Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
-
03-08-07, 20:04 #11
Ja, selvfølgelig, n'Finn - vel en typisk situasjon. Men Bittebitt nevner jo også noe, så.... burde ikke Shanita be om en grundig undersøkelse av kalsium-stoffskiftet? Eller er det lite trolig det kan være relatert til hennes lave stoffskifte, og at hennes unormale nivåer av diverse er tilfeldig/bare relatert til medisinen som hun nevner? Men hva da med forhøyede nivåer av hvite blodlegemer, kan det indikerte en betennelsestilstand i kroppen - men det er kanskje Chron's eller UC som hun også nevner i signaturen - vet ikke hva det er jeg?
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
03-08-07, 21:21 #12
Takk for mange gode tilbakemeldinger. Som sagt så sliter med frustrasjon over å ikke vite hvorfor jeg har lavt stoffskifte. Jeg har utallige symtpomer og det gjør selvsagt hele sykdomsbildet veldig vanskelig. Problemet mitt er at jeg føler ikke at jeg kommer noen vei. Hver gang jeg spør om noe, så får jeg bare beskjed om at det henger sammen med "hele bildet". Da blir jeg hvertfall frustrert, for jeg vet jo ikke hva "hele bildet" er lenger.
Hele dette eventyret begynte for 2 1/2 år siden. Da ble jeg innlagt med kvalme, diare og var samtidig skikkelig svak. Det viste seg at jeg hadde forhøyede leververdier, men de klarte aldri å gi meg en diagnose. Alle de vanlige hep prøvene osv. var negative. (Jeg hadde hele symtpomsbildet til Hep A).
Ble frisk etter dette men var stadigvekk trøtt og slapp. Hadde en del muskel og leddplager som reiste rundt i kroppen. Jeg merket også at jeg hadde en sviende følelse i ryggen. Trettheten ble bare verre og verre og til slutt ble jeg innlagt med diare i fjor sommer. Her ble det påvist sår i tarmen, og siden jeg ikke har hatt tarmrproblemer tidliger fikk jeg bare diagnosen "infeksiøs kolitt". Spesialisten jeg går til har nå sagt at jeg har enten UC eller Chrons.
Jeg har i tillegg følgende symptomer som har blitt verre og verre....
Tørr skjede
Væske fra brystene (normal prolaktin og tatt Mammografi)
Regelmessig mens, men mindre blødninger.
Søvnforstyrrelser (Perioder hvor jeg må sove mange ganger om dagen og perioder der jeg ikke får sove mer enn 4 timer om natten.)
Anklene mine gir plutselig etter. Gjør vondt som pokker!
Vann i bena
Kviser overalt! (Brystet, ryggen, halsen, fjeset osv.)
Vondt i korsryggen dersom jeg prøver å støvsuge eller lignende.
Smerter i muskelaturen
Svakhet i muskelaturen (svir i armene når jeg prøver å henge opp tøy!)
Kvalme (har aldri kastet opp)
Vondt å tråkke på bena når jeg har vært stille en stund.
Influensafølelse
Svettetokter
Merkelig følelse i halsen
Hevelse i fingrene
Småsmerter som reiser rundt i kroppen.
"Tåkehue"
I tillegg har jeg fått høyt blodtrykk og denne klarer ikke legene å få ned. Er nå på ny medisin, men heller ikke dennne får ned blodtrykket.
Jeg hadde en del symptomer som forsvant da jeg begytne på levaxin. (kalde føtter, tørt hår, øyenbryn vokste tilbake, noe bedre av trettheten) Jeg var heldig og legen min ga meg medisiner med en gang jeg vippet utenfor grensen. Jeg hadde dermed en TSH som var så lav som 3,97 når jeg fikk medisiner. Den har hele tiden ligget på ca 1,2 og jeg har følt at det har hjulpet litt, men ikke på langt nær tatt bort de verste symtpomene.
Endikrinologen sier PCOS, men jeg tror ikke det er det som er mitt problem.
Huff.. Beklager.. Dette ble en forferdelig lang post! Føler bare at jeg er i ferd med å bli så utrolig deprimert nå. Snart har jeg vært sykemeldt i ett år og jeg vet ingenting mer enn jeg gjorde for 1 år siden.Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
03-08-07, 21:24 #13
Glemte å ta med at jeg plages av smerter under høyre ribben også. Alle symptomene varierer, men har ikke klart å se noen mønster...
Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
-
03-08-07, 21:30 #14
Ja, dette var jammen meg ei merkelig suppe ;) Ikke noe å beklage, bare få det ut - hele dritten! Men jeg har ikke flere dårlige ideer å komme med akkurat nå ;) Håper du finner ut av det i alle fall, og at det er mye rot i hormonene, det er vel i alle fall sikkert!
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
03-08-07, 21:32 #15
Forresten, hvor gammel er du, og er du overvektig?
Noen får ned blodtrykket ved å finne normalvekta og mosjonere en god del."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
03-08-07, 21:50 #16
Glemte å ta med at jeg plages av smerter under høyre ribben også. Alle symptomene varierer, men har ikke klart å se noen mønster...
Dette er kanskje Tietzes syndrom, eller osteocondritis, og er et et klart lavdosesymptom. Det kommer ved langvarig lav dose og selv om dosen kommer opp på riktig nivå så tar det lang tid å bli kvitt den.
Det var det siste symtomet som forsvant hos meg. Usikkerheten om hvor høy dose jeg skulle ha gjorde at jeg somla leeenge før jeg fant dosen.
Den ble ikke borte før jeg var over 4Grain.
Min TSH ble null allerede før jeg passerte 2Grain og jeg ble advart ganske kraftig fra såkalt kompetent hold om at jeg ikke måtte øke dosen mer.
Men det var altså det som skulle til da !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-08-07, 00:43 #17
hehe Stina.. Glemte å ta med det med vekten.. Den går jo bare en vei og det er oppover! Jeg er klar over det med vekt og blodtrykk, men jeg sliter med at jeg ikke har energi nok til å trene. Prøver å gå noe hver dag, men til og med det har vist seg å være vanskelig. Jeg får så spreng i bena på grunn av vannet. Har vel mer eller mindre kommet i en ond sirkel!
Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
-
04-08-07, 10:56 #18
Ja, vet du hva, Shanita, jeg kjenner det så godt igjen. Bare at høyt blodtrykk har jeg ikke, men alle de andre onde sirklene ;)
God bedring, i alle fall
Du - sitter du med beina høyt når du har anledning til det? Kan kanskje hjelpe litt...?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
04-08-07, 22:05 #19
Hehe Stina,
Ã… så gøy vi har det!Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
-
05-08-07, 16:36 #20
Kjeeeempegøy ;)
Lignende tråder
-
hva er anti-tpo??
Av isa1 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 10-05-08, 07:24 -
Hva er anti-tpo??
Av Lillejenta i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 12Siste melding: 16-02-08, 15:02 -
Anti-depressiva virker kanskje ikke så bra?
Av sivcath i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 22-01-08, 11:28 -
Anti TPO
Av Rafael i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 9Siste melding: 18-09-07, 08:10 -
Aspartam og andre farlige stoffer
Av Stina i forumet Helbred og kostholdSvar: 11Siste melding: 17-04-07, 10:52
Svar med sitat
Bokmerker