Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Hvis man ikke har fått vite sin presise diagnose så syns jeg man bør kreve det. Ikke for at det gjør noen fenomenal forskjell i det daglige, men fordi det er en helhet du har krav på, og opprinnelse kan være viktig senere - i noen sammenheng.

Hypothyreose er ikke en presis diagnose, den betyr bare at det er en underfunksjon i kjertelen - uvisst av hvilken grunn.
    Feks. Thyreoditt er en presis diagnose, men den får ikke stor betydning for den enkelte som har den - annet enn at dette startet som en betennelse eller en autoimmun reaksjon som nå har tatt livet av kjertelen.

Du får uansett beskjed om å spise Levaxin. Noen særlig andre råd får du ikke.
    Og det burde du fått !
    Du får for lite opplysning om sykdommen din og hva du selv kan gjøre. Du får heller ingen opplysning omn hvilke thyroxiner som finnes på markedet - kun hva det officielle thyroxinet heter - that'sit !
    Etter min mening kan opprinnelsen til hypothyreose ha en viss betydning - du kan ha nytt av visse kosttilskudd, du bør tolke visse blodparameter litt etter din herkomst av sykdommen og sikkert også endel jeg ikke kommer på for øyeblikket.

Jeg reager fordi jeg ikke synes vi blir godt nok behandlet og opplyst av det hjelpeapparatet vi betaler dyrt for skal gjøre nettopp det - og som vi mens vi ikke er syke - går å innbiller oss at de gjør nettopp det.
    jeg måtte lese den en gang til jeg og
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Etter min mening kan opprinnelsen til hypothyreose ha en viss betydning - du kan ha nytt av visse kosttilskudd, du bør tolke visse blodparameter litt etter din herkomst av sykdommen og sikkert også endel jeg ikke kommer på for øyeblikket.
    Netop enig. Det var grunden til at jeg spurgte jessica om hendes diagnose. Øjenproblemer, afhængig af oprindelsen (sygdommens art) kræver forskellige behandlinger. Man kan ikke vurdere andres erfaringer medmindre man ved om ens eget problem er opstået på samme eller lignende baggrund som deres - eller ikke.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Fant tilfeldigvis denne : http://www.helse-bergen.no/NR/rdonlyres ... et2001.doc

en PDF om utredning av søvnproblener fra helse bergen
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Takk for link n`Finn , men...hva har søvnproblemer å gjøre med synsforstyrrelser...? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg....??
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

hehe - det var (er?) vel en post om søvnproblemer her et sted ????
    Har nok posta denne feil......
    Men må noen alltid påpeke mine svakheter ?
    dere er slemme !

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Du trenger ikke være bekymret n'Finn Her synes alle du er kjekk og grei!
    99% av tiden er det du gjør så bra, at vi blir så overrasket når du ikke har gjort alt rett. ;) Så da bare ramler det ut av oss kan du vite
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. synsproblemer
    Av annki i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 12
    Siste melding: 26-09-07, 16:04
  2. Svimmelhet
    Av madonna i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 24-11-06, 08:32
  3. svimmelhet
    Av Linroed i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 06-09-06, 21:20

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn