Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
-
03-04-08, 07:25 #11Hildemor Gjest
Hei
Det er jo ikke noe galt med leververdiene dine - de ligger jo godt innenfor normalen alle sammen. Moren din har/hadde sikkert det man kaller fettlever og det kan skyldes så mangt, men i første omgang tenker man alkohol eller stort inntak av smertestillende medikamenter.
Ferritinen din er høy - kan være forbigående. Jeg hadde tatt nye prøver om en stund.
At du har totalkolestrol på 6.9 og høye triglycerider kan skyldes inaktivitet. Vet ikke om det er tilfelle for deg da
Regner med at de ble tatt fastende? Hvis ikke vil de være høyere enn det reelle (særlig triglyserider)
-
03-04-08, 10:53 #12
På de amerikanske (og australske) forumene ville de hoppet høyt ang. en så høy ferritin og snakket om muligheten for hemokromatose. Har sett sånne diskusjoner.
Man trenger ikke en ferritin på 1000 for å ha det.
-
03-04-08, 15:28 #13
Jeg kan ikke se annen stoffskifte prøve enn T4? eller er det jeg som ikke ser skikkelig. T3 og TSH burde i alle fall vært tatt og flere stoffskifteprøver også. Hos meg var det bare TSH som var forhøyet da jeg fikk diagnosen, men jeg hadde flere av de plagene som du nevner. Kanskje du kan få tatt neste prøve tidligere hos legen din? Eller få en second opinion av en annen lege? Min erfaring er at leger har vidt forskjellige meninger om alt som har med stoffskiftet å gjøre. Og det er slett ikke alltid til det beste for oss pasienter.
-
03-04-08, 18:42 #14
Joda TSH er der, men ikke T3.
Denne skal jeg kreve om å få i morgen når jeg skal til legen igjen....
Tar han meg ikke seriøst bytter jeg lege. Han spurte om jeg gikk å tenkte på ting som gjorde meg trist, for mange av symptomene stemte overens med depresjon.
Vel skal ikke se bort i fra det heller, men når jeg ser symptomene i sammenheng tror jeg ikke det heller... tror det er dette som gjør meg deprimert. :(
Har vel gått for lenge med dette, vil jo lissom ikke klage, eller mase om sykdom ect...Har vel fått nok av den delen fra min mor.Frustrert...
Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken.
-
03-04-08, 19:36 #15
Velkjent den holdningen til seg selv magic fly.
Depresjon er en komponenet i det at stoffskiftet er lavt, og det er vel da best å behandle stoffskiftet for å få orden på den ?
Kanskje legen vil behandle et stoffskiftesymptom med anti depressiva ?
Lurt ?
Nevn familieforhold.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-04-08, 20:16 #16
Mulig at man må ta tiden til hjelp.
TSH følger nemlig ofte mange uker etter symptomene, og legen smest på TSH og venter til den har gått opp til over referansområdet.
Det kan ta uker eller måneder eller år....hos noen skjer det aldri.
Derfor skal man ta ft4 og kanskje tt3 og antistoffene også.
Og tiden til hjelp, kanskje prøvene viser hva som foregår om noen uker.
var slik hos meg. Jeg var ganske hypo og frøs og var utslått men TSr bare 2,5. Ville blitt høyere etterpå men legen visste ikke om at TSH er så langsom til å reagere og nektet videre prøver.
Svar med sitat

Bokmerker