Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
-
14-09-07, 18:49 #11
Hei JS!
Opprinnelig skrevet av JS
Begynte du med 100 mcg pr. dag?
-
14-09-07, 18:58 #12
10-12 dager er omtrent da det begynner å skje noe hos meg iallfall, men det blir ikke stabilt før 6-8 ukrer.
Behandling er vel Levaxin i alle tenkelige tilfeller, og særlig med tanke på antistoffene.
Du får purre opp dem......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-09-07, 00:38 #13
Ja, jeg begynte med 100mcg per dag. Er ingen liten kar, er nærmere to meter høy og kraftig bygd. Så endoen mente jeg måtte ha såpass.
Jeg får vente og se om det skjer noen endringer nå i helgen. Stikker innom endoen over helgen og hører om de har fått inn resultatene.
Har fått ordnet de siste papirene til trygdekontoret i dag, så de får nok et lite besøk av meg på mandag. Det blir nok et hyggelig gjensyn 8)• Jeg er en 24 år gammel gutt som er under utredning for lavt stoffskifte. Har sannsynligvis slitt med lavt stoffskifte i 7-8 år.
• "Det må være en menneskerett å være syk på en slik måte at du kan ha litt glede av det." Halvdan Sivertsen
-
15-09-07, 11:04 #14
Som et utgangspunkt kan brukes 1,6 x kG kroppsvekt = µG/dag.
Altså en 100kG person har en middeldose på 160µG pr. dag.
Men man begynner alltid lavere, og kan godt ende opp høyere.
Det er mye diskusjon rundt begynnerdoser. Noen mener at man skal begynne med 12,5µG og øke med samme hver 14dag.
Men det er vel mulig å se an sykdommen og hvor mye stoffskiftehormoner som mangler i blodet, så en erfaren behandler kan sikkert komme ganske nær ved et annslag.
Nå skal jeg ikke skremme deg - jeg begynte på 100 - og det var for mye.....
men så er jeg ikke to meter da.......ikke enda• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-09-07, 19:23 #15
Får satse på at endoen vet hva han gjør. Har ikke merket noe ubehag enda.
Ellers må du huske å spise gulrøttene dine så blir du kanskje to meter
• Jeg er en 24 år gammel gutt som er under utredning for lavt stoffskifte. Har sannsynligvis slitt med lavt stoffskifte i 7-8 år.
• "Det må være en menneskerett å være syk på en slik måte at du kan ha litt glede av det." Halvdan Sivertsen
-
15-09-07, 19:34 #16
Skal gjøre det JS
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-09-07, 09:09 #17
Bruker
- Medlem siden
- Sep 2007
- Sted
- trøndelag
- Meldinger
- 2
Jeg tror jeg bør få behandling
Heisann!
For ca et år siden fikk jeg min første måling på lavt stoffskifte. Men legen min har ment frem til nå at det ikke er nødvendig å behandle, jeg har egentlig tenkt at det har hun sikkert rett i...
Helt til jeg oppdaget denne siden :idea: ... her står det jo om alle tingene jeg har slitt med det siste halvannet året, aldri satt det isammenheng med stoffskiftemålinger.
Grunnen til at legen min ikke har funnet det for godt å behandle, er at jeg har normale verdier på THS, men jeg har for lave verdier på Thyroxin. Jeg har fått oppgitt at denne ligger på 9, og at det nedre normale nivå er på 12.
Symtomene mine er:
Treg fordøyelse
Lav forbrenning, går svært lett opp i vekt,
Hoven på føtter, noe på hender
Lavere energinivå generelt, trenger mye hvile, mer søvn
Blir veldig fort syk; forkjølelse, blærekatarr, henger i lenger enn normalt.
Tørr hud og tørt hår, slappere hud.
Hårtap
Får fort ømme merker i huden etter tøy.
Får innimellom plutselig høy puls, særlig på trening
Mindre treningseffekt
Hes stemme, må ofte kremte for å få stemme.
Glemsom
Tregere tanker
Etter å ha vært inne her mener jeg absolutt det er verdt det å starte behandling, om det så bare lindrer noen av symtomene.
Hva mener du?
Blir veldig glad for en mening på dette.
Ellers tusen takk for en oppklarende side.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
21-09-07, 09:38 #18
Jeg mener du bør få en prøveperiode på Levaxin med de symptomene.
Be om å få en full thyreoideautredning, så kan de avgjøre om du har et eller feler av antistoffene mot kjertelen. Ta gjerne med informasjon til legen om subklinisk hypotyreose også. Det er ikke alltid de vet så mye om lidelsen vår.
Hvis du kan få tak i prøvesvarene dine bakover i tid og legge dem ut her, er det garantert noen glupe hoder som kommer til å gi deg gode råd
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Svar med sitat
Bokmerker