Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Kristiansand
    Meldinger
    64

Standard

Ja, men virker som både FT4 og FT3 er "fine". Ikke noen mangler der. FT4 er over normalen, men det virker ikke som det skal ha noe å si så lenge jeg ikke føler meg hyper. Får håpe de finner ut noe lurt no
    Fikk vite for tre dager siden att jeg har lavt stoffskifte
    • Man lærer så lenge man lever, ihvertfall jeg

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

jo - men nå sammenliker du kanskje med referansverdiene ?
    Disse fremkommer jo som et gjennomsnitt av hva friske mennesker som ikke bruker thyroxintabletter har.
    Vi har jo alle individuelle verdier som passer best for den enkelte.
    Kan hende du skal ha verdier som ligger utenfor eller nær grense verdiene.
    Ingen kan si at du har det bra fordi du har en verdi i øyeblikket som ligger omtrent slik gjennomsnittet av friske mennesker har.
    Du må finne din egen - og den dosen som trengs kjenner du nok best selv, men du må være tolmodig og vente flere måneder på resultatet av en doseendring før du tolker virkningen av den.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

S-THS
    S-Thyroxin fritt
    S-Thyroxin
    Thrijodthyronin
    S-Thyroxinbindende globulin
    S-Thyroglobulin
    S-Thyroglobulin antistoff
    S-Thyr.perox-antistoff
    S-THS receptor-antistoff

Disse prøvene er det som regnes som en thyreoideautredning på Haukeland sykehus. Sjekk alle de, så har du dekket det meste

Man kan ha TRAS og være hypo. Det trenger ikke være et tegn på hyper. Jeg har aktiv TRAS og masse, masse anti-TG. Men jeg har perfekt anti-TPO. Og det finnes ikke tvil om at jeg er lav og ikke høy

Kast på kobalaminer (b12) og ferritin (jern) på skjemaet. De kan skape mange symptomer som ligner på stoffskiftet.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Kristiansand
    Meldinger
    64

Standard

Takker for svarene.

Sjekket ferritin og B12 første gangen jeg tok prøvene. Ferretin 134 (50-150) så den skal vel være så godt som perfekt tror jeg, B12 var litt lav 212
    (150-700). Hva kan jeg spise for å få ekstra B12 da? Skal få tatt de prøvene neste gang jeg skal ta en blodprøve. Og kanskje D-vitamin også, de har jeg ikke sjekket enda.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Du kan spørre legen din om han er villig til å la deg prøve en periode med TrioBe f.eks. Ellers finnes det sikker vitaminer å få kjøpt på apotek eller helsekost
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Hildemor Gjest

Standard

B-12'en min økte jeg greit fra 148 til 336 med med 2 tabletter b-kompleks fra Nycoplus. Det holder nok med en for deg tenker jeg. Da vil den stige gradvis. Trio-B fikk jeg resept på - fordi jeg hadde relativt lav verdi, men pga mulige bivirkninger (som jeg er av typen som alltid får) bestemte jeg meg for og prøve b-kompleks i stedet og den har hjulpet veldig på Kjøpes reseptfritt på apoteket

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Kristiansand
    Meldinger
    64

Standard

Da skal jeg prøve de Får huske på å sette på B12 på neste blodprøve for å se om det går oppover

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn