    Av disse har jeg de aller fleste fra før av, men det alvorligste er da at ITP kan være en bivirkning. Nå står det at bivirkningene er sjeldne, men jeg har jo allerede en latent ITP, så det er vel ikke helt til å spøke med? Skal jeg få det igjen og på enda en hestekur med Prednisolon, så kanskje binyrene for alvor takker for seg. Dessuten er det ikke så stor sjanse for å få det under kontroll med kortisol heller, så vidt jeg husker - det var snakk om fjerne milt. Jeg ER veldig fristet til å forsøke ldn, men jeg må være sikker på hva jeg gjør her, og jeg har ikke hatt krefter til å forsøke å finne ut av mer med dette.

anitab - nei, jeg spiser visst ikke så veldig mye raffinerte karbohydrater da. Men det har ikke gjort noen forskjell ;) Og jeg blir heller ikke stresset om jeg spiser det du sier - men kaffe har en slik virkning på meg, kan bli helt ødelagt.

Dagen i dag har forresten vært forferdelig. Skjønte ingenting, for i går gikk det riktig vei. Forferdelige smerter i nakken og videre derfra i alle retninger, og øynene har vært verre enn noensinne. Så fikk jeg se: høytrykk igjen, så det har vært værendringer og da påfølgende høytrykk. Der var forklaringen.

Så ingenting stresser MEG mer enn vær
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Kaster inn en link om LDN jeg ;)

http://www.iscomplete.no/cgi-bin/hauge/ ... ngmal=5930

Tror dere at leger vil skrive ut noe slikt til stoffskiftepasienter??
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg regner med at man må importere det selv.
    Og, dosene er ørsmå og ikke lik dem som det står bivirkningene om i Felelskatalogen. De er ved 300 mg og oppover.
    ldn er som navnet sier, low dose.
    Stoffskiftepasienter driver nå og prøver 1,5 mg.
    Elaine Moore skriver nå en bok om dette og prøver det selv, og hun har bestilt det over internett selv.
    Hennes artikler om ldn er lagt ut på hennes sider, samt på www.ahsta.com
    http://autoimmunedisease.suite101.com/a ... naltrexone
    Flere nettsider: http://www.ldnresearchtrust.org/default.asp england
    http://www.ldninfo.org/
    http://ldn.proboards3.com/index.cgi
    http://www.menin.no/phpbb/viewtopic.php?t=2471
    http://health.groups.yahoo.com/group/LDN_Users/

Driver bare og forteller om siste nytt, altså, ikke at alle skal prøve det.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg tror jo at for dem som ikke blir bedre på Levaxin osv kanskje bør vurdere dette? Det er jo spennende må jeg si Leste en del om temaet da jeg sjekket opp FM for en del uker siden.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 2 av 8 Først 12345678 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn