Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
  1. #11
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

    Standard

    Sitat Opprinnelig skrevet av JS
    Har gått på 100mcg i 10 dager nå og har ikke merket noen forskjell. Men det tar nok sin tid før det begynner å skje noe.
    Hei JS! Begynte du med 100 mcg pr. dag?

  2. #12
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

    Standard

    10-12 dager er omtrent da det begynner å skje noe hos meg iallfall, men det blir ikke stabilt før 6-8 ukrer.

    Behandling er vel Levaxin i alle tenkelige tilfeller, og særlig med tanke på antistoffene.

    Du får purre opp dem......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

  3. #13
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Bergen
    Alder
    43
    Meldinger
    69

    Standard

    Ja, jeg begynte med 100mcg per dag. Er ingen liten kar, er nærmere to meter høy og kraftig bygd. Så endoen mente jeg måtte ha såpass.

    Jeg får vente og se om det skjer noen endringer nå i helgen. Stikker innom endoen over helgen og hører om de har fått inn resultatene.

    Har fått ordnet de siste papirene til trygdekontoret i dag, så de får nok et lite besøk av meg på mandag. Det blir nok et hyggelig gjensyn 8)
    Jeg er en 24 år gammel gutt som er under utredning for lavt stoffskifte. Har sannsynligvis slitt med lavt stoffskifte i 7-8 år.
    • "Det må være en menneskerett å være syk på en slik måte at du kan ha litt glede av det." Halvdan Sivertsen

  4. #14
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

    Standard

    Som et utgangspunkt kan brukes 1,6 x kG kroppsvekt = µG/dag.
    Altså en 100kG person har en middeldose på 160µG pr. dag.
    Men man begynner alltid lavere, og kan godt ende opp høyere.

    Det er mye diskusjon rundt begynnerdoser. Noen mener at man skal begynne med 12,5µG og øke med samme hver 14dag.

    Men det er vel mulig å se an sykdommen og hvor mye stoffskiftehormoner som mangler i blodet, så en erfaren behandler kan sikkert komme ganske nær ved et annslag.

    Nå skal jeg ikke skremme deg - jeg begynte på 100 - og det var for mye.....
    men så er jeg ikke to meter da.......ikke enda
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

  5. #15
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Bergen
    Alder
    43
    Meldinger
    69

    Standard

    Får satse på at endoen vet hva han gjør. Har ikke merket noe ubehag enda.

    Ellers må du huske å spise gulrøttene dine så blir du kanskje to meter
    Jeg er en 24 år gammel gutt som er under utredning for lavt stoffskifte. Har sannsynligvis slitt med lavt stoffskifte i 7-8 år.
    • "Det må være en menneskerett å være syk på en slik måte at du kan ha litt glede av det." Halvdan Sivertsen

  6. #16
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

    Standard

    Skal gjøre det JS
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

  7. #17
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    trøndelag
    Meldinger
    2

    Standard Jeg tror jeg bør få behandling

    Heisann!
    For ca et år siden fikk jeg min første måling på lavt stoffskifte. Men legen min har ment frem til nå at det ikke er nødvendig å behandle, jeg har egentlig tenkt at det har hun sikkert rett i...
    Helt til jeg oppdaget denne siden :idea: ... her står det jo om alle tingene jeg har slitt med det siste halvannet året, aldri satt det isammenheng med stoffskiftemålinger.
    Grunnen til at legen min ikke har funnet det for godt å behandle, er at jeg har normale verdier på THS, men jeg har for lave verdier på Thyroxin. Jeg har fått oppgitt at denne ligger på 9, og at det nedre normale nivå er på 12.

    Symtomene mine er:
    Treg fordøyelse
    Lav forbrenning, går svært lett opp i vekt,
    Hoven på føtter, noe på hender
    Lavere energinivå generelt, trenger mye hvile, mer søvn
    Blir veldig fort syk; forkjølelse, blærekatarr, henger i lenger enn normalt.
    Tørr hud og tørt hår, slappere hud.
    Hårtap
    Får fort ømme merker i huden etter tøy.
    Får innimellom plutselig høy puls, særlig på trening
    Mindre treningseffekt
    Hes stemme, må ofte kremte for å få stemme.
    Glemsom
    Tregere tanker

    Etter å ha vært inne her mener jeg absolutt det er verdt det å starte behandling, om det så bare lindrer noen av symtomene.

    Hva mener du?
    Blir veldig glad for en mening på dette.
    Ellers tusen takk for en oppklarende side.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

  8. #18
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

    Standard

    Jeg mener du bør få en prøveperiode på Levaxin med de symptomene.

    Be om å få en full thyreoideautredning, så kan de avgjøre om du har et eller feler av antistoffene mot kjertelen. Ta gjerne med informasjon til legen om subklinisk hypotyreose også. Det er ikke alltid de vet så mye om lidelsen vår.

    Hvis du kan få tak i prøvesvarene dine bakover i tid og legge dem ut her, er det garantert noen glupe hoder som kommer til å gi deg gode råd
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn