Side 2 av 10 Først 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 94
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, allerede på mandag, så liten tid til forberedelser.

Danmark mer liberalt enn Norge? Hm.. gammel myte? Kanskje før? Vi har jo flere danske her på forumet som forteller om alt annet enn liberale leger og endokrinolger i DK. De har jo ikke engang Liothyronin. Så jeg vet jammen meg ikke jeg.... Har jo også bodd i DK. Kan vel ikke si at jeg var imponert over legene der den gangen, selv om jeg var ung. Jeg synes å huske at de var mye mer arrogante - eller det var kanskje sykepleierne det? Hadde en forferdelig opplevelse med en fødsel i DK i alle fall.

Men jeg stusser over brevene....

Det første jeg fikk, så står det "Vedrørende henvisning til Endokrinologisk seksjon...." ... "forventet ventetid 8 måneder...."

Så kommer dette neste brevet. "Svar på henvisning til poliklinikken Medisinsk poliklinikk..." "Vi ser at vi likevel kan tilby deg time...." "time hos lege ..... ..... "

Lege? Medisinsk poliklinikk? Hvor ble det av endokrinologisk avdeling? Er det det samme det da?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Er du blitt henvist flere steder?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Nei, ikke som jeg vet om - ikke på det sykehuset.

(Ellers går det visst slag i slag for tiden.)
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Begge brevene er underskrevet med

"Med vennlig hilsen
    (for) Medisinsk avdeling"

Når er endokrinologisk seksjon = medisinsk avdeling?

Og når er lege = endokrinolog?

baremei Gjest

Standard

Du er henvist til medisinsk, ikke til thyreoideaklinikken. Det er to HELT forskjellige ting, selv om de er spesialister der også.

Har det oppstått en misforståelse mellom deg og legen som henviste deg?

Jeg vet andre har opplevd det samme, men sjekk med legen din/ring til Aker og spør.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Baremei - dette er ikke til Aker. Du har kanskje tidligere lest at jeg har forsøkt å ringe Aker for å komme inn der på fritt sykehusvalg bla pga den lange ventetiden jeg hadde på å komme inn til endokrinolog her på Sørlandet.

Så det vil si at det er et sykehus på Sørlandet jeg er henvist til.

Men mener du at jeg er henvist til medisinsk og ikke endokrinologisk?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

I 2004 var han stud. med.

Bra eller dårlig?

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Hei,

Skjedde akkurat det samme med meg når jeg skulle til min første endikrinolog time. Jeg hadde da ringt og gitt beskjed om at jeg kunne komme på kort varsel dersom det skulle dukke opp en avbestilling. Fikk bare 1 dag på meg.

Bestemte meg derfor for å la legen styre alt på vårt første møte. Hun jeg var hos var rimelig arrogant og kom med spydigheter som "ingen går sykemeldt så lenge på grunn av noen kviser som klør" osv...

Hvertfall, så tok hun jo en god del prøver og ville ha meg tilbake etter 2 måneder. Dermed fikk jeg tid til å tenke etter at jeg hadde vært til første time. Funket veldig bra i mitt tilfelle. Hadde med meg bilder av hvordan jeg så ut i fjor på samme tid, i tillegg til at jeg viste henne bilder som jeg hadde tatt bare noen dager før. Ansiktet mitt lyver nemlig ikke og bildene gjorde intrykk på henne helt klart.

Jeg var også veldig "liten" når jeg ba om å bli testet for de tingene jeg trodde kunne være mitt problem og prøvde så godt jeg kunne å være "pasienten". Jeg reiste hvertfall hjem etter den andre timen glad og fornøyd da hun sa at det var greit å ta de prøvene som skulle til...
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Takk, Shanita ;)

Er det så at jeg sikkert vil komme tilbake til en 2. time, eller vil det avhenge av f.eks. prøver?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hadde jeg vært deg ville jeg ringt den medisinske avdelingen og spurt om legen var endo eller indremedisiner. De som holder på med indremedisin holder jo også på med det endokrine så vidt jeg vet..

Og det går jo også an å ringe fastlegen og spørre om hva han har spurt om i henvisningen. Så vet du mer i hvertfall enn du gjør nå.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 2 av 10 Først 12345678910 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn