Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
-
30-08-07, 13:11 #11
HVAH?????
Er det mulig? Visste det var lite - men ikke SÃ lite undervisning de fikk! Og dette er en alvorlig sykdom - som dessverre rammer flest jenter
Kan det være en medvirkende årsak, tro
-
30-08-07, 17:46 #12
3, 6 eller 11 timer - baremei, nosy og alle vi andre....
Opprinnelig skrevet av baremei
Det er squ lige så slemt. Jeg kalder det for kriminelt og uetisk og umoralsk (!!!), at så alvorligt et sygdomskompleks ofres der så fucking lidt på...
Nosy, jeg er normalt en "satans kælling", der klarer sagerne lige så godt eller bedre end mange mænd kan.... Jeg har derfor IKKE for vane, bare at "beskylde" hele verden for "kvindeundertrykkelse" eller gøre kvinderne til "ofre" for undertrykkelsen. Ikke på vilkår.
Når jeg så alligevel giver dig ret:
... så er det fordi du har ret! Og dette gælder alle "kvindesygdomme" fra stofskiftet og til kræft!
Opprinnelig skrevet av nosy
For at tage det sidste som bare et "lille" eksempel (lidt off topic)... så har vi her i Danmark en stor og økonomisk mægtig forening Kræftens Bekæmpelse.
Kræftens Bekæmpelse er hovedrig af statslige og private donationer samt arv de modtager fra de afdøde. Kræftens Bekæmpelse gennemfører hvert efterår en stor landsindsamling med kendte personer, tv-indslag og indsamling ude i samfundet under parolen: Støt brysterne.
Danskerne giver hvert år i oktober millioner til kampen mod brystkræft. Med god grund: Brystkræft er den hurtigst voksende kræftsygdom i Danmark og rammer 11 kvinder om dagen. Det er Kræftens Bekæmpelse, der står bag âBrystkræftmånedenâ, som indsamlingen kaldes, og som gennem de sidste tre år har givet mere end 20 millioner kroner til organisationen. Men selv om Kræftens Bekæmpelse lover at pengene samles ind specifikt for at âstyrke kampen mod brystkræftâ giver de alligevel ikke nævneværdigt fl ere penge til forskning i sygdommen end tidligere.
Det viser sig, når man går foreningens direktør tæt på klingen, at af de mange, mange, mange millioner, der hvert år indsamles under denne parol: Støt brysterne - kun max sølle 7% går til brystkræfts forskning og andre brystkræftsrelaterede tiltag. RESTEN går til alt muligt andet.... bl.a. en stor satsning indenfor prostatakræft og lungekræft samt lever- og mavekræft - typiske "mandlige" kræftforme.... "brystkræftspengene" går til.
Og når man spørger tumpe-direktøren om hvorfor? - svare han bare således: ""Det er en god måde at fundraise på. Bryster er appelerende og det BUDSKAB SÃLGER betydeligt bedre end at vise indholdet af tarme frem på forsiden af avisen"
Så jo, jeg tror på at du har ret og at lægestanden overhovedet vover at byde på uvidende, ignorante læger til at rode med noget, der rækker ud over deres forstand og kunnen - hænger sammen med, at der ikke er respekt om denne sygdom i lægkredse og ej heller i samfundet, fordi det fortrinsvis er en kvindesygdom.
Personlig mener jeg i fulde alvor, at vi alle ville være meget bedre tjent med fortidens "kloge koner" i skoven og en tørret dyrekirtel - end den læge-arrogance der dækker over uvidenhed og udygtighed, samvittighedsløshed og kvinde-ringeagt. Tak for at du læste mit indlæg.
Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
30-08-07, 22:08 #13
Jeg har lest meg til all informasjon selv. Fikk den feilinformasjonen av legen at etter 3 dager på Levaxin ville jeg være som før. :evil: Ja det kan dere tro jeg var. Prøvde med Levaxin et helt år jeg UTEN noen effekt.
I dag var jeg hos legen og da skulle han ringe til en endokrinolog. Etter at han hadde lagt på sa han at Dr. x liker ikke Armour, men jeg klarte heldigvis å gråte meg til å fortsette med dem bokstavelig talt.
Syns ikke det hører hjemme noen plass at man skal få så lite informasjon. Informasjon er veldig viktig.
-
31-08-07, 17:26 #14
Jeg fikk noen ark av legen i posten om sykdommen. Pasient informasjon, ikke verst egentlig. Men siden de lærer så lite som de lærer dekket ikke det opp alt som var galt. Og da begynte jeg å låne bøker på biblioteket og lese på internett. Siden det er det internett, forums, artikler og NTF som har oppdatert meg.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Svar med sitat
Bokmerker