Viser søkeresultater 11 til 20 av 29
-
19-12-07, 14:44 #11
der det står anmerkning med stjerne, er sannsynligvis resultatene litt utenfor referanseområdene. dette er som regel såkalte tilfeldige funn, dvs at dersom du hadde tatt prøvene en annen dag så kunne de like gjerne ha vært normale. Kan du få tak i referanseverdiene? Da er det lettere å kommentere. Kreatinin er et stoff som sier noe om nyrefunksjonen din. dersom nyrefunksjonen er dårlig, blir dette tallet høyt. Ditt tall ligger antakelig under nedre referanseområde, og det er ok.Svært lave verdier kan være tegn på muskelsvinn eller leversvikt, men da er verdiene mye laver enn det du har Ikke alltid at tall like under nedre referanseområde er tegn på sykdom. s-nøyt står for nøytrofile granulocytter i serum.
Når det gjelder tallene i parentes, så står disse for hvilken måleenhet som er brukt
Du har også tatt en såkalt differensialtelling, dvs at man har tatt prøve for å se hvor mange du har av de forskjellige leukocyttypene (hvite blodlegemer)
Disse er:Neutrofile granulocytter
Lymfocytter
Monocytter
Eosinofile granulocytter
Basofile granulocytterSjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
19-12-07, 14:57 #12
Takk for svar
Opprinnelig skrevet av Bittebitt
Hvilke tester er det som er disse?
Dette betyr at det ikke er en infeksjon i kroppen da eller? Men kan det også tyde på at det heller ikke er noe annet alvorligere.. Liker ikke lymfekjertler som blir større....
(dette blir litt utenfor stoffskiftet da.. men men)Jeg har vært i sinnsykt ekkel form i det siste... Sliten etter ett par timer, aldri uthvilt og masse smerter i ben og armer...
-
19-12-07, 15:31 #13
Vet ikke om jeg er den rette til å svare deg på dette, men sånn generelt så pleierCRP å være temmelig høy ved en aktiv infeksjon, ofte over 100. Jeg tør ikke å si noe om differensialtellingen din, for det vet jeg for lite om. Jeg ser du har fått en anmerkning ved nøytrofile granulocytter, den ligger muligens ved nedre grense. sannsynligvis betyr det ikke noe, men jeg ville kontakte legen for å få svar. Lymfeknutene skjelner ikke på en infeksjon og en autoimmun betennelse. De kan hovne opp i begge tilfellene. Ved noen typer autoimmune betennelser blir også CRP høy, men ikke ved alle. Synes det er et godt tegn at lymfeknuten blir mindre
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
19-12-07, 15:51 #14
Ja, nå er den slik den har vært i ett år eller noe.. Husker ikke.. Men den var større da jeg var hos legen forrige uke. Jeg venter brev fra legen i løpet av uka, han hadde sendt ut så jeg får nok svar da.. Skal ta nye stoffskifteprøver å bestille time samtidig så
Opprinnelig skrevet av Bittebitt
Det jeg er redd for når det gjelder lymfekjertler, er slike skremmende sykdommer som jeg ikke engang tørr nevne navn på, er nok litt paraniod når det gjelder kuler.. Men man blir vell det... men lurer på om CRP og den andre prøven der gjør utslag om det feks var noe mer alvorlig enn en infeksjon...
Takk for svar uansett ;)Jeg har vært i sinnsykt ekkel form i det siste... Sliten etter ett par timer, aldri uthvilt og masse smerter i ben og armer...
-
19-12-07, 16:51 #15
Aktive infgeksjoner i kroppen vises på noen blodproteiner som kalles akuttfaseproteiner : CRP - Ferritin - Haptoglobin m/fler.
CRP-testen er mest følsom og reager hurtig, men infeksjonen må jo være tilgjengelig i blodet.
Lymfekjertler er produsenter i infeksjonsforsvaret og er ofte hovne når de jobber, men noen ganger er de hovne uten at legene vet hvorfor.
Man mangler viten.
Størrelsen skal jo minke igjen etter en infeksjon, og det kan se ut som de noen ganger ikke gjør det.
Tror ikke du skal tru det verste først her - for å si det sånn. Er jo forferdelig sjelden at noe alvorlig starter slik.
Ingen av prøvene indikerer noe alvorlig heller.
S-Kreatinin er itilfelle litt for lav og det har ikke noe å si - det er npr den er høy den kan ha diagnoistisk betydning.
Det er et mål på gamle muskeceller og verdien blir høyere hos de med mye muskler. Hard trening dagen før vil også øke verdien.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-12-07, 21:07 #16
Re: Lav kropsstepratur og hovne lymfekjertler bak i nakken
Akkurat dette innlegget kunne jeg ha skrevet selv, har akkurat de samme plagene som du har.
Opprinnelig skrevet av tidy
Et trøtt og sliten, men sover ikke godt. Våkner etter noen timer og da har jeg vondt i armene, de dovner også slik at jeg må "vekke" dem.
og ja, jeg har lav kroppstemperatur. Ligger vanligvis på 35-5-36.
Har jeg over det, er jeg rett og slett febersyk.
Jeg fryser mye og har det veldig varmt inne. Ikke uvanlig at det er 26-27 grader her når jeg fyrer på stua og da er det ikke varmt til meg, men de andre i familien synes da det er plagsomt varmt.
Og, ja, jeg har ofte hovne lymfekjertler på halsen, ofte tror jeg at jeg holder på å få halsvondt,men så blir det ikke noe mer ut av det enn de hovne kjertlene
-
04-01-08, 22:00 #17
Re: Lav kropsstepratur og hovne lymfekjertler bak i nakken
Ikke sett svaret ditt før nå..
Opprinnelig skrevet av Laila K
Ja, det er ekkelt å ha det slik med at armene døvner av.. Jeg ble sykemeldt men skal begynne på jobb igjen over helgen, har hatt fri i jula da...
Er lymfekjertlene dine vonde? Det er ikk mine...Jeg har vært i sinnsykt ekkel form i det siste... Sliten etter ett par timer, aldri uthvilt og masse smerter i ben og armer...
-
05-01-08, 14:50 #18
De er ikke direkte vonde, men jeg kan merke noe ekkelt i dem av og til og tror jeg skal bli syk med vondt i halsen. Kan så kjenne at de er store,men så utvikler det seg ikke til noe mer
-
02-06-08, 21:55 #19
Ultralyd
Skal på ultralyd i morgen tidlig av skjoldbruskjkjertelen. Er det noe spess jeg bør forberede å spøøre om?
Hva er det dem ser etter?
Mange som har tatt ultralyd?
HÃ…PER på svar!!!Jeg har vært i sinnsykt ekkel form i det siste... Sliten etter ett par timer, aldri uthvilt og masse smerter i ben og armer...
-
02-06-08, 22:52 #20
Nei ikke noe å forberede, mener de sa det var en fordel å ikke ta levaxin når du skal dit, men jeg gikk ikke på levaxin uansett når jeg tok min test.
Svar med sitat
Bokmerker