Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
-
04-11-07, 08:54 #11
tily skriver i en posting lenger oppe at ft4 og ft3 er lave i ref. området og TSH er 2.
Jeg har lest om andre som har hatt diverse hjertebank også , som gikk vekk på riktig dose. Sånt går til tider igjen på forumene.
De skriver også at vi mangler typisk magnesium.
Jeg selv har hatt ubehagelige hjerterytmeting lenge siden og mener i ettertid at det hadde med hypothyreose og lavt magnesium å gjøre.
(noen har en lang begrunnelse på hvorfor alle med hypo har lavt magnesium men jeg husker ikke den)
Knuter er vanlige, det må da være mange som ikke har fått hjelp /diagnose for autonome knuter med normale prøver.
nora
Fra thyroidmanager chapter 9 når man blar videre til hjertet:
The electrocardiogram reveals characteristic changes 5,7,10,15-19. The rate is slow and the voltage is low. The T waves are flattened or inverted. Axis deviation, an increased P-R interval, and widened QRS complexes and prolonged QT interval are seen, but these signs are not diagnostic of myxedema. The pattern reverts toward normal with treatment, but the final pattern depends on the presence or absence of intrinsic myocardial disease. The rare occurrence of complete heart block complicated by Adams-Stokes attacks, with reversion to sinus rhythm after treatment with thyroid hormone, has been reported as has ventricular tachycardia 18,19.
Changes resembling those of ischemic heart disease may be found during exercise: they may indicate an intrinsic anoxia rather than organic narrowing of the coronary vessels 5,7,10,17.
The ECG changes have usually been attributed to the histologic changes in the myocardium. However, removal of pericardial fluid may immediately reverse the pattern toward normal suggesting that the effusion may in part be responsible for the abnormalities.
The systolic time intervals are prolonged in hypothyroidism 5,7,10,20. They can be measured by several techniques and have been expressed as the ratio of the pre-jection period and the left ventricular ejection time or the interval between the onset of the QRS complex of the ECG and the onset of the Korotkoff sound 21,22. The most obvious effect of thyroid hormone deficiency on the heart is a lengthening of both systolic and early diastolic time characteristics. As evaluated by equilibrium radionuclide angiography, the time to peak emptying rate and the time to peak filling rate are longer in hypothyroid patients than in controls23; the time intervals are negatively related to serum FT4 in the hypothyroid patients. The subtle decrease in early active relaxation and prolongation of contraction without major changes in global systolic function of hypothyroid patients is reversible upon thyroid hormone replacement therapy24.
-
04-11-07, 14:05 #12
Hei
Jeg kjenner meg igjen på symptomene du har. Det går i perioder og når jeg har pusteproblemer er det ille. Jeg hiver etter pusten og får ikke nok luft føles det som. Samtidig kjenner jeg en klump i halsen. Jeg forteller meg selv at det er bare psykisk, og at jeg på puste rolig og slappe av, for det er klart at når man i tillegg fokuserer på det blir det kanskje værre tenker jeg!! Så går det over, og jeg parkerer det i glemmeboksen og vil ikke tenke på det før det plutselig er der igjen.
Hjertet mitt hopper ekstraslag stadig vekk. Enkelte dager 10-15 ganger, andre ganger ikke. Jeg har nevnt det for legen, men har sier at det ikke er noe å utrede om det ikke er mer en ett dobbeltslag om gangen!!
Mitt 3dje problem er at jeg mister utrolig mye hår - dette bekymrer meg mest. Jeg har blitt utrolig tynn i håret og det sliter. Har lest på forumet her at bare dosen blir rett så høres det ut som om håret ikke detter av lenger!
Jeg har gått på 100mg levaxin i 7-8 år. Dosen har aldri blitt justert.
Skal til ny lege i november og får spørre om at blodprøver blir vurdert i forhold til dose, men jeg har ingen forhåpninger om at disse problemene blir løst med det første!!
-
04-11-07, 14:44 #13
Annka, der er vanlig at pasienter får blodprøver noen ganger i året, og minst en gang i året, og at deres dose justeres.
Blir spennede å se blodprøvesvarene dine.
Det med liksom eller i virkeligheten ikke å få nok luft diskuteres noen ganger på forumene og kan være et symptom på underdosering.
Jeg har et lignede symptom ved for lav dose: vondt i ribbeina, eller heller i musklene mellom ribbeina, kalt costochondritis på engelsk , noe helt annet på norsk. Husker ikke hva det heter. det hogger tak i en når man bare går over kjøkkengulvet og ligner hjertesymptomer.
nora
-
04-11-07, 17:51 #14
Hjertelig takk (ha ha) for svar, dette svinger
Stina: prolaktin finnes hos både menn og kvinner, kan gi melk fra brystene i utide, jeg kan ikke si jeg har merket det. Jeg mener andre her på forumet også har forhøyt prolaktin, husker ikke i farten hvem.
Beste ønsker til deg også
baremei: ultralyd og scintigrafi ble tatt i vinter, alt ok, sa de ..
sussi: Iflg. mitt lab.ark fra i fjor høst er det sjekke magnesium;
det står: S-Magnesium 0,94 (0,71-0,94)
nora: Vanskelig å forstå engelsk tekst om hjerteprobl., men jeg tror jeg forstod det slik at hypo. kan gi uregelmessing rytme. ...
annka: Jeg tror både din og min lege hadde blitt bekymret hvis de selv kjente så mange ekstraslag og tunge slag som jeg har hatt de siste ukene; de ville nok utredet seg da. Jeg har serier med flere doble på rad ...
Jeg føler meg i alle fall litt beroliget av at flere har erfaringer med det samme, og dere lever enda alle sammen. ...
-
04-11-07, 18:57 #15
Hvis det er farlig med mange doble hjerteslag på rad, så ville ikke jeg sittet her i dag
Jeg slet med dette i mange år før jeg fikk diagnose lavt stoffskifte.Enklte dager pågikk det i ett strekk - ble nesten "støl" i brystet tilslutt. Hadde i mange år etter Levaxin en TSH på rundt 3-4 som legen sa var fint (
), men begynte å øke medisindosen etter eget forslag. Nå ligger min TSH rundt 1.-tallet - og plagene mine er vekk!
Fikk en gang symptomer på overdosering - men da fikk jeg "bare" anfall av sinnsyk høy puls og måtte redusere dosen litt. Håper du finner ut av det!
Svar med sitat
Bokmerker