Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 34
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Næmmen, n'Finn - ser jeg ut som en professor, eller...? ;)

Jeg er bare fornøyd over at jeg fant noe dokumentasjon jeg. Har lest det flere ganger at det skal hjelpe på stoffskiftet, men jeg vet ikke om det sant, likevel. Men kanskje det kan hjelpe på et noenlunde friskt stoffskifte? Og sånn som Rilda her var redd for å mase på legen, samt etterlyste matvarer som kanskje kunne hjelpe... Vel, jeg ville ikke ha avskrevet det i så fall, før jeg hadde forsøkt det ut over en tid.

Og det kan godt være det finnes mye bedre argumenteringer - både for og imot, selv om jeg ikke i løpet av 5 minutter fant dem. Man kan jo søke litt på nettet selv om man er interessert... Ja, dere kan jo evt begynne her: http://www.google.no/search?hl=no&q=cocosa&meta=

Se f.eks. her:
    Når anbefales Cocosa®:

Lavt stoffskifte
    Redusert skjoldbruskkjertelfunksjon
    Lav energi
    Overvekt
    Infeksjoner: virus, sopp, bakterier og parasitter
    Lavkarbohydratdietter
    http://www.fitness24.no/coconutolje.php
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Her er mer:
    http://www.google.no/search?q=coconut+o ... art=0&sa=N
    For de som kan orke å lese utenlandsk - for meg blir det bare masse rare ord uten så mye mening. Jeg tror kanskje den artikkelen fra thyroid.about.com kunne vært verd å ta et nærmere blikk på, for de som kan holde på konsentrasjonen og ordforståelsen.
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Ikke misforstå meg da professoren - mye av dette kan sikkert være bra, men ikke på grunn av noe det gjør med stoffskiftet eller immunforsvaret.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Nei, jeg har egentlig ikke peiling jeg, n'Finn - vi får håpe det kommer mer klarhet i det etterhvert. Er jo greit med noe håp, men falske forhåpninger har vi ikke bruk for ;)

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg legger mye vekt på hva pasientene selv sier, og det var noen postinger et par år siden samt tidligere om at enkeltpersoner opplevde at stoffskiftet gikk opp, at de ble varmere osv på kokosfettilskudd.

ellers er det end el salisylater i kokos og man skal vel ikke overdrive. Noen bør passe på salisylatene men kaffe og tomater og tyttebær har mye salisylater også. Masse annet sikker også men jeg har ikke noen oversikt.
    Jeg selv bruker en del kokosmelk fordi jeg ikke tåler melk. Godt til glutenfrimüsli for eksempel.

Rapsindustrien i USA har presset på at tørrvarefabrikantene slik som kjeks skulle bruke rapsolje istedenfor kokosfett, fordi kokos er jo akk så mettet....resultatet ble mugne kjeks. Kokos hindrer mugg, og man lager noen dyre medisiner som hjelper mot candida av kokosfett.....
    Kokos forårsaker ikke høyt kolesterol eller arterieforkalkning, men ved all fettinntak vil jo kolesterolet avspeile fettkonsumpsjonen fordi kolserterol kommer og transporterer fettet. Mye er skrevet om det og siste ord er ikke sagt. Men kokos er ikke slemt på den måten.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    4

Standard

Det skader sikkert ikke å prøve med kokosfett, så det skal jeg gjøre Fett er uansett viktig når man har hatt anorexi, får man for lite, kan kroppen fort stille seg på sparebluss fordi den tror det kommer en ny "hungersnød"

Har tenkt å be legen om å få ta en stoffskifteprøve igjen nå, det har gått nesten tre måneder. Jeg har problemer med studiene fordi overskuddet er så lavt, og blir utslitt av å være sosial. Har gått gjennom kostholdet med en ernæringsfysiolog, så det skulle ikke være noe galt der. Derfor er jeg redd slappheta skyldes det lave stoffskiftet, og at det ikke skal bli bedre. Kjennes ikke sånn ut foreløpig hvertfall :(

Har snakket med noen som jobber med behandling av spiseforstyrrelser, og de hadde ikke opplevd hos noen av pasientene at ikke stoffskiftet hadde ordna seg igjen. Men de hadde ikke hatt oppfølging av pasienter i flere år etter behandlinga da, og visste ikke om stoffsiftet kunne synke igjen etter å ha vært bra en periode.
    Rilda

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Det blir jo spennende å se Rilda, hvordan det går...

Lykke til ;)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Du kan be om en TRH test, men de bruker vel egentlig MR av hypotalamus/hypofyse.
    Det kan være en snarvei ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Med en FT4 på 9 hadde ikke jeg fungert bra det er i alle fall sikkert. Har prøvd det og det var ikke bra i det hele tatt.

Når du har symptomer og ikke føler deg bra så må du ikke være redd for å mase på legen. Husk at det er vedkommendes jobb og at han/hun faktisk tjener penger på det.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg må bare si om antistoffer: Det er ikke alle med stoffskifte sykdom som har anti-TPO. Jeg er en av dem. Jeg har masse vis av anti TG og litt TRAS. Kan nok være du bør ta alle antistoffprøvene før du tenker videre...
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn