Viser søkeresultater 11 til 20 av 24
Tråd: Blodprøver
-
08-11-07, 15:11 #11
Det ligger skjema på norsk inne på "nyttige linker"
Hvis man tar mere Levaxin går Ft4 opp. Ft4 går ofte ned når man tar mye Liothyronin. Jeg vet ikke hvorfor Oftebro foretrekker å bruke så mye Liothyronin i behandlingen sin? Kanskje noen andre som vet det?
-
08-11-07, 19:34 #12
Hei Bonzo
I juni var T3/T4 på henholdsvis 32 og 45%, i september var de på 71 og 20%.
fra Lie
-
08-11-07, 19:48 #13
Det fins alltid enkelte pasientsom blir bedre på mye t3 men på forumene er de som trenger bare litt t3 i flertall.
de fleste på forumene trenger ft4 og ft3 sånn omtrent 75% eller 60% elelr sånn opp. Noen få trenger eem begge helt oppe eller litt oppe.
Noen få trenger høyt ft3 men lavt ft4 . (Armour gir ofte slike tall, forresten. Så derfor tar ganske mange litt t4 i tillegg til armour for å få sin ft4 opp også)
Dr. Lowe har en del fibromyalgipasienter som tar store mengder liothyronin , elelr armour, og det blir da endelig bedre. Visse pasienter altså har en annen metabolisme. han har testet dem alle med den gamle testen for metabolisme og de lå lavt. De tåler mye t3 og blir ikke hyper av det. Samme doser ville gjort oss andre ganske hyper (her mener jeg overdosert de som har harr graves ville protestert på bruken av ordet)
-
08-11-07, 19:54 #14
Takk for svar!!
Det kan se ut som at T4 min nå er alt for lav for jeg føler meg ikke så mye bedre nå en før medisinstart.
Men den blir vel ikke bedre at jeg har økt både Levaxin og Liothyronin med en halv tablett om dagen.
For etter som jeg forstår det som er skrevet her inne så vil Liothyronin senke T4, men øke T3.
Var jo så utrolig bra den første tiden med medisin så datt det sammen igjen.
Og skjønner jo det hvis jeg forstår deg rett Nora at de fleste trenger både T3 og T4 ca. mellom 60-70 % og min T4 er jo milevis unna det.
-
08-11-07, 19:59 #15
-
08-11-07, 20:02 #16
Hvordan kan jeg få kontakt med han? Mine prøver ser ut til å være fine, men jeg er overbevist om at noe ikke er som det skal. Men vil gjerne komme i kontakt med han som du har vært i kontakt med nå.
Jeg har ikke fått konstatert lavt stoffskifte ennå men tror selv at jeg har det.
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem.
-
08-11-07, 20:08 #17
Hvis det er meg du mener, så ser du informasjon om Oftebro her
Opprinnelig skrevet av Smurfine
http://www.oftebrohelse.no
PS. Til info tar han 2000,- pr konsultasjon. Jævlig pris men hva gjør man ikke for å bli trodd.
-
08-11-07, 20:15 #18
Det var dyrt ja. Men jeg avventer til mandag uansett, da får jeg svar på den siste prøva mi(den som tar lengst tid ikke den tsp eller noe men den siste,jeg glemmer så fort heheeh)
Opprinnelig skrevet av Bonzo
2000 uavhengi om du har frikort eller ei??Jeg har ikke fått konstatert lavt stoffskifte ennå men tror selv at jeg har det.
Carpe Diem.
-
08-11-07, 20:20 #19
Ã… et spørsmål til, kan andre leger også om de er villige sette deg på medesin for å se om det gir bedring eller er det bare oftebro som kan dette??
Jeg har ikke fått konstatert lavt stoffskifte ennå men tror selv at jeg har det.
Carpe Diem.
-
08-11-07, 20:34 #20
Det er ingenting i veien her i Norge for at legen din eller noen andre leger kan prøve deg på en medisin etter overveielser eller litt overtaling.
Det sies at indremedisinere er mer villige til å prøve pasienter på medisiner.
Og pasienter kan forlange mot legens vilje å bli satt på levaxin på prøve også, etter nosk lov. Legen blir da kanskje sur men må gjøre det. anbefales selvfølgelig ikke. Men en eldre dame her i nærheten gjorde det, og jeg gjorde det. Jeg kan da ikke underslå denne opplysningen.
Svar med sitat
Bokmerker